וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי מתפללים בהר הבית בעיד אל-פיטר; המשטרה הסירה כרזת ענק של חמאס

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 8:53

ביום הראשון של החג המוסלמי הגיעו המוני מתפללים להר. כרזה ענקית של חמאס, ובה ברכה לאומה הערבית האסלאמית לרגל החג, לצד תמונה של חמוש, נתלתה ברחבת מסגד אל-אקצא - והוסרה

בווידאו:כרזת ברכה של חמאס לרגל עיד אל-פיטר, מסגד אל- אקצא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

כמעט 200 אלף בני אדם הגיעו הבוקר (שני) להר הבית ביומו הראשון של עיד אל פיטר, החג שמציין את סוף חודש הרמדאן ואת סיום הצום.

את עיד אל-פיטר חוגגים בכל הקהילות המוסלמיות בימים הראשונים של חודש "שוואל", החודש העשירי בלוח השנה המוסלמי. על פי אחת המסורות באסלאם, במועד הזה הסתיימה כתיבת הקוראן. הוא מכונה "החג הקטן", גם בגלל שהוא שני בחשיבותו לחג הקורבן - עיד אל-אדחא, וגם בגלל שהוא קצר ממנו ביום אחד.

שלושת ימי החג ידועים בתור זמן של התכנסות בחיק המשפחה, טיולים וחגיגות בשעות היום, אחרי שבמשך שבועות הוקדשו שעות אלה לצום. נהוג לתת בו צדקה לעניים, לבקר את החולים, להעניק מתנות לנשים ולילדים ולהרבות באכילת דברי מתיקה.

כרזת ברכה של חמאס לרגל עיד אל-פיטר, מסגד אל- אקצא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
הכרזה של חמאס בהר הבית, הבוקר/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

כרזת ענק של חמאס, ובה ברכה של לאומה הערבית האסלאמית לרגל החג, לצד תמונה של חמוש, נתלתה הבוקר ברחבת מסגד אל-אקצא - והוסרה על ידי המשטרה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, ומנסה לאתר את המעורבים.

בתוך כך, הודיעה המשטרה כי עצרה כמה בני אדם בחשד להשחתת דגל ישראל.

עוד בוואלה!

יום השישי האחרון של הרמדאן: עימותים אלימים בהר הבית, אבנים יודו לעבר הכותל

לכתבה המלאה

תיעוד: הצתת דגל ישראל בהר הבית, יום שישי

בווידאו: המשטרה עצרה בירושלים חשודים לאחר שביזו והשחיתו את דגל מדינת ישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

תושב כפר עקב, בשנות ה-30 לחייו, נעצר בחשד שהצית את הדגל ברחבת הר הבית ביום שישי האחרון. כמו כן, תושב עיסאוויה, צעיר בן 19, נעצר בחשד "דרך על דגל וביזה אותו" באזור מעלה אדומים. בנוסף, נער בן 14 מענאתה החדשה, נעצר בחשד שתלש דגל שהוצב על ניידת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully