וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השישי האחרון של הרמדאן: עימותים אלימים בהר הבית, אבנים יודו לעבר הכותל

בתום חודש מתוח, שכלל כמה עימותים על הר הבית בין כוחות האכיפה ומתפללים מוסלמים, כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב מתגברים ברחבי ירושלים וחוסמים רחובות רבים בבירה. "יש התרעות כלליות על האפשרות לבצע פיגועים, יש הסתה ברשתות" הסהר האדום: 42 פצועים באל אקצא

בוווידאו: עימותים אלימים בהר הבית/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

עימותים אלימים פרצו הבוקר (שישי) בהר הבית בירושלים, יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, בתום תפילה בה השתתפו כ-20 אלף בני אדם. מאות המתפרעים הניפו דגלי חמאס, ירו זיקוקים ויידו אבנים לעבר השוטרים במקום - אבן אחת הגיעה לרחבת הכותל המערבי. המשטרה נכנסה להר הבית והשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המתפרעים. הסהר האדום דיווח על 42 פצועים באל אקצא. כמו כן, לפי הערכות, בתפילות הצהריים השתתפו למעלה מ-80 אלף מתפללים מוסלמים.

כ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב נפרסו ברחבי העיר ומתגברים את הכוחות בסמטאות העיר העתיקה והרחובות המובילים להר הבית. בנוסף לכך, כנהוג בסיום הרמדאן, יצויין יום ירושלים האיראני. נוכח הצטברות האירועים הללו והמתיחות הביטחונית, גם צה"ל מעלה כוננות ונערך בכלל הזירות והממדים לאפשרות של נסיון התרסה או הפרת הריבונות הישראלית.

גורמי ביטחון אמרו לוואלה! כי "יש התרעות כלליות על האפשרות לבצע פיגועים. עדיין יש הסתה ברשתות. קריאות לאלימות אך צריך להגיד בצורה ברורה כי את האלימות בשטח מחוללים קיצוניים בקרב ערביי ישראל ולא פלסטינים שיודעים כי מעורבות ישירה שלהם באלימות וטרור גוררת אחריה סנקציות קשות". עוד אמרו גורמי הביטחון כי "ראינו מה קרה בלילת אל-קאדר אתמול. הגיעו מספר גדול של מתפללים וברגע שהייתה אלימות מיהרו המבוגרים לרסן את הצעירים. במקביל, המשטרה עיבתה את המערכים שלה סביב ירושלים והר הבית. צה"ל ימשיך להגביר את האבטחה סביב קו התפר וההגנה על היישובים מחשש לפיגועים".

עימותים בהר הבית, 29 באפריל, 2022. לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים, אתר רשמי
הר הבית, היום/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

התגבור המשטרתי במחוז ירושלים יימשך גם בשבועות הקרובים, לאורך אירועי יום הזיכרון והעצמאות, חג עיד אל פיטר המוסלמי, וכן יום ירושלים. במשטרה מבקשים מהציבור לגלות עירנות ומבהירים: "לא נאפשר אלימות והפרות סדר מכל סוג שהן ונפעל נגד פורעי חוק באשר הם".

עוד נמסר מהמשטרה כי "מערך הביטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה, במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולהעניק שירותי משטרה מיטביים לציבור. בתוך כך, משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת הסדר הציבורי, ולפעול למניעה וחקירת פשיעה מכל סוג שהיא, וכן לעסוק בהכוונה וויסות התנועה".

במסגרת התגבור המשטרתי, ייחסמו שלל רחובות בעיר העתיקה לתנועת כלי רכב, בין השעות 16:00-06:00, ובהם: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן ונעמי קיס.

במקביל, ייחסמו לתנועה רחובות נוספים בעיר משעות הבוקר ועד אחר הצהריים. כך, לא ניתן יהיה לנסוע בשדרות בר לב מצומת המטה הארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול), בדרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם), ברחוב הצנחנים, ברחוב חיל ההנדסה, ובמנהרת צה"ל.

"ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי", נמסר מהמשטרה.

עוד בוואלה!

כ-100 אלף מתפללים בהר הבית, המפכ"ל קיים הערכת מצב

לכתבה המלאה

כ-100 אלף איש השתתפו אתמול בלילת אל-קאדר, אחד הלילות האחרונים בחודש הרמדאן, בהר הבית בירושלים. לילת אל-קאדר הוא שמו של אחד הלילות האחרונים בחודש הרמדאן. על פי המסורת המוסלמית, זהו הלילה שבו ניתנה הגרסה הראשונית של הקוראן על ידי המלאך ג'יבריל לנביא מוחמד. על פי אמונה זאת, בלילה זה נפתחים שערי הרקיע לתפילה, והמתפללים מקווים שכל בקשותיהם תתקבלנה.

בתוך כך, נוכח המתיחות ששוררת במקום בשבועות האחרונים, אתמול פורסם בוואלה! כי לפי שלושה מקורות ישראלים ומערביים שמעורים בנושא, ישראל וירדן צפויות לכנס אחרי הרמדאן את הוועדה המשותפת לענייני ירושלים כדי לדון בהגברת התיאום בין הצדדים ולנסות להגיע להסכמה על צעדים שיסייעו להפחית את המתיחות ולמנוע אירועים אלימים בהר הבית.

כוחות משטרה בעיר העתיקה 17 באפריל 2022. רויטרס
כוחות משטרה בעיר העתיקה, לפני כשבועיים/רויטרס

הרחובות והאזורים שייחסמו לתנועה עד אחרי הצהריים

  • שדרות בר לב מצומת המטה הארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול)
  • דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם)
  • רחוב הצנחנים
  • רחוב חיל ההנדסה
  • מנהרת צה"ל
  • סולטאן סולימאן
  • ואדי ג'וז
  • דרך יריחו
  • שמואל בן עדיה
  • כביש העופל
  • דרך שכם
  • סלאח א-דין
  • מעלות עיר דוד
  • ואן פאסן
  • נעמי קיס

אחת הסוגיות המרכזיות שצפויות לעלות לדיון היא הבקשה הירדנית להגדלה משמעותית של מספר השומרים הלא חמושים של הווקף במסגד אל-אקצא, בצורה שתחזק את מעמדו ותאפשר לו למנוע מראש התפרעויות במקום, וכך לייתר את הצורך של המשטרה לפעול במקום בצורה מסיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully