וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר לרקדן שאנס את תלמידתו: "ביישתי את עולם המחול"

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 17:41

כשנה לאחר שהוגשה נגדו התלונה, המורה לריקוד, בן 29 מתל אביב, הורשע באונס תלמידתו לשעבר מאז שהייתה בת 13. בנוסף, הורשע שביצע מעשה מגונה בתלמידו, כשהיה בן 17. "הוא הודיע לי שהוא יתאבד אם זה ייצא החוצה", סיפרה המתלוננת. "אני רוצה להיות בריאה ומאושרת"

בווידאו: הסרטון שפרסמה יובל רז בחשבון הטיקטוק שלה ובו הקלטה של עו"ד של קיריל צ׳ייקין שהורשע באונס שלה/מתוך חשבון הטיקטוק של יובל רז

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (ראשון) שמונה שנות מאסר על הרקדן קיריל צ'ייקין, בן 29 מתל אביב, בגין אונס תלמידתו לשעבר, בין היתר בדירה שהחזיק בקריית מוצקין, עוד כשהייתה כבת 13 ותוך שידע את גילה. עוד הורשע במעשה סדום שעשה בה ובמעשים מגונים, וכן באירוע אחד של מעשה מגונה בנער בן 17 שלמד אצלו. עוד הוטל עליו שנתיים על תנאי לשלוש שנים וגם עוד חצי שנה על תנאי, ותשלום של 100 אלף שקלים כפיצוי לנערה.

הרכב השופטים אורית וינשטיין (אב"ד), אבי לוי וערן קוטון ציינו כי צ'ייקין היה "מודע היטב" לגילה של הנערה, "עשה שימוש לא בכוח אלא במניפולציות, היה מודע להערצה העצומה שרחשה לו, השתלט על חייה וניצל את תלותה העצומה".

הנערה, יובל רז, כיום בת 18, הגישה בשנה שעברה תלונה כנגדו בתחנת זבולון של המשטרה. מלווה בחבריה, בהוריה ובפרקליטיה, עו"ד אבי קורצברג ועו"ד כרמל פיזואתי, היא הודתה למשטרה לפרקליטות ולבית המשפט על גזר הדין. "אני מרגישה שירדה לי אבן מהלב ושקיבלתי הכרה למה שהיה סוד חמש שנים", אמרה. "המסר שלי הוא לא לפחד להתלונן, אתם ואתן לא אשמים ולא אשמות. אני חושבת שזה יסייע להרתיע".

יובל רז, נאנסה ע"י המורה לריקוד קיריל צ׳ייקין, עם עו״ד כרמל פיזואתי_מימין), בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במאי 2022. יואב איתיאל
יובל רז בת ה-18 שהעזה והתלוננה על מורה הריקוד שאנס אותה כשהיתה בת 13/יואב איתיאל

המורה קיריל נעצר ובית משפט השלום בחיפה התיר את פרסום שמו, לבקשת וואלה!. בכתב האישום שהוגש בתום חקירתו, הפרקליטות ייחסה לו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות ומעשים מגונים בנסיבות מחמירות. הוא הואשם גם במעשה מגונה בילד, גם הוא אחד מתלמידיו. צ'ייקין, המוכר גם בשמות קיריל צ'ייקין-שחף, וכן בשמו המסחרי קיריל ארט, לימד שנים בסטודיו לריקוד בקריות. הוא נשוי ואב לשני ילדים. אשתו הייתה בהיריון מתקדם כשנעצר. היא נהגה להגיע לדיונים בעניינו כדי לתמוך בו.

על פי כתב האישום הכולל את שני האישומים, שהגישה פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובעת עו"ד יעל ויסהוף, צ'ייקין פיתח קשר אישי עם הילדה מאז שהייתה בת תשע, תוך שהמשיכה ולמדה אצלו ריקוד במשך שנים, והוא אף קידם וטיפח אותה כרקדנית מובילה. מכתב האישום בו הורשע עולה שבתחילת 2018, הוא הזמין אותה לדירתו בכמה הזדמנויות, לכאורה על מנת ללמד אותה ריקוד וכחלק מהקשר האישי שרקם עימה. שם ביצע בה את המעשים המיניים, לעיתים תוך שהיא מתנגדת.

"הוא הודיע לי שהוא יתאבד אם זה ייצא החוצה ולא הייתה שום אופציה שבו אני אעשה משהו שיפגע באלוהים שלי", הסבירה רז לבית המשפט במהלך הטיעונים לעונשו את הגילוי המאוחר, אחרי שנים. "אחרי תקופה קצת הפסקתי להאמין באלוהים וקצת פחדתי מקיריל, פחדתי שיכעסו עליי ויאשימו אותי אם אני כל יום בצהריים מסרקת את השיער ולובשת בגדים והולכת להיאנס". היא הוסיפה, "הסיבה היחידה שלא שיתפתי הייתה כדי להגן על ההורים שלי משיברון הלב שיגרם להם ברגע שיידעו מה קרה לבת שלהם וכמה זמן זה היה סוד".

בווידאו: גזר הדין של הרקדן קיריל צ'ייקין שהורשע באונס תלמידתו לשעבר/צילום: שלומי גבאי
קיריל צ'ייקין, מורה לריקוד שמואשם באונס תלמידתו בת ה-13
20.9.21. -,
"קראה לו 'אלוהים'". צ'ייקין/-

"אני רוצה להיות בריאה, להיות מאושרת, אני רוצה שלאף ילד או ילדה לא יכאב תקופה עד שהוא יספר, שהוא יידע שיש מי שמגן עליו, אני רוצה שאנסים פוטנציאליים יראו מה קורה לאנסים אמיתיים ויפחדו לצאת מהבית", היא הוסיפה.

"ביום בהיר אחד כל חיינו השתנו מקצה לקצה", סיפרה אמה של יובל לבית המשפט במהלך הטיעונים לעונש על הרגע בו נודעו הדברים למשפחה, "ברגע אחד קטן חרב עלינו עולמנו וגילינו שהתינוקת שלנו, הקטנה שלנו, בת הזקונים המדהימה, המצחיקה והמתוקה שלנו נאנסה. נאנסה על ידי האיש שאנו הכרנו לה, המורה, הנערץ המוכשר והמדהים שסמכנו עליו שידאג לה, יטפח אותה וישמור עליה. איך הוא מכל האנשים שאמורים להגן עליה, איך הוא, הוא שאמא שלה אמרה לה, תסמכי עליו, איך הוא שהיא הקטנה שקראה לו 'אלוהים' ולאלוהים צריך להאמין והיא האמינה לו וגם לנו. גם אנחנו האמנו לו, איך הוא בגד בכל מה שאמור לייצג, מורה שבגד באמון תלמידתו וניצל את תמימותה כדי לספק את הצרכים שלו".

"הוא היום מסתכל על המעשים שלו בצורה אחרת לחלוטין", אמר מנגד הסניגור עו"ד מיכאל כרמל שייצג את צ'ייקין עם עו"ד דן אסלנוב ממשרדו. הוא ביקש "ענישה של בית הלל ולאו דווקא בית שמאי", ועתר, "בנסיבות קשות של תיק זה" לגלות מידת מה של רחמים כלפי הרקדן ולא להענישו במלוא עוצמת הדין, "בפעם הראשונה בה הוא הולך לשהות מאחורי סורג ובריח כשכל תקופת מאסר שנאשם זה ירצה תהיה קשה עבורו ועבור בני משפחתו".

"אני רוצה קודם כל לנצל את ההזדמנות לבקש סליחה ומחילה", אמר הרקדן המורשע עצמו לבית המשפט, "אני מתבייש במעשים שעשיתי, אני מאוד מפחד כי אני מרגיש שהמילים והתחושות שיש לי עם זה הצער והחרטה, אני לא יכול להעביר אותן במילים כי אני נושא איתי הרבה מעבר גם בלב וגם בנפש. השקעתי את כל החיים שלי בריקוד, במחול, אומנות ואני מבין שבעקבות המעשים שלי ובעקבות העונש שאני עומד לרצות אין שום סיכוי שאוכל לחזור לעולם הזה, לתחום שלי ואצטרך למצוא תחליף לדבר שהיה מלוא ההוויה שלי. אני מבין שפגעתי בצורה מאוד משמעותית, אני לוקח אחריות מלאה על מעשיי. אני מבין שהפרתי את הסמכות שלי כמורה וכאדם בוגר, אכזבתי את כל הסביבה שלי בין אם את התלמידים שלי והוריהם, המעסיקים שלי, ביישתי את עולם המחול, ביישתי את עצמי, ביישתי את חבריי ומשפחתי. הפרתי את האמון ביני לבין אשתי ויצרתי קושי מאוד גדול לשני ילדיי". הוא ביקש מבית המשפט עונש שיעזור לו להמשיך את חייו ולשקם את משפחתו והביע תקווה כי הנערה ומשפחתה יזכו לשלווה, מכל הכא והצער שגרם להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully