וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ונמלט למרוקו: אישום נגד עבריין שחיסל עבור דומרני לפני עשור

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 11:56

לפי כתב האישום ליאור חדד, איש עסקים בן 37, רצח את ציון יאנה כנקמה על ניתוק הקשר שלו עם דומרני ואנשיו ובהמשך - חבירתו לאחרים. הוא פיתה אותו ואת אחיו למחצה לנסוע ברכב ממולכד והפעיל את מטעני החבלה כשאלו החלו בנסיעתם. הפרקליטות ביקשה את מעצרו עד תום ההליכים

משטרת ישראל פענחה את תיק הרצח משנת 2012 בו נרצח בפיצוץ רכב ציון יאנה ז"ל, וניסיון הרצח של אדם נוסף - כתב אישום הוגש הבוקר נגד הנאשם ע"י הפרקליטות./דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד ליאור חדד, איש עסקים בן 37, בגין רצח ציון יאנה ונסיון רצח אדם בפיצות רכב באשקלון בשנת 2012. כתב האישום הוגש על ידי עורכת הדין סיגל דהן הירש, פרקליטות מחוז דרום, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע וממנו עולה כי חדד החליט לרצוח את יאנה ואחיו למחצה בין היתר כנקמה על ניתוק הקשר שלהם עם החבורה של שלום דומרני ומומי קסנטיני ובהמשך - חבירתם לאחרים.

בכדי להוציא את תוכניתו לפועל, הצטייד חדד בלבנות חבלה במשקל כחצי קילו, נפצים חשמליים, מערכת הפעלה אלחוטיות, רכב גנוב ועוד - זאת לפי כתב האישום. בהמשך יצר מצג שווא כי בכוונתו להכניס את יאנה ואחיו כשותפים עסקיים בקיוסקים באשדוד ואשקלון ואמר ליאנה כי יעניק לו רכב במתנה.

חדד הרכיב על רכב גנוב לוחית רישוי מזוייפת וחנה אותו ברחוב הנוער העובד באשקלון. כמו כן דאג כי מטעני החבלה הקטלניים יוצמדו לחלקו התחתון של מושבי הנהג והנוסע ברכב ופיתה את יאנה ואחיו להיכנס לרכב הממולכד תוך שטוען כי מדובר במתנה. בהמשך, כשאלו החלו בנסיעה, הוא הפעיל את המטענים וברח מהמקום.

מעצרו של ליאור חדד בנתב"ג, 29 באפריל, 2022. דוברות משטרת ישראל
"יצר מצג שווא כי מעניק להם מתנה". מעצרו של ליאור חדד/דוברות משטרת ישראל

המטען שהוצמד למושבו של יאנה הוביל לפיצוץ עז של הרכב אך המטען שהוצמד למושב השני לא הופעל. כך, הצליח אחיו למחצה של יאנה לצאת מהרכב הבוער ולחלץ עצמו - כשהוא פצוע קשה. ביום למחרת נמלט חדד למרוקו שם שהה בעשור האחרון.

חוקרי הימ"ר יחד עם שוטרי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה הובילו לגירושו של חדד למדינת ישראל - זאת בתיאום עם רשויות הממשל במרוקו. הוא נעצר עם נחיתתו בארץ ב-22 במרץ.

פרקליטות מחוז דרום ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בשל חומרת העבירות שיוחסו לו. לדברי הפרקליטות "מעשיו של הנאשם הם חלק בלתי נפרד מתופעת אלימה ואכזרית המכה בכל רחבי הארץ של חיסול אזרחים על ידי גורמים עבריינים תוך כדי שימוש בנשק חם ובמטעני חבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully