וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופרה שטראוס: "מתנצלת שאכזבנו אתכם. מצטערת על כל עוגמת הנפש"

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 18:39

בהתייחסות ראשונה מאז פרץ משבר הסלמונלה במוצרי השוקולד של החברה, יו"ר הקבוצה התנצלה בפני הלקוחות. שטראוס הוסיפה כי "נחזיר את המוצרים רק לאחר שנדע שתיקנו את כל מה שטעון תיקון". לדבריו של מנכ"ל החברה בישראל: "היו ליקויים במפעל, יונים נכנסו אליו"

בווידאו: עופרה שטראוס מתנצלת בפני הלקוחות על תקלת הסלמונלה במפעל השוקולד/ציולם: יותם רונן

יו"ר קבוצת שטראוס עופרה שטראוס אמרה היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בפתח תקווה כי היא "פה לומר בשם החברה: אני מתנצלת שאכזבנו אתכם. אני מצטערת על כל עוגמת הנפש שאתם עוברים בגללנו". מדובר בהתייחסות ראשונה של יו"ר הקבוצה מאז פרץ משבר הסלמונלה במוצרי השוקולד של החברה. לאחר מכן, מנכ"ל שטראוס ישראל דיבר על מקור הזיהום והסביר כי בשבועות שלפני הגילוי הראשון "עשינו שיפוץ במפעל והוא לא התנהל כפי שרצינו".

שטראוס תחילה סיפרה כי "אבי תמיד אמר שנמכור רק את המוצרים שנאכיל בהם את ילדנו. התקלה במפעל הממתקים היא קשה ואנו מבטיחים שנחזיר את המוצרים רק לאחר שנדע בוודאות שתיקנו את כל מה שטעון תיקון".

יו"ר הקבוצה סיפרה כי את ההחלטה הזאת לא היה קל לקבל. "אירוע בסדר כזה לא עברנו מעולם וזה הריקול הכי גדול בהיסטוריה של שטראוס. נפתח את המפעל רק כשנהיה בטוחים שהכול בטיחותי.
אני יו"ר החברה שותפה לכל ההחלטות מהשבוע האחרון. ובשבוע האחרון כולנו עובדים קשה".

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
שטראוס, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"בשנתיים האחרונות שהרבה מאיתנו ישבו בבתים. העובדים שלנו - המערך הלוגיסטי הסדרניות שלנו עבודה וגם מהם אני מבקשת סליחה כי הם עובדים כפל כפליים בגלל הטעויות שלנו. אנחנו נעשה הכול כדי לא לאכזב אתכם ולהחזיר את הדברים לתיקונם".

גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס אמר כי אלה "ימים לא פשוטים. ימים שאנו מקבלים בהם החלטות ורוב ההחלטות האלה הם בסוג של אי ודאות. לפעול ולקבל החלטות באי ודאות בגודל ההחלטה שקיבלנו אתמול בבוקר' זה כנראה מי שאנחנו".

"שמנו לנו בניהול המשבר ארבעה פרמטרים: אפס פשרה על נושא הבריאות, לשמור על שקיפות וגם אם ברגע מסוים התשובות שלנו לא היו בהירות זה בגלל שלנו לא היה ברור, רציפות עסקית - אנחנו מבינים שבסוף החשיבות של העובדים שלנו ושל המותגים שלנו. הגברת בטלוויזיה שכועסת עלינו אך בעל הקיוסק יכול להיתקע עם מחזור העסקים, להיות מספיק צנועים וללמוד מה עשינו לא טוב".

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, מנכ"ל הקבוצה, גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור,בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
גיורא בר דעה (מימין), עופרה ודרור, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל הוסיף כי "השבוע האחרון לא היה קל עבורנו. גם הצוות הניהולי וגם 6,000 העובדים שנרתמו עד האחרון שבהם. יש לנו לא מעט מפעלים בארץ, אחד מהם הוא האתר הגדול בנוף הגליל, חלק מהמשפחה הגדולה שלנו".

"בכל תעשייה יש תוכנית סיכונים' לפי התכנית הזאת נבנית תכנית איכות שהיא רלוונטית לכל תחום לכל אורך התהליך. יש בדיקות איכות והתכנית הזאת ייעודית והיא מאושרת על ידי משרד הבריאות. אנחנו במפעל עבדנו לפי התוכנית. יש בדיקות אינדוקטיביות שנעשות על מנת לבדוק האם יש חריגות. אנחנו לפי התוכנית של ניהול הסיכונים בודקים סלמונלה פעם בשנה מתוך חומר שנמצא בהליך ייצור השוקולד".

דרור הבהיר כי "מיד שמצאנו סלמונלה עדכנו את משרד הבריאות. יומיים אחר כך מצאנו כמה תשובות שחשודות לחיוביות, לא כל החשודות הופכות לחיוביות. יומיים שלושה אחר כך קיבלנו תשובה שבקו הייצור הגדול ביותר שם היו התשובות החיוביות. מדובר על יום חמישי ערב שביעי של פסח. ביום ראשון השבוע קיבלנו תשובות מוגמרות וברורות שחשודות הם מודבקות".

מוצרי שטראוס עלית, שופרסל דיל מתחם שערי חדרה. שלומי גבאי
מוצרי שטראוס בחדרה, השבוע/שלומי גבאי

דרור הסביר על מקור הזיהום ואמר כי "אני כבר יוכל לומר שיש כמה ליקויים חמורים לא פשוטים ואני לא יודע אם הם קשורים לריקול אבל אנחנו נטפל בזה. בשבועות שלפני הגילוי הראשון עשינו שיפוץ במפעל והוא לא התנהל כפי שרצינו ויש כאן טעם לפגם ויכול להיות שזה מה השפיע. לפני כמה שבועות התגלו יונים אצלנו במפעל".

הודעתה של שטראוס מגיעה לאחר שמוקדם יותר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הכריז על השעיית תו האיכות של מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל למשך שלושה חודשים. משמעות הצעד היא שמוצרי המפעל לא ייצאו לשוק בחודשים הקרובים.

סערת הסלמונלה בשוקולד החלה ביום שני, עם הודעתה של חברת שטראוס על חשש להימצאות החיידק במוצרי השוקולד. החברה עשתה ריקול למגוון גדול של מוצרי השוקולד השונים שלה והמהלך יצר סערה ציבורית ותקשורתית, לצד ביקורת חריפה שננקטה נגד החברה על טיפול הנהלתה והתנהלות שירות הלקוחות שלה בזמן האירוע. בהמשך השבוע הודיעה החברה כי החיידק אותר לא רק בחומרי הגלם, אלא גם במוצרים מוגמרים של החברה.

אתמול הודיעה שטראוס כי היא מרחיבה את הריקול, ומעתה נכללים ברשימה כל מוצרי מפעל הממתקים של החברה בנוף הגליל. עוד הוחלט כי החברה תחזיר את המפעל לפעילות רק אחרי שיתוקנו הליקויים. בעקבות ההודעה, המסחר במניית החברה הופסק לחצי שעה כנהוג במקרים מסוג זה. במקביל, בדיקות העלו כי סלמונלה נמצאה גם במוצרים ששווקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully