וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט משיב לביקורת: "כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי"

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 13:33

לאחר הסערה סביב ההוצאות בבית ברעננה, בנט פרסם הודעה שבה אמר כי למרות שההתנהלות בעניין הייתה בהתאם לנהלים, כלל הוצאות המזון - שנאמדו ב-24,700 שקלים בחודש - יהיו מעתה על חשבון המשפחה. שר המשפטים: "ראש הממשלה צריך לעבור למעון בירושלים"

בווידאו: בנט תוקף את סמוטריץ' בכנס השלטון המקומי/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (רביעי) כי כל הוצאות המזון של משפחתו ישולמו מחשבונו הפרטי, ולא מכספי המדינה. בנט פרסם את ההודעה לאחר שבשבועות האחרונים נשמעה ביקורת ציבורית חריפה אודות ההוצאות הגבוהות שנרשמו בבית ראש הממשלה.

"למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור", מסר. "לכן, הודעתי לאנשי משרדי שמעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי".

בהמשך כתב בנט כי "אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות". בתחילת השבוע פרסמה לשכת ראש הממשלה את ההוצאות השוטפות בביתו של נפתלי בנט ברעננה על סמך נתוני משרד ראש הממשלה. לפי פירוט ההוצאות החודשיות, על הזמנות והכנות של מזון הוצאו 24,700 שקלים בחודש. עלות שכר הצוות היא 48 אלף שקלים ועלות תחזוקה וניקיון היא 15 אלף שקלים.

יו"ר הימין החדש מחוץ לביתו, רעננה, 10 באפריל 2019. שלומי גבאי
"ישולמו מחשבונו הפרטי". בנט מחוץ לביתו ברעננה, 2019/שלומי גבאי

מהליכוד נמסר בתגובה כי בנט זורה חול בעיני הציבור. "הוא חייב להחזיר לאזרחי ישראל את 50 מיליון השקלים שבזבז על חשבונם בניגוד לחוק על שיפוץ ביתו הפרטי ברעננה", אמרו. שר המשפטים גדעון סער התייחס בריאיון ב-104.5FM לסוגיית השיפוץ במעון בבלפור, ואמר כי "ראש הממשלה צריך לעבור למעון בירושלים".

עוד בוואלה!

לשכת בנט הודפת את הטענות לבזבוז בבית רה"מ: "חיסכון של 2 מיליון שקלים בשנה מתקופת נתניהו"

לכתבה המלאה

לשכתו של בנט פרסמה את פירוט ההוצאות יום לאחר שהעיתונאית אילה חסון דיווחה בחדשות 13 כי הוצאות משפחת ראש הממשלה על הזמנות מזון חודשיות מגיעות לכדי 11 וחצי אלף שקלים בממוצע. זאת, לצד 15 אלף שקלים המשמשים לקניות בסופרים ומעדניות. סך ההוצאות מסתכם בכ-50 אלף שקלים בחודש בממוצע, בתוספת הוצאות אבטחה וניהול משק הבית.

על פי הפרסום, המסעדות מהן מזמינה המשפחה לעתים קרובות הן מהמסעדות ג'פניקה, ווק ווק, קפה ברנר, סלטה, פסטריה, התימניה, גלידל'ה, בינו בורגר ומעדני גורמה. זאת, בעלות של מאות שקלים ביום. חסון הוסיפה כי משפחת בנט משלמת בכרטיס האשראי הפרטיים שלה - והחשבונות מוגשים למשרד ראש הממשלה ללא פיקוח בחסות הקביעה כי מדובר במעון רשמי.

ישיבת ממשלה 10 באפריל 2022. רויטרס
"ער לתחושה שנוצרה בציבור". בנט/רויטרס

לאחר פרסום התחקיר של חסון, לשכת בנט הגיבה ביום ראשון ומסרה כי בתקופתו חל חיסכון של כשני מיליון שקלים בשנה לעומת תקופת נתניהו. בלשכתו של בנט הוסיפו כי "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה שש נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully