וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון של 12 שעות: ועדת הכנסת הכריזה על עמיחי שיקלי כפורש

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 0:53

להכרזה כפורש יש משמעויות דרמטיות לגבי עתידו הפוליטי של שיקלי, שאם לא יתפטר בעקבותיה, לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות, ובכנסת הנוכחית ייאסר עליו להיות חלק מסיעתו ולהציע הצעות אי אמון בממשלה. שיקלי מתכוון לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי

בווידאו: דיון סוער בכנסת על הבקשה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת הכנסת הכריזה הערב (שני) על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש. זאת, בתום דיון של 12 שעות והצבעה בכנסת. שיקלי מתכוון לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. בימינה החליטו להפעיל נגדו רק לאחרונה את הליך הענישה, עשרה חודשים אחרי פרישתו, וזאת לאחר שיו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן עשתה זאת גם היא ובכך איימה על יציבות המפלגה.

בהצבעה תמכו שבעה ח"כים מהקואליציה, ולא היו מתנגדים. ח"כ ואליד טאהא מרע"ם החרים את הדיון, ח"כ עידית סילמן השתתפה בדיון אך לא הצביעה. לאופוזיציה יש שישה מקומות בוועדה אך רק שניים מאוישים בגלל החרם של הליכוד על ועדות הכנסת ואחמד טיבי ויצחק פינדרוס השתתפו בדיון אבל לא בהצבעה.

הכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש, ועדת הכנסת, 25 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
להכרזה על פורש יש משמעויות דרמטיות לגבי עתידו הפוליטי. שיקלי/פלאש 90, יונתן זינדל

להכרזה על פורש יש משמעויות דרמטיות לגבי עתידו הפוליטי של שיקלי ואם לא יתפטר מהכנסת אחרי ההכרזה, הוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת הליכוד או הציונות הדתית, וגם אם יקים מפלגה עצמאית לא יוכל לרוץ איתן ברשימה משותפת. יש לכך משמעויות גם בכנסת הנוכחית - ייאסר עליו להיות חלק מסיעה, הוא לא יוכל להציע הצעות אי אמון בממשלה, לא יזכה למימון מפלגות שוטף ויוכל להגיש הצעות חוק פרטיות רק על חשבון מכסה של סיעות אחרות; כך גם אם ירצה לכהן כחבר וועדה - רק אם אחת הסיעות האחרות תקצה לו מקום. בנוסף, אם תוקם ממשלה אחרת בכנסת הנוכחית, שיקלי לא יוכל לכהן בה כשר או סגן שר, אלא אם כן יתפטר מהכנסת מיד אחרי ההכרזה כפורש, ואז כל הסנקציות וההגבלות יבוטלו.

עוד בוואלה!

ועדת הכנסת דנה בהכרזה על שיקלי כפורש - אלו ההשלכות של המהלך

לכתבה המלאה

ההחלטה להכריז על שיקלי כפורש נפלה בתחילת החודש, כחלק מבקרת הנזקים אחרי פרישת סילמן והניסיון למנוע את התפוררות ימינה. המהלך נועד לבודד את שיקלי מסילמן ולמנוע מהם לצרף אליהם ח"כ נוסף ממפלגתו של בנט ולהתפלג לסיעה נפרדת. פילוג לסיעה חדשה יגן על עריקי ימינה מהסנקציות וההגבלות ויאפשר להם להתמודד בבחירות הבאות בליכוד או בציונות הדתית.

לפני ההצבעה, אמר שיקלי בסיכום הדיון, "כשבחרתי להתנגד להקמת הממשלה הזו שאלה אחת עמדה לנגד עיניי, והיא האם בכלל אוכל להביט לעצמי במראה והתשובה שלי היתה 'לא' ואני שמח מאוד שידי לא היתה במעל". הוא המשיך, "לצערי מוטיבציית היתר של בנט להיות ראש ממשלה דרדרה את ביטחון ישראל לעברי פי פחת, גל טרור שכמותו לא ראינו מעל עשור. החולשה הזו היא לא יד המקרה, היא יד הממשלה הזו".

הכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש, ועדת הכנסת, 25 באפריל 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הדיון בוועדת הכנסת נמשך כ-12 שעות. הדיון, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אחרי שניהל את הדיון בוועדת הכנסת במשך 12 שעות אמר יו"ר סיעת כחול לבן וממלא מקום יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, "ניהלתי היום דיון בוועדת הכנסת במשך 12 שעות, במהלכו הקשבנו לטיעונים של סיעת ימינה ושל חבר הכנסת שיקלי, וקיבלנו פרספקטיבה רחבה בנוגע לבקשת הסיעה. לבסוף התקבלה הכרעה נכונה וצודקת, וח"כ שיקלי הוכרז כפורש מסיעת ימינה".

גינזבורג מתח ביקורת על ח"כים באופוזיציה ואמר כי "חבל שכמה ח"כים מהאופוזיציה שצמאים לכותרות באו לחרב את הדיון, לתקוף אותי ואת יועמ"ש הוועדה, ובעיקר להקשות על הצדדים להציג את עמדתם. בהתנהגותם הם בחרו להפוך את בית המחוקקים לקרקס ולבזות את הכנסת. בלב כבד נאלצתי להוציא את מי שלא איפשר לדיון להתנהל כראוי".

חבר הכנסת איתן גינזבורג. 26 באפריל 2022. אתר רשמי, דוברות הכנסת
"ניסה לשמור על הסדר". איתן גינזבורג/דוברות הכנסת, אתר רשמי

ממלא מקום יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובוסקי התייחס גם הוא לדיון ולהחלטה שהתקבלה. "חבר הכנסת שיקלי פרש מסיעת ימינה במעשיו ובדבריו. ועדת הכנסת קיבלה את ההחלטה הנכונה. ראוי שכל ח"כ שפועל באופן קבוע בניגוד להחלטות הסיעה והמפלגה אליה משתייך, יתפטר ויחזיר את המנדט למפלגתו. מזכיר לכולנו שבמדינת ישראל שמים פתק למפלגה ולא לאדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully