וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שמפחידה את ארצות הברית יותר מפוטין

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 15:42

על פי גורמים בכירים בממשל ביידן, משרד האוצר הכין חבילת סנקציות נגד אלינה קבייבה,לשעבר מתעמלת אולימפית ובת זוגו של נשיא רוסיה. למרות זאת, המועצה לביטחון לאומי החליטה ברגע האחרון להוציא את שמה מהרשימה השחורה - מחשש לתגובה של פוטין

אלינה קבייבה בתרגיל אולימפי/POLARIS/EYEVINE

במסגרת הניסיון להפעיל לחץ על רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה בפברואר, ארצות הברית ובעלות בריתה הטילו סנקציות על החברות הגדולות ברוסיה, על אנשי עסקים ופוליטיקאים, על אוליגרכים מיליארדרים המקורבים לוולדימיר פוטין - ואפילו על בנותיו הבכורות של נשיא רוסיה. עם זאת, אדם חשוב אחד הצליח להתחמק מסנקציות.

על פי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", אותה דמות מרכזית היא אלינה קבייבה, האישה שהממשל בארצות הברית - והעולם כולו - מאמין שהיא חברתו של פוטין והאם של ארבעה מילדיו. מה הסיבה לכך?

גורמים בכירים בממשל הנשיא ביידן סבורים שהטלת סנקציות על המתעמלת האומנותית זוכת מדליית הזהב האולימפית בת ה-39 תחריף את המתיחות בין רוסיה לארצות הברית, כשהקורבן עלול להיות אוקראינה.

"הכנו סנקציות שיוטלו על מספר אנשים שלא הוטלו עליהם סנקציות בעבר, אנחנו ממשיכים לדון על מי עוד אפשר להטיל אותן כדי להשיג את האפקט המשמעותי ביותר", אמר גורם בכיר ל"וול סטריט ג'ורנל".

לדבריו, הבעיה היא להעריך נכונה את ההשפעה שתהיה להטלת סנקציות על קבייבה. הם הודו כי בכל מקרה הסנקציות לא ישנו את שדה הקרב באוקראינה. בנוסף, אמר גורם בכיר ממשרד האוצר האמריקאי, פוטין עשוי "להגיב באגרסיביות".

לדברי הגורמים הבכירים בממשל האמריקני, הטלת סנקציות על קבייבה, שמכונה בממשל "הפילגש", תסבך עוד יותר את המאמצים לנהל משא ומתן לשלום באוקראינה.

משרד האוצר ומשרד החוץ בדרך עובדים יחד כדי להכין את חבילות הסנקציות. המועצה לביטחון לאומי צריכה לאשר אותן. עם זאת, במקרה של קבייבה, משרד האוצר הכין את הסנקציות - אך המועצה לביטחון לאומי החליטה ברגע האחרון להוציא את שמה מהרשימה השחורה.

אלינה קבייבה (ימין), ילנה איסינבאייבה באולימפיאדת החורף 2014. John Berry, GettyImages
מסתתרת בשווייץ? אלינה קבייבה/GettyImages, John Berry

פוטין מעולם לא הודה בפומבי במערכת היחסים שלו עם קבייבה, דוגמנית לשעבר של "ווג רוסיה". על פי הדיווח של pagesix ב"ניו יורק פוסט", מאז הפלישה לאוקראינה, קבייבה מסתתרת בבקתה אלפינית אי שם בהרי שווייץ עם ארבעת ילדיה הקטנים, כולל בנותיה התאומות בנות ה-7 שנולדו בעיר לוגאנו שבדרום שווייץ.

משרד האוצר האמריקאי, שעל פי הגורמים הבכירים שהכינו את חבילת הסנקציות נגד קבייבה שכעת מוקפאת, סירב להגיב לדיווח ומסר כי צעדים נגד קבייבה עדיין נשקלים. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, לא הגיב לבקשה לתגובה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אלינה קבייבה, מתעמלת אמנותית לשעבר. Sasha Mordovets, GettyImages
האישה המשפיעה ביותר ברוסיה/GettyImages, Sasha Mordovets

פוטין מתעב כל חדירה לפרטיות וכל פרסום על חייו הפרטיים, העטופים במסתורין. הוא אינו מדבר על ענייניו האישיים. ב-2008, הוא תקף את "אלה שעם אפם הארוך והפנטזיות האירוטיות שלהם חודרים לחייהם של אחרים. יש לי חיים פרטיים שבהם אני לא מאפשר התערבות. יש לכבד את זה".

בשבת, נראתה קבייבה במוסקבה, במסגרת פסטיבל ההתעמלות "אלינה" (שנקרא על שמה). היא עמדה ונאמה מול תפאורה מכוסה בסמלי "Z", הסימון הצבאי הרוסי שנהפך לסמל התמיכה במלחמה באוקראינה, דיברה על מלחמת העולם השנייה ואמרה בלי שמץ של אירוניה: "לכל משפחה יש סיפור מלחמה. מכאן והלאה, אנחנו רק ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully