וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: שטראוס עדכנה על הסלמונלה כבר בחול-המועד פסח

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 19:05

ענקית המזון החלה לבדוק את הימצאות החיידק במוצריה כבר ברביעי. עם זאת, התוצאות הסופיות התעכבו בגלל חול המועד והגיעו רק אתמול. לפי שעה לא ידוע למשרד הבריאות על נפגעים שצרכו את מוצרי החברה, אולם כמה גולשים דיווחו שחשו ברע, להם ייעץ סמנכ"ל שטראוס לפנות לרופא

בווידאו: מנהלת שרותי המזון במשרד הבריאות מתייחסת לפרשת הסלמונלה בשוקולד של שטראוס/מערכת וואלה!

הורדת המוצרים של שטראוס מהמדפים: לוואלה! נודע היום (שני) כי בענקית המזון קיבלו אינדיקציות על קיום חיידק הסלמונלה בחומר הגלם במפעל שנסגר כבר ביום רביעי שעבר, ועדכנו את משרד הבריאות בנעשה כבר בחול המועד. עם זאת, התוצאות התעכבו בגלל החג והגיעו רק אתמול. עד כה, למשרד הבריאות לא הגיע מידע על נפגעים - אולם במהלך תדרוך שערך סמנכ"ל החברה - ייעץ לכמה מהם שעדכנו כי חשו ברע - לפנות לרופא.

מוקדם יותר היום הודיעה חברת שטראוס כי בעקבות חשש לחיידק הסלמונלה במספרים מוצרי שוקולד של עלית, המוצרים יורדו מהמדפים. בין המוצרים הרבים שבהם קיים החשש - "רבע לשבע", "פסק זמן", "פרה", "בלונדי", "עד חצות", "אגוזי", "כיף כף", "פריכיות", ו"אנרג'י". משרד הבריאות עודכן בפרטים, המפעל נסגר וחברת המזון ביקשה שלא לצרוך את המוצרים. בתוך כך, אחרי ההודעה מניית שטראוס התרסקה בבורסה.

המוצרים שיורדו מהמדפים שעליהם כתוב "עדיף להשתמש לפני"

  • טבלאות שוקולד פרה, בלונדי, ספלנדיד מתאריך 01.10.22 ועד לתאריך 24.04.23
  • חטיפי פסק זמן, ממולדה, פרה קראנצ', עד חצות ומיני עדשים מתאריך 01.12.22 ועד לתאריך 01.04.23
  • חטיפי טעמי, אגוזי, כיף כף, אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד, חטיף דגנים מצופה שוקולד ועם תחתית שוקולד מתאריך 01.07.22 ועד לתאריך 15.01.23
  • רבע לשבע מתאריך 01.05.22 ועד לתאריך 15.12.23
  • עוגת בראוניז פסק זמן ורולדות מתאריך 10.07.22 ועד לתאריך 31.08.22
  • וופל XL בטעם שוקולד מתאריך 15.11.22 עד לתאריך 01.01.23
  • בונבוניירות איחולים מתוקים מתאריכים הבאים בלבד 21.02.23 ,09.04.23
  • מילקי טופ עדשים כשר לפסח

עוד בוואלה!

השוקולד של שטראוס יורד מהמדפים, והצרכנים מבוהלים: "אולי אכלנו מוצר נגוע?"

לכתבה המלאה
הורדת מוצרי שטראוס ממדפי הסופרים. ראובן קסטרו
הורדת מוצרי שטראוס מהמדפים. היום/ראובן קסטרו

בינתיים, הלקוחות בסופרים ובמכולות חוששים ודואגים מההתפתחות. "באתי לקנות לנכדים כמה חטיפים מתוקים אחרי פסח. הבת שלי התקשרה ואמרה לי לא לקנות כלום כי אמרו שיש סלמונלה במוצרים", סיפרה חגית, תושבת חדרה. "עזבתי הכול. לא אקח סיכון למרות שזה לפי תאריכים מסוימים".

בעקבות הריקול, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת שטראוס, אייל שמעוני, שהינו דוקטור להנדסת מזון, ענה לשאלות גולשים על האירוע. בין היתר ייעץ הסמנכ"ל לצרכנים שצרכו את המוצרים החשודים, לפנות לרופא.

בתוך כך, ראש שירותי המזון במשרד הבריאות, פנינה אורן, הבהירה כי חברת שטראוס עדכנה את משרד הבריאות כבר במהלך חול המועד, ופעלה בשקיפות מלאה. "האירוע עדיין מתגלגל וסיבת השורש לזיהום", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully