וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שנורתה מלבנון נחתה בשטח פתוח סמוך לשלומי; צה"ל השיב בירי תותחים

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 8:13

תחילה דיווחו ביישוב הסמוך לגבול על הדי נפץ שנשמעו במרחב ללא אזעקה. בצה"ל מסרו לאחר מכן כי אכן זוהה שיגור אחד שנפל בשטח פתוח ליד קיבוץ מצובה ולכן לא הופעלה התרעה במרחב. בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות עשרות פגזי ארטילריה יעדים בדרום לבנון

בווידאו: צה"ל תוקף יעדים בלבנון בתגובה לירי לעבר ישראל 25.4.22/צילום: דו"צ

רקטה שוגרה מלבנון לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ מצובה - כך נמסר הלילה (שני) מדובר צה"ל. "בהתאם למדיניות פיקוד העורף, לא הופעלה התרעה במרחב". בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות 65 פגזי ארטילריה מטרות בדרום לבנון.

מעט אחרי חצות תושבים בשלומי דיווחו על שמיעת פיצוצים. גבי נעמן, ראש המועצה של שלומי, מסר לוואלה! כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים. בהודעה לתושבים כתב כי "צה"ל יורה עשרות פגזים לכיוון האיזור ממנו בוצע הירי לשטחנו. המועצה תישאר בכוננות כל הלילה". בינתיים, גורם ישראלי אמר כי "נבדקת אפשרות שלא מדובר בירי של חיזבאללה אלא שזה איזה אירוע נקודתי שיזם גורם סורר, ולכן צה"ל לא מגיב מיד".

מצה"ל נמסר כי "בתגובה לשיגור הרקטה מלבנון מוקדם יותר הלילה, לוחמי התותחנים תקפו באש שטחים פתוחים בדרום לבנון ובסמוך למרחב ממנו בוצע הירי באמצעות עשרות פגזי ארטילריה. בנוסף, נתקפה מטרת תשתית".

תקיפת צה"ל בלבנון, 25 באפריל, 2022. דובר צה"ל
תותחים של צה"ל, הלילה/דובר צה"ל

"שמענו בבירור שני פיצוצים", אמר לוואלה! שרון. "זה נשמע כמה קילומטרים מכאן ואנחנו מניחים שזה בשטח פתוח כי לא נראו כוחות הצלה נעים לכיוון היישוב. לא קיבלנו בינתיים שום הוראות אבל קשה ללכת לישון עד שלא יודיעו שאפשר להרגיע".

"זה בהחלט אירוע חריג שלא זכור לנו שנים באזור זה ואני כולי תקווה שמדובר באירוע חד פעמי", אמר לוואלה! ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום יישובי קו העימות, משה דוידוביץ'. "אין ספק שמישהו מנסה לבחון את העצבים של מדינת ישראל ושל תושבי הצפון. התושבים שלנו חסונים סומכים ידם על צה"ל שיידע להגיב בזמן ובמקום וכולי תקווה שהשקט יחזור על כנו. והיה ולא, אז צריך לתת מכה אחת ניצחת כדי שגם טפטופים מעין אלה לא יחזרו. כעת הכוחות מנסים לאתר וכרגיל אנחנו מצפים לתגובה אבל כרגע שגרה מלאה אצלנו במועצה".

דובר צה"ל: אנחנו לא יודעים בוודאות מי ירה את הרקטות

הירי האחרון שבוצע משטח לבנון לישראל היה בחודש אוגוסט האחרון. 19 רקטות נורו אז וכיפת ברזל יירטה את רובן, והיתר נפלו בשטחים פתוחים באזור הר דב. מדובר בפעם השנייה באותו שבוע שבה מבוצע ירי מלבנון.

באותו הירי ולראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות על מטח הרקטות, והודיע כי ירה עשרות רקטות לעבר חוות שבעא, בתגובה לתקיפות האחרונות של חיל האוויר במדינה, יומיים לפני כן. על פי גורמי ביטחון לבנונים, הרקטות נורו מאזור אל-ערקוב שבדרום המדינה.

תקיפת צה"ל בלבנון, 25 באפריל, 2021. לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
תקיפת צה"ל בלבנון. הלילה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

דובר צה"ל רן כוכב התייחס לירי בריאיון ב-103FM. לדבריו, "אנחנו לא יודעים להגיד בוודאות מי ירה את הרקטה הבודדת בשטחים פתוחים, אבל ככל הנראה מדובר בפלגים פלסטינים בדרום לבנון, אבל אני אומר את זה בזהירות כי זה עדיין לא ודאי".

"אנחנו יודעים שהזירה הפלסטינית לא מתחילה בהר הבית, לא מסתיימת בג'נין או בעזה, אלא מגיע גם לפלגים מסוימים בלבנון ואולי אפילו במקומות אחרים", המשיך כוכב. "אנחנו בעצם נתונים פה לסוג מסוים של מערכה רב זירתית, בג'נין, בערי יהודה ושומרון, במרחב התפר, בהר הבית כמובן בימים סביב הרמדאן, ברצועת עזה".

עוד העריך דובר צה"ל כי מי שירה לא התכוון להביא להסלמה. לטענתו, "היורים יודעים מה יקרה אם חלילה מישהו אצלנו ייפגע. באופן חצי מסורתי, הפלגים בצפון משתתפים בחלק מהמקומות בהקשר הפלסטיני, תמיד לשטחים פתוחים ולא על מנת לפגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully