וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בעקבות הירי ברהט: "אירוע טרור - לא משנה מה המניע"

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 22:24

כנופיות חמושות השתוללו וירו לעבר שני בתי עסק והיכל התרבות בעיר הבדואית. 11 חשודים נעצרו ונתפסו כלי נשק מסוג M-16, שהוסלקו בגן ילדים. עם זאת, שעה לאחר שעזב חודש הירי. הלילה בת 14 נפצעה בינוני מירי בשכונה 20 ברהט. אמה: "אין בכלל ביטחון לערבים במדינה הזאת"

בווידא: תיעוד של רעולי פנים יורים בנשק אוטומטי במרכז רהט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ירי בוצע היום (ראשון) לעבר שני בתי עסק ברהט, בהם בית קפה מקומי הסמוך להיכל התרבות בעיר. לא דווח על נפגעים. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה 11 חשודים ונתפסו מספר כלי נשק מסוג M-16 שהוסלקו בגן ילדים. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לרהט וקיים הערכת מצב עם מפקד מחוז דרום ופיקוד רהט. שעה לאחר ששבתאי עזב, חודש הירי בעיר לעבר בית מגורים, בעקבות סכסוך משפחות. לאחר מכן צעיר כבן 20 נפגע קשה אחרי שנדקר.

לדברי המפכ"ל, מדובר באירוע טרור. "משטרת ישראל רואה בירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות כטרור ולא משנה מה המניע לירי", אמר המפכ"ל. לא נעבור לסדר היום מציאות שבה תושבים שמעוניינים לחיות בשקט ובביטחון, יחששו לצאת מבתיהם. אנו נשקיע ברהט כוחות גדולים לצד אמצעים רבים בכדי להעמיד את העבריינים לדין. כבר היום החלה פעילות כזו שהביאה לתפיסת מספר כלי נשק ולמעצר מספר חשודים אך זה רק ההתחלה והיא תלך ותתגבר - כל מי שישא נשק לא חוקי ויסכן אזרחים תמימים שידע שדמו בראשו".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיים אחר הצהריים דיון הערכת מצב בעקבות האירוע ברהט. "האירועים ברהט קשים, והמפתח להתמודד עימם הוא בהמשך של יוזמה משטרתית רציפה וקבועה מבוססת מודיעין", אמר השר. "בטווח המידי נוכחות משטרתית מוגברת. אילו בטווח הבינוני והארוך נוכחות מודיעינית מוגברת מחד, ומאידך אכיפה נוקשה כלפי העבריינים ומי שמשתף פעולה עמם, ומאפשר להם פעולה ומחסה".

ירי ברהט. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת הירי ברהט, היום/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שבתאי גם שוחח עם ראש העירייה בטלפון, והדגיש בפניו כי לדעתו הבעיה איננה נוכחות המשטרה, אלא החינוך שמועבר לדור הצעיר. כך לדוגמא, גינה המפכ"ל את העבודה כי כיכר בעיר נקראה על שמו של חשוד, שנורה למוות על ידי כוח של מסתערבים, לטענתם סיכן אותם. "אני מצפה שבמקום לקרוא לכיכר על שמו של חשוד שאחז בנשק בלתי חוקי וניסה לפגוע בשוטרים, תקרא לכיכר, 'כיכר השוטר'", אמר שבתאי לראש העירייה.

הלילה נפצעה באורח בינוני נערה בת 14 מירי בשכונה 20 בעיר. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה פתחה בחקירה. נחמידו אבו עלי, אמה של רימס שנפצעה בירי, סיפרה כי נשמעו יריות כל הלילה, ועל אף הדיווח - המשטרה לא הגיעה למקום.

תמונה שהופצה ברשתות החברתיות מציגה ילד תושב העיר לבוש באפוד מגן. "בעקבות מה שקרה לילדה זה מפחיד להסתובב ברחובות", סיפר אביו לוואלה!. "זה יכול לפגוע בכל ילד, בכל אדם. הירי בא והולך כל לילה. מטחי ירי. זה בושה מה שקורה פה. זוועה. אמרתי לילד שישים את השכפ"ץ בדרך לבית הספר".

עוד בוואלה!

2 צעירים נפצעו קשה ו-3 בינוני מירי ברהט; המשטרה הותקפה באבנים

לכתבה המלאה
הילד בן ה-8 שנלשחו לבית הספר עם שכפ"צ ברהט. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הילד בן ה-8 שנלשחו לבית הספר עם שכפ"צ ברהט/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הילדה שלי נפצעה בבית ועד עכשיו אני לא יודעת איך ומאיפה זה נכנס", אמרה. "מתחילת הירי אני לא ראיתי אף ניידת ברהט. הגיעו רק אחרי שדיווחו להם בבית החולים שהיא נפצעה. אין בכלל ביטחון לערבים במדינה הזאת. בכלל. כשאת מתקשרת אומרים לך שזה בטיפול. עד עכשיו לא שמעתי מהם (מהמשטרה - י"י). עד אחרי שהחוקר לקח את העדות, לא נראה לי שהם הלכו לבית לראות מה קרה. לא נראה לי שעשו משהו. גם אחרי שהבת שלי נפגעה הירי המשיך".

לפני שבועיים נפצעו באורח קשה שני צעירים ושלושה נוספים נפצעו באורח בינוני מירי ברהט. בעקבות הדיווחים ושמיעת קול היריות כוחות המשטרה הוזעקו למקום, בית קפה בשכונה 34 שבמרכז העיר, והותקפו באבנים על ידי התושבים. מהומות התלהטו באזור. ככל הנראה, הרקע לתקרית הוא סכסוך בין שתי משפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully