וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההסלמה הביטחונית - ירושלים ריקה ממבקרים: "יש ירידה בהכנסות"

עודכן לאחרונה: 23.4.2022 / 22:58

חול המועד פסח נחשב לאחת מהתקופות החמות לעסקים, למסעדות ולתיירות בירושלים, אך בצל המתיחות ובהשפעת הקורונה, התיירים והמבקרים לא עלו לרגל לעיר הבירה השנה. אך בעלי המסעדות שומרים על אופטימיות: "יש ירידה בעומס האנשים, אך אנחנו מרוויחים ומברכים"

אוטובוס שנרגם באבנים בדרכו לכותל המערבי בירושלים. 17 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

חול המועד פסח נחשב לאחת מהתקופות החמות לעסקים, למסעדות ולתיירות בירושלים, אך בצל ההסלמה הביטחונית, שיטוט ברחובותיה של העיר בימי חול המועד מגלה שהימים המתוחים הותירו רושם רב - והתיירים והמבקרים לא עלו לרגל לעיר הבירה השנה.

בשוק מחנה יהודה, שכבר מזמן פסק מלהיות מרכז קניות והפך להיות מקום בילוי ואתר קולינרי עם בתי קפה שוקקים, תנועת האנשים רדומה. בכניסה לשוק פרוסים פרשי משטרת ישראל, לצידם לוחמי מג"ב ויס"מ, שמנסים לשדר למבקרים הדלים תחושה של ביטחון. בבית הקפה שבו אני מתיישב, נכנסים מבקרים שבעיקר מודאגים מטיב הכשרות לפסח. השולחנות ריקים יחסית ורק שוטרים מודאגים עולים ויורדים במעלה רחוב יפו. עם זאת, בעלי העסקים לא נראים מוטרדים.

ירושלים ריקה בשל המתיחות הביטחונית, 21 באפריל 2022. ביני אשכנזי
תנועת האנשים רדומה. ירושלים, אתמול/ביני אשכנזי

ירון ישפה, בעלי המסעדות בלאק איירון ומחנה אסאדה בשוק מחנה יהודה, גרס כי על אף המצב הביטחוני - המצב במסעדות לא השתנה. "יכול להיות שיש השפעה על חלק מהאנשים ששוקלים אם להגיע למקום כזה או אחר, אצלנו כמות הלקוחות הייתה גדולה וכך גם בכל המסעדות שפועלות בשוק", טען.

למרות דבריו, ישפה מודע למה שהעיניים רואות, והסכים כי כמות המבקרים בירושלים פחתה השנה. "לא ניתן להתעלם מכך", אמר, "אך יחד עם זאת קיים זרם משמעותי של מבקרים בעיר הפוקדים את המסעדות שלנו ואת מוקדי הבילויים באזור שוק מחנה יהודה".

עוד בוואלה!

למרות איסור המשטרה: צעדת הדגלים יצאה לכיוון שער שכם עם בן גביר - ונחסמה

לכתבה המלאה
כוחות צה''ל חמושים מסייעים באבטחת שוק מחנה יהודה בירושלים. שלו שלום, TPS
חייל מאבטח את שוק מחנה יהודה בירושלים/TPS, שלו שלום

להערכת ישפה, הירידה בהכנסות נובעת מכך שיותר ישראלים טסו לחו"ל השנה. "זה שונה משנה שעברה ולכן באופן טבעי יש ירידה בהכנסות", הסביר. "יחד עם זאת, גם כמות ההכנסות בימים אלו רבה ומכובדת. אנו מרוויחים ומברכים".

בעל המסעדות הדגיש כי לכל אורך חול המועד, המשיכו לפקוד אותו הסועדים. "בחול המועד הזה היינו בתפוסה מכובדת בכל ערב, בנוסף יש רבים שמזמינים בטייק אווי - תרבות שצמחה מאז פרוץ נגיף הקורונה. יש ירידה בעומס האנשים שמאפיין את ימי החג, ושוב, למרות כל זאת, בעלי עסקים רבים שאנו בקשר טוב איתם עובדים ומרוויחים. שנה שעברה הייתה יוצאת דופן ורווחית מאוד עבורם, בחג זה, הם רווחיים, אך פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully