וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "הירדנים משחקים משחק כפול, קיבלו מסרים שהם הגזימו"

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 17:37

נוכח המתיחות הגוברת עם ירדן סביב המהומות בהר הבית, הגורם אמר כי הירדנים "מתבטאים נגדנו בחריפות בלתי נסבלת ובלתי מקובלת ואז מסבירים לכולם בדלתיים סגורות שזאת דרכם להרגיע את הדרישות לנתק איתנו את היחסים". לדבריו, אי אפשר לסבול את הטקסטים שהם משמיעים

פלסטינים משליכים אבנים לעבר אוטובוס בדרך לכותל. 17 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

גורם מדיני אמר הערב (רביעי) כי הירדנים משחקים סוג של משחק כפול. "הם מתבטאים נגדנו בחריפות בלתי נסבלת ובלתי מקובלת ואז מסבירים לכולם בדלתיים סגורות שזאת דרכם להרגיע את הדרישות לנתק איתנו את היחסים".

הגורם המשיך כי "הגבול נחצה בנאום של ראש הממשלה בפרלמנט. זה לא טקסט שאפשר לסבול ממדינה ידידותית. בירדן יש חשש משינוי בסטטוס קוו, אין לנו מטרה כזו. הם רוצים להוביל את ההתנגדות של העולם הערבי כדי להקל על עצמם בבית. 82 מתוך 130 חברי פרלמנט כבר פנו לבטל את הסכמי השלום עם ישראל. המלך נמצא בפינה. מאתמול יש רגיעה מסוימת. הם קיבלו מסרים לא רק מישראל שהם הגזימו. המסרים האלה הועברו בתקיפות שהם לא רגילים לה".

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
הר הבית, שבוע שעבר/רויטרס

על ההודעה האמירותית על זימון השגריר אמר הגורם המדיני כי היא "הפתיעה את ישראל לרעה. העברנו את המסר שאנחנו לא מרוצים אבל לא רואים פגיעה ביחסים לאורך זמן.

אתמול השרה לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות זימנה את שגריר ישראל במדינה אמיר חייק לשיחת הבהרה. השרה ראם בינת אברהים אל האשימי הדגישה את המחאה והגינוי העז של המדינה למהומות המתרחשות בירושלים ובמסגד אל-אקצא.

בחריין: "חשוב למנוע הסלמה בהר הבית"

מוקדם יותר ראש הממשלה שוחח עם יורש העצר של בחריין סלמאן בן חמד, שהדגיש בפניו את החשיבות במניעת ההסלמה בהר הבית. במהלך השיחה בירך יורש העצר את בנט לכבוד חג הפסח, ונסקרו היבטים של שיתוף פעולה בין שתי המדינות. כמו כן, נידונו נושאים הבולטים בזירה האזורית והבינלאומית. "חשוב למנוע הסלמה בהר הבית", אמר בן חמד.

בחודש שעבר נערכה בישראל "פסגת הנגב", שבה השתתפו שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, מצרים, מרוקו, בחריין ואיחוד האמירויות. הבכירים הודיעו על הפיכת המפגש לפורום קבוע שייקרא "פורום הנגב", ויתכנס אחת לכמה זמן כדי לדון בסוגיות אזוריות. במקביל יוקמו כמה קבוצות עבודה לנושאים ביטחוניים, מדיניים וכלכליים ספציפיים. "החלטנו להפוך את פסגת הנגב לפורום קבוע. אנחנו פותחים דלת עבור כל העמים באזור, כולל הפלסטינים, ומציעים להם להחליף את דרך הטרור בשגשוג והצלחה", אמר שר החוץ יאיר לפיד.

שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, אמר באירוע כי "הפסגה הזו הפכה דחופה יותר בעקבות מתקפות הח'ותים, האיום של חיזבאללה וסוגיית הגרעין האיראני. אנחנו רוצים להרחיב את שיתוף הפעולה עם ישראל. יש פוטנציאל גדול. הפורום הזה הוא צעד חשוב בהידוק היחסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully