וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר באיחוד האמירויות זומן לשיחת הבהרה בעקבות המהומות בהר הבית

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 19:04

השרה לשיתוף פעולה בינ"ל של האמירויות גינתה את האירועים והדגישה את חשיבות פתרון הסוגיה הפלסטינית. מאוחר יותר ביטלה חברת תעופה אמירתית את השתתפותה במטס יום העצמאות. בשיחה של לפיד ובלינקן הודגש המאמץ של ישראל "מול התפרעויות של מאות קיצונים מוסלמים בהר הבית"

מאות אבנים וסלעים שנערמו על ידי פלסטינים בשביל הכניסה לעליית יהודים להר הבית. 17 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

השרה לשיתוף פעולה בינלאומי של איחוד האמירויות זימנה היום (שלישי) את שגריר ישראל במדינה אמיר חייק לשיחה בה הבהירה. השרה ראם בינת אברהים אל האשימי הבהירה את המחאה והגינוי העז של המדינה למהומות המתרחשות בירושלים ובמסגד אל-אקצא, "לרבות תקיפת אזרחים ופלישות למקומות קדושים שהביאו לפציעתם של מספר אזרחים". כמה שעות לאחר מכן ביטלה חברת התעופה האמירתית Wizz air Abu Dhabi את השתתפותה במטס יום העצמאות.

השרה הדגיש את הצורך להפסיק לאלתר אירועים אלה, לספק הגנה מלאה למתפללים, לכבד את זכותם של פלסטינים לקיים את טקסיהם הדתיים ולהפסיק כל מנהג המפר את קדושת מסגד אל-אקצא. יתר על כן, היא הביעה דאגה מהסלמת המתיחות המאיימת על היציבות והביטחון באזור.

בנוסף, הודגש הצורך לכבד את תפקידה של ממלכת ירדן על המקומות הקדושים וההקדשים בהתאם לחוק הבינלאומי ולא לפגוע בסמכותם של מינהל התרומות בירושלים ומסגד אל-אקצא. "הוד מעלתה הדגישה את הצורך לטפח סביבה הולמת שתאפשר חזרה למשא ומתן רציני שמטרתו השגת שלום צודק ומקיף והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים בהתאם להחלטות בינלאומיות לגיטימיות ויוזמת השלום הערבית", נמסר מאיחוד האמירויות.

זהו הזימון השלישי לשיחה של דיפלומטים ישראלים במדינות זרות ביומיים האחרונים. אתמול זימנה ירדן לשיחת הבהרה את סגן שגריר ישראל, סמי אבו ג'נב, בעקבות התקריות בהר הבית. בנוסף, השגריר ברוסיה זומן לשיחה במשרד החוץ הרוסי בעקבות תמיכת ישראל בהצבעה נגד רוסיה בעצרת הכללית של האו"ם בנוגע להדחתה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
המהומות בהר הבית, בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן על המתיחות בירושלים ו"עדכן על המאמצים שמשקיעה ישראל על מנת לאפשר חופש פולחן לבני שלוש הדתות בירושלים", כך נמסר.

עוד נמסר מטעם לפיד כי השניים שוחחו על חשיבות הפסח, הפסחא והרמדאן. "שר החוץ הדגיש את המאמץ הישראלי השקול והאחראי מול התפרעויות של מאות קיצונים מוסלמים על הר הבית ועל פערי המידע וידיעות הכזב, שמופצות בידי קיצונים, שמלבים את האש והאלימות במקום להביא לרגיעה", נאמר. "השר לפיד אמר למזכיר המדינה כי ישראל לא תהיה מוכנה לקבל קריאות תמיכה באלימות והדגיש את הצורך של תמיכה בינלאומית בהחזרת השקט לירושלים".

מוקדם יותר שוחח בלינקן עם עמיתו הירדני איימן א-ספדי על המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון ובירושלים והדגיש את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו בהר הבית. בנוסף, בלינקן הביע את הערכתו לתפקידה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים למוסלמים בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ הירדני, איימן ספדי 20 במאי 2021. רויטרס
א-ספדי/רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם תקיים הערב התייעצות סגורה על ההסלמה בירושלים, שזומנה לבקשת איחוד האמירויות, נורבגיה, צרפת, אירלנד וסין. ההתייעצות תתקיים בסוף דיון של המועצה בנושא אחר, ותהיה סגורה לתקשורת, וללא השתתפות נציגי ישראל והפלסטינים באו"ם. במהלך הדיון צפויים לשמוע חברי המועצה סקירה מהשליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון תור ונסלנד על האירועים האחרונים.

שגרירת נורבגיה באו"ם, מונה ג'ול, אמרה לפני דיון מועצת הביטחון כי "מאוד חשוב שהמועצה עכשיו תיפגש ותדבר ושנקרא לריסון מכל הצדדים בשביל לעשות דה אסקלציה למצב מאוד מדאיג ובגלל הסיכוי להתדרדרות". לדבריה, לא מתוכננת כרגע הצהרה של המועצה בסוף הדיון אך היא הוסיפה וסייגה כי צריך לראות איך הולך הדיון אבל גם אם לא נקבל הסכמה על הצהרה העובדה שהמועצה נפגשת וממשיכה לשמוע עדכונים על המצב התיכון חשובה מאוד, במיוחד עכשיו עם עוד סכנה להידרדרות במצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully