וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ילדים שלקו בדלקת הכבד מסווגים עם תסמונת פוסט קורונה; שניים נוספים נזקקו להשתלה

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 15:17

משרד הבריאות ממשיך לבדוק את מקרי ההדבקה של 12 ילדים בדלקת כבד חריפה, 11 מהם חלו לפני כן בקורונה. 7 אושפזו בשניידר, 4 מהם הגיעו למצב של אי ספיקת כבד. אולם, בביה"ח מרגיעים: "לא חושבים שיש התפרצות של מגפה כרגע במדינת ישראל, אין מקום לבהלה"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאות ביום המאבק במחלת הסרטן/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

חמישה מתוך 12 הילדים הישראלים שלקו בדלקת הכבד החריפה, אותה בודק משרד הבריאות, סווגו עם תסמונת פוסט קורונה - כך עדכן היום (רביעי) בית החולים שניידר.

בבית החולים פועל המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד ובו אושפזו שבעה מתוך 12 הילדים. ד"ר יעל מוזר-גלזברג, מנהלת שירות מושתלי כבד בילדים ורופאה בכירה במכון, אמרה כי ארבעה מהילדים שנדבקו סבלו מאי ספיקת כבד - ושניים מהם נזקקו להשתלה.

לדבריה, חמשת החולים שלא נזקקו להשתלה, לקו בדלקת הכבד כתוצאה מקורונה, קיבלו טיפול בסטרואידים והחלימו לגמרי. השניים שנזקקו להשתלה, תינוקות בני כמה חודשים, עברו "בירור נרחב", ולא נמצאה סיבה למחלה מלבד קורונה.

ילד מאושפז בבית חולים שיבא. חן ליאופלד, פלאש 90
ילד מאושפז בבית חולים שיבא/פלאש 90, חן ליאופלד

היא התייחסה להתרעת ארגון הבריאות העולמי מפני עלייה בהדבקה באירופה ובארצות הברית, הרגיעה ואמרה כי אין חשש להתפרצות מגיפה בישראל. "יכול להיות שיש משהו שאנחנו לא רואים ושבארגון כן זיהו. אין מקום לבהלה", אמרה.

היא הסבירה כי בישראל בשנה מתבצעות בסך הכול בין 20 ל-24 השתלות כבד בילדים מתחת לגיל 18. "אצל חצי מהם, מדובר במשהו מולד או משהו גנטי. אחוזים בודדים מההשתלות נעשות עקב אי ספיקת כבד דוהרת עם תסמינים כמו צהבת, חולשה, עייפות ובלבול", ציינה.

בית החולים שערי צדק, שם אושפזו יתר הילדים, עדכן כי מצבם הקליני בסדר, אך בדיקות הדם העלו "צהבת משמעותית" שבה נדבקו בשנה האחרונה. פרט לאחד הילדים, כולם היו מאובחנים עם קורונה וכולם מתחת לגיל חמש.

עוד בוואלה!

חשד: 12 ילדים נדבקו בדלקת כבד חריפה בישראל, 7 חלו לפני כן בקורונה

לכתבה המלאה
מרכז שניידר לרפואת ילדים, פתח תקווה. מרץ 2016. ראובן קסטרו
בית חולים שניידר/ראובן קסטרו

בימים האחרונים הוציא ארגון הבריאות העולמי התרעה בעקבות עלייה משמעותית בהפטיטיס באירופה. בעקבות ההתרעה, משרד הבריאות הודיע כי הוא בודק חשד לפיו 12 ילדים נדבקו בדלקת בישראל.

לפי ההערכות נגיף הוא זה שגורם למחלה, אך הוא טרם זוהה ובשלב זה לא ידוע האם מדובר בווירוס מוכר או חדש. במקביל נבדקות השערות נוספות, בהן שמדובר בתגובה לכימיקלים או רעלנים. בד בבד נבדקת האפשרות כי מדובר בתופעה הקשורה בפוסט-קוביד.

על פי נתונים שנמצאים בידי ארגון הבריאות העולמי, דווח על 84 מקרי הדבקה בילדים בגילאי עשר ומטה בבריטניה. כמו כן דווחו תשעה מקרי הפטיטיס נוספים בארצות הברית ושלושה מקרים בספרד. מתוך כלל המקרים, שלושה ילדים הגיעו למצב של אי ספיקת כבד ונזקקו להשתלת כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully