וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וטרינר חושף: אלה הסימנים המעידים שהכלב שלכם באמת אוהב אתכם

15.5.2022 / 0:09

הוטרינר ג'יימס גרינווד חושף את הסימנים המובהקים לכך שהכלב שלכם באמת אוהב אתכם - ואת הדרכים הטובות ביותר להביע את חיבתכם אליו חזרה

הוטרינר ד"ר ג'יימס גרינווד/drjgreenwood

האם אי פעם תהיתם האם הכלב שלכם באמת אוהב אתכם, לפחות כמו שאתם אוהבים אותו? מסתבר שיש כמה סימנים ברורים שיוכיחו זאת. מכשכוש בזנב ועד לקפיצה, ליקוקים והתכרבלות, כלבים מביעים את חיבתם בדרכים רבות ושונות.

ד"ר ג'יימס גרינווד, וטרינר קבוע ב-The Pet Show של רשת ITV, דיבר עם Webbox על הסימנים שבעלי כלבים צריכים לשים לב אליהם - ועל הדרכים המועדפות על כלבים לקבל חיבה בתמורה לאהבתם.

בזכות הסימנים האלה לעולם לא תטילו ספק שהכלב שלכם באמת מסור אליכם.

"אצל כלבים הכל קשור לזנב! הם יכולים לבטא מגוון שלם של רגשות דרך הזנב שלהם", אמר ד"ר גרינווד, "למרות שחשוב לציין שלא כל כשכוש בזנב הוא סימן לאושר, ישנם שני סוגים המאותתים שמחה צרופה אצל הכלבים שלנו. ראשית, התנועה של כל הגוף שמתחילה בכתפיים ומתנועעת כל הדרך עד קצה הזנב הוא ממש הריקוד המאושר שלהם! שנית, כשכוש הזנב בסגנון סיבוב להבי המסוק שמור בדרך כלל למי שנתפס כחשוב במיוחד".

באופן מפתיע, ד"ר גרינווד אומר שכלבים רק לעתים רחוקות נהנים שמחבקים אותם. אם הם יבחרו לבוא ולהתכרבל אתכם בתנאים שלהם - סביר להניח שהם רואים בכם כחבר מהימן במשפחה.

"לבסוף, התגובה הסופר מרגשת הזו כשאתם חוזרים הביתה - הקפיצות והליקוקים, לפעמים הם עשויים גם לנבוח או להביא לכם צעצוע - היא איתות אמיתי שהם שמחים לראותכם", הוסיף ד"ר גרינווד.

ומהי הדרך הטובה ביותר להחזיר אהבה?

ד"ר גרינווד מוסיף: "טיול יומי הוא חיוני. כלבים אוהבים להשתמש בחושים שלהם כדי להריח ולחקור וצריכים לשרוף קלוריות בפעילות גופנית. הייתי מציע גם להקים מסלול מכשולים או להשתמש במשחקי אוכל כדי לגרום להם לחשוב ולפתור בעיות".

"מזון הוא גם דבר גדול עבור כלבים ואתם יכולים להשתמש בזה לטובתכם בעת אימון, על ידי שימוש בפינוקים כפרס על התנהגות טובה. כדאי גם ללמד את הכלבים שלנו איך להיות לבד - זמן לעצמם, עם צעצועים לעיסים שיעסיקו אותם. זה המפתח להתפתחותם. עצמאות היא הכרחית כדי שהם לא יסתמכו יתר המידה על בעליהם או יפתחו בעיות תלות".

ומה לא כדאי לעשות איתם?

על אף שאתם ודאי רוצים להרעיף על הגור שלכם אהבה בכל דקה אפשרית ביום, זה יכול לעכב את הלימוד וההכשרה שלו. "אל תנסו להראות תמיד שהכל בסדר ולהימנע מטכניקות ענישה", אמר ד"ר גרינווד, "בנוסף, אם הכלב שלכם לא מרגיש בנוח בסיטואציה מסוימת (הוא עשוי להתרחק, לנסות להסתתר או אפילו להראות סימנים מוקדמים של תוקפנות), חשוב שתבינו זאת ולא תכריחו אותו לעשות משהו שלא נוח לו לעשות. במקום זאת, קחו צעדים קטנים באמצעות חיזוק חיובי (למשל בעזרת פינוקים) והציגו בהדרגה לחיית המחמד שלכם את המצב החדש. תנו לכלב זמן להבין שהכל בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully