וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימה המשותפת לא יסייעו לקואליציה בנושאי דת ומדינה - והח"כים החרדים נושמים לרווחה

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 17:39

המסרים שהעבירה המשותפת, לפיהם לא תסייע לקדם סוגיות כמו רפורמת הגיור - מעודדים את חברי הכנסת מש"ס ויהדות התורה. כך לדוגמה, לא תקודם רפורמת הגיור אליה הם מתנגדים. ח"כ חרדי בכיר: "יש דברים שנצטרך לתקן כשנחזור לשלטון, אבל יותר רע הם כבר לא יוכלו לעשות"

בווידאו: הקלטה מתוך דיון סגור של ש"ס ויהדות התורה על צעדי הממשלה בנושאי דת ומדינה/עריכה: ליר שפיגלר

למרות הזעזועים בקואליציה, הממשלה עדיין מכהנת וסיום דרכה אינו באופק - אבל במפלגות החרדיות נושמים לרווחה. בכירים ברשימה המשותפת העבירו מסרים לראשי ש"ס ויהדות התורה לפיהם לא ישתפו פעולה עם חקיקה של נושאי דת ומדינה בכנסת הנוכחית נגד עמדתם.

כך, מפסידה הממשלה הנוכחית את הסיכוי לגבש רוב סביב נושאים שהתחייבה לקדם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בעת הקמתה - כמו רפורמת הגיור.

אחמד טיבי ויעקב ליצמן. מרים אלסטר, פלאש 90
עמדו זה לצד זה לא פעם. ליצמן וטיבי/פלאש 90, מרים אלסטר

בכיר ביהדות התורה אמר לוואלה! כי "עידית סילמן הייתה הבלם הראשון והמשמעותי לקואליציה, וגם אם ייקח זמן עד שיגיעו עוד נוספים כמוה - בינתיים אין לממשלה את הרוב הנדרש לקדם נושאים כאלה, גם לא עם המשותפת". לדבריו, "יש לנו שותפות ארוכה עם חברי הכנסת ברשימה המשותפת, ולמרות שחברי רע"מ פגעו בברית הזאת, הם דווקא נתנו לנו מילה על כך. זה בהחלט משמח שהממשלה הרעה הזאת לא תצליח עכשיו לקדם את זה. יש דברים שנצטרך לתקן כשנחזור לשלטון, אבל יותר רע הם כבר לא יוכלו לעשות".

הח"כים הערבים מהרשימה המשותפת עמדו לצד הפוליטיקאים החרדים לא פעם, הם יצאו מהמליאה בהצבעות הקשורות בנושאי דת ומדינה, סיפקו לחבריהם בקואליציה קיזוזים בחוקים דרמטיים, נעדרו במכוון מהצבעות בענייני הקהילה הלהט"בית וסרבו להפנות להם גב לאורך שנים. מדובר בברית שנובעת מכך שהצדדים מייצגים קבוצות מיעוט אך במפלגות מודים גם כי מדובר "בניצול אינטרסים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully