וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצימת עיניים גורמת להתבוללות": השר כהנא חושף את חוק הגיור

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 16:55

השר לשירותי דת הגיש את תזכיר החוק שמעורר התנגדות חריפה בעולם החרדי ונועד לאפשר לרבני ערים לגייר, בניגוד לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל. "הזדמנות היסטורית לעשות מהלך לחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית - כזה שלא ישוב"

בווידאו: השר מתן כהנא קורא לרבנות הראשית לשתף פעולה עם חקיקת חוק הגיור/מערכת וואלה!

חוק הגיור הממשלתי יוצא לדרך: השר לשירותי דת מתן כהנא הגיש היום (רביעי) את תזכיר חוק הגיור הממשלתי שנועד לאפשר לרבני ערים לגייר, בניגוד לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל. למרות שהרב חיים דרוקמן, מהרבנים הבכירים בציונות הדתית, הודיע כי לא יוכל להביע תמיכה בחוק בגלל התנגדות הרבנות, כהנא טען כי תזכיר החוק נכתב בהתייעצות עמו יחד עם רבנים בכירים נוספים.

עיקרי החוק, שמעורר התנגדות חריפה בעולם החרדי, קובעים כי רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם. במסגרת זאת, יוקם באגף הגיור הממלכתי מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. מי שיקבע את הכללים האחידים לגיור היא ועדת רבנים חדשה אך לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית תהיה סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"החוק יביא לעלייה משמעותית במספר המבקשים להתגייר", מתן כהנא/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כהנא אמר היום כי "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי ההלכה אינם יהודים. הם חלק מאיתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'. עצימת עיניים והתעלמות ממצב זה פוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל וגורמת להתבוללות. תזכיר החוק שהגשתי היום, וצעדים נוספים שנקדם יביאו בשנים הקרובות לעלייה משמעותית במספר המבקשים להתגייר בכל שנה".

כהנא בתדרוך לעיתונאים התייחס למחלוקת ולהתנגדות הרבנות הראשית למהלך וקרא לה "להיות שותפה למהלך ההיסטורי הזה ולהמשיך בהידברות ושיח על החוק כדי שנעביר יחד חוק גיור שיאפשר מענה לאתגר הגיור של מדינת ישראל וידאג לעתידה כמדינה יהודית. זוהי הזדמנות היסטורית לעשות מהלך לחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית - כזה שלא ישוב".

עוד בוואלה!

השר כהנא לחץ לשנות את התנאים למינוי ראש מערך הגיור כדי להתאימו למועמד מטעמו

לכתבה המלאה
הרבנות הראשית, ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור , הרבנות הראשית ירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

שר המודיעין והאחראי על נושא הגיור מטעם סיעת "יש עתיד", חה"כ אלעזר שטרן, בירך על ההתקדמות בחוק הגיור וביישומו של ההסכם הקואליציוני בנושא, ואמר כי "חוק הגיור הוא צעד חשוב לעם היהודי. נמשיך ונפעל כדי שבסופו של התהליך בעוד מספר שבועות, יוגש לכנסת חוק גיור רחב שיקנה לרבני ערים סמכויות ועצמאות לגיור מכיל, ויביא בשורה למתגיירים ולכל שוחרי טובתה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully