וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה על לפיד: שגריר ישראל במוסקבה זומן לשיחה במשרד החוץ הרוסי

עודכן לאחרונה: 17.4.2022 / 18:38

לאחר שבקרמלין האשימו את השר כי הוא "מנצל את המלחמה באוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב מהכיבוש הישראלי", השגריר הישראלי במוסקבה זומן לשיחה. זאת, בעקבות דבריו של לפיד שאמר כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה בבוצ'ה

בווידאו: לפיד מגנה את ההתקפה הרוסית על אוקראינה/צילום: לע"מ

אחרי המתקפה על ישראל, ‏בעקבות דבריו של שר החוץ יאיר לפיד, שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי זומן היום (ראשון) למשרד החוץ הרוסי. זאת, לאחר שהשר תקף את מוסקבה, כשאמר לפני כשבועיים כי הצבא הרוסי ביצע פשעי מלחמה באוקראינה, בעקבות העדויות על טבח בעיירה בוצ'ה.

בסוף השבוע האשים משרד החוץ הרוסי את ישראל בהודעה שפרסם בניסיון לנצל את המלחמה באוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב מהכיבוש הישראלי בגדה המערבית ומהמצור הישראלי על עזה. בהודעת משרד החוץ במוסקבה הודגש כי דבריו של לפיד לאחר ההצבעה באו"ם היו "מתקפה אנטי-רוסית" וכי רוסיה מצרה על הדברים ודוחה אותם.

תמונת לוויין מראה תעלה המשמשת קבר אחים בבוצ'ה, 31 במרץ 2022. רויטרס
תמונת לוויין מראה תעלה המשמשת קבר אחים בבוצ'ה/רויטרס

משרד החוץ הרוסי הוסיף כי ממשלת ישראל ממשיכה "בכיבוש הבלתי חוקי ובסיפוח הזוחל של השטחים הפלסטיניים" וכי למעלה מ-2.5 מיליון פלסטינים בגדה המערבית חיים במובלעות מפוזרות ומנותקות מהעולם החיצון. "רצועת עזה הפכה בעצם לכלא פתוח ששני מיליון תושביו נאלצו לשרוד כמעט 14 שנים בתנאי המצור הימי, האווירי והיבשתי שהטילה ישראל", נמסר בהודעה הרוסית. עוד נמסר בהודעה כי מדינות המערב וארה"ב "מסכימות בשתיקה" להמשך הכיבוש הישראלי.

ההודעה הרוסית החריפה הינה תגובה ראשונה על ההצבעה הישראלית בעצרת הכללית של האו"ם בעד השעיית רוסיה מהמועצה לזכויות אדם של האו"ם. בכירים ישראלים העריכו כי הרוסים יגיבו אך התגובה הגיעה אחרי 10 ימים. לפני ההצבעה פנו הרוסים למדינות רבות, כולל ישראל, ואיימו כי אם יצביעו בעד ההחלטה להשעות את רוסיה מהמועצה לזכויות אדם יהיו לכך השלכות חמורות.

לפיד: "אם נעבוד נכון, הממשלה תהיה פה גם בפסח הבא וגם זה שאחריו". -, אתר רשמי
דבריו היו "מתקפה אנטי-רוסית". לפיד/אתר רשמי, -

ראש אגף אירו-אסיה במשרד החוץ בירושלים גרי קורן אמר כי ישראל הבהירה לרוסים כי הם מצביעים באופן קבוע נגד ישראל באו"ם בנושא הפלסטיני, ולכן ישראל לא רואה סיבה לא להצביע בעד ההחלטה להשעות את רוסיה מהמועצה לזכויות אדם.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר כי יש לשים לב שהרוסים פרסמו הודעת דובר אנונימית, ולא תגובה בשם שר החוץ לברוב או סגן שר החוץ לברוב. כמו כן, לדבריו, הרוסים הזכירו בהודעה רק את הפלסטינים ולא הזכירו כלל את סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully