וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: יוסי כהן החזיר לג'יימס פאקר את המתנה שהעניק לו בחתונת בתו

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 11:30

ב"הארץ" פורסם כי ראש המוסד לשעבר החזיר לאיש העסקים האוסטרלי את 20 אלף הדולרים שקיבל ממנו בעת שכיהן בתפקיד הבכיר. לפני כמה חודשים אמר כהן בריאיון לאילנה דיין כי המתנה דווחה כנדרש ליועץ המשפטי והתקבל אישור לקבלה, אולם הוא מתכוון להחזירה

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, החזיר לאיש העסקים ג'יימס פאקר את הכסף שקיבל ממנו בעת שהיה בתפקיד, כך פרסם היום (חמישי) גידי וייץ ב"הארץ".

בשנה שעברה פורסם כי לפני שש שנים קיבל כהן מפאקר 20 אלף דולר במזומן כמתנה לחתונת בתו. בתגובה מהמוסד נמסר אז דרך משרד ראש הממשלה שכהן דיווח על המתנה כנדרש ליועץ המשפטי לארגון, שהתיר לו לקבל אותה.

ביוני 2021 התראיין כהן לתוכנית עובדה, בה הוא נשאל על קבלת טובות הנאה במהלך תפקידו כראש המוסד. כהן נשאל בין השאר אודות מתנה שקיבל לחתונת בתו, וכן על תרומה שניתנה לבית הכנסת שבו הוא מתפלל הסמוך לביתו, על ידי איש העסקים רמי אונגר באמצעות חברה מפנמה. בתשובה לשאלות של אילנה דיין על קבלת טובות ההנאה, השיב כהן הדברים אושרו על ידי יועמ"ש המוסד, ואמר כי הוא מתכוון להחזיר לפאקר את מתנת החתונה.

ראש המוסד יוסי כהן, 24 במאי 2021. עמוס בן גרשום, Neta, לשכת העיתונות הממשלתית
כהן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, Neta

בעקבות הראיון פנתה עמותת 'הצלחה' ליועמ"ש המוסד וליועמ"ש הממשלה כדי לברר האם אכן קבלת טובות ההנאה אושרו על ידי הייעוץ המשפטי ומתי. שני אירועים אלו התרחשו בעודו מכהן בתפקידו כראש המוסד והם מעלים לכאורה שאלות כבדות של תקינות, מניעות וחשש להפרת הדין", נכתב בפניה. עוד ביקשו לברר בעמותת הצלחה האם היו מקרים נוספים בהם התעורר חשש לניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully