וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חשודים שהתכוונו לבצע פיגוע נעצרו ברמאללה; 3 פלסטינים נהרגו בעימותים ביו"ש

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 8:23

כוחות הביטחון עצרו בכפר סילוואד שבשומרון את הפלסטינים, שהוגדרו "פצצות מתקתקות", בחשד שהתכוונו להוציא לפועל פיגוע ירי. כמו כן, תושב סילוואד שהיה מעורב ברצח מיכאל רוזנפלד לפני 7 שנים נעצר בכפר כובר, לאחר שברח מהכלא הפלסטיני כדי לקדם פיגועים בישראל

בווידאו: תקיפת כוחות צה"ל בסילוואד/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שלושה פלסטינים נהרגו אתמול (רביעי) בעימותים בעיירה סילוואד הסמוכה לרמאללה ובחוסאן שליד בית לחם. בנוסף, במהלך הלילה פשטו כוחות פשטו על ביתו של ראש העיירה אל-'ח'אדר בגזרת בית לחם ועצרו את בנו בחשד לפעילות טרור. הכוחות ביצעו מעצרים גם בטול כרם, במהלכם התפתחו במקום מחאות אלימות. הכוחות דיווחו כי נפתחה לעברם אש וכי נאצלו גם הם להשתמש באש חיה. לא דווח על נפגעים. כמו כן, בוצעו מספר מעצרים בעוטף ירושלים וברמאללה של אסירים משוחררים שחשודים בפעילות טרור.

אתמול בערב עצר כוח ימ"מ עצרו שני חשודים בפעילות טרור בסילוואד, שהוגדרו "פצצות מתקתקות", וככל הנראה התכוונו לבצע פיגוע ירי בטווח הזמן המידי. אתמול לפנות בוקר נעצר חשוד נוסף בכפר שידוע כמעוז חמאס. לדברי גורמי ביטחון, החשודים נעצרו בשל פעילות חשודה ככוונה לבצע פיגוע ולכן הם יועברו לחקירה. עם זאת, לא ברור אם אכן תכננו להוציא את הפיגוע לפועל.

יש לציין כי על פי הערכת המערכת הביטחונית, השלושה לא התכוונו לבצע את הפיגוע בליל הסדר. גורם ביטחוני: "אף אחד לא לוקח כעת סיכונים. כל מי שמעלה רעיון לביצוע פיגוע או רומז על כך נעצר. המעצר לפני כשבועיים בכביש 6 על ידי הימ"מ היה של שב"ח שהעלה רעיון לרשת החברתית לבצע פיגוע".

פעילות כוחות צה"ל בג'נין 13 באפריל 2022. דובר צה"ל
"פצצות מתקתקות", פעילות צה"ל בשטחים, הלילה/דובר צה"ל

בתוך כך, מעאד חאמד בן 33 תושב סילוואד פעיל חמאס נעצר בפעילות של שב"כ בשיתוף הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין. מעאד היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב-29 ביוני 2015 בסמוך לישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד. במקביל, נרשמו עימותים בחוסאן שליד בית לחם, במהלכם אזרח ישראלי הוכה על ידי פלסטינים, רכבו נשרף והוא נמלט לבית"ר עלית כשהוא במצב קל.

מוקדם יותר אתמול הודיע דובר צה"ל כי כוחות הצבא עצרו פלסטינים רבים באזור ג'נין, טול כרם, קלקיליה ושכם. מלבד הערים הגדולות, ניתן למנות בין המוקדים שבהם פעלו הכוחות את הכפרים עוריף, קבאטיה, ביתא, לובאן א-שרקייה, סינג'ל וג'בע.

בין היתר, כוח מסתערבים גדול עצר בעיירה קבאטיה, שבאזור ג'נין, פעיל של תא הג'יהאד האסלאמי באוניברסיטת א-נג'אח לאחר שפשט על ביתו. במהלך הפעילות נפתחה אש כלפי כוחות צה"ל. לא דווח על נפגעים. בשעות הצהריים עצרו לוחמי ימ"מ שני חשודים גם באוניברסיטת טול כרם. אחד מהם נפגע מירי, לאחר שניסה להימלט. משהחלו הפגנות במקום, הלוחמים ירו גם לעבר אדם נוסף, שזוהה כשהוא מחזיק נשק חם.

פעילות מעצרים שביצעו לוחמי צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול במספר מוקדים, בין השאר בכפרים: זיתא, אל יאמון, באלטה, אל ח׳אדר, בית כחיל והכפר עזון עתמה, 12 באפריל 2022. דובר צה"ל
התכוונו לבצע פיגוע. לוחמי צה"ל בפעילות בשטחים, אתמול/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום נועדו ראשי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה, ומסרו כי "אנחנו נמצאים במעקב אחר ההתפתחויות ונקבל החלטות לשמירה על עמנו והמקומות המקודשים. קוראים להתנגדות להיות בכוננות ונכונות להגן על מסגד אל-אקצא - קוראים לעמנו בגדה, ירושלים וערביי ישראל להגיע ביום שישי הקרוב למסגד".

במקביל, העיתון הפלסטיני אל-איאם דיווח כי קיימת הסכמה בין הארגונים השונים שלא להעביר את ההתנגדות העממית מהגדה לרצועה. על פי הדיווח, הפלגים בעזה רוצים לאפשר להתנגדות בגדה להתפתח ולגדול ולא לאפשר לישראל להעביר את המערכה לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully