וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה של קורבן הקורונה נגנבה - ומשפחתו נסחטת: "13 אלף שקל או שיהיה בלאגן"

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 22:01

משפחת ברנס בקושי הספיקה לבכות את אובדן האב ברוך שמת מקורונה, ונאלצת להתמודד עם גניבת הקטנוע שהעניק כמתנת גיוס לבנו. על אף שהגנבים תועדו, במשטרה טרם סייעו, ובינתיים הגנב אף הספיק ליצור קשר ולדרוש "פרס" כספי. "זו תופעה שהפכה למכת מדינה"

בווידאו: תיעוד גניבת האופנוע של ברוך ברנס שמת מקורונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

תופעת גניבת האופנועים הפכה למכת מדינה של ממש בחודשים האחרונים, לאחר שהגנבים הפכו נועזים מבעבר. במקרים רבים הגנבים מבקשים מהקורבנות שלהם "דמי פרס" בתמורה להשבת האופנועים הגנובים מתוך כפרים ערביים. גניבה כזו התבצעה לפני כשבועיים וחצי מחניון של בניין מגורים בראש העין, במהלכה נגנב קטנוע מסוג טי מקס. הקטנוע היה שייך לברוך ברנס, תושב העיר שנפטר לא מזמן מקורונה, והותיר אחריו משפחה שעדיין מעכלת את אובדנו.

"אבי ברוך אהב במיוחד לאסוף רכבים ואופנועים, זה היה התחביב שעשה לו טוב על הלב", סיפרה בתו מלי גרוסמן. "כמה חודשים לפני פטירתו הוא קנה את קטנוע הטי מקס ואהב אותו מאוד. מספר שבועות לפני שחלה העניק אבי את הקטנוע לאחי הקטן עומרי, כמעיין מתנת גיוס לצה"ל. לצערנו אבא לא זכה לראות את עומרי לובש מדים כחייל ואני בטוחה שהוא מסתכל עליו מלמעלה כעת וגאה בו".

שולמית ברנס, אמו של עומרי סיפרה כי רק לאחרונה התגייס בנה לצבא וכעת הוא נמצא בעיצומה של הטירונות. "מותו של ברוך טלטל את עומרי. כבר הייתי בטוחה שהוא לא יתגייס לצבא בשל הטרגדיה שחווה בעקבות פטירתו של ברוך וסבתו של עומרי, חנה. בעזרת התמיכה והעידוד מהמשפחה עומרי מצא בתוכו את הכוחות להתגייס", סיפרה. "גניבת האופנוע, שהיה אחד מהדברים החשובים ביותר לעומרי, תפסה את כולנו בהפתעה. בשל פטירת ברוך הקטנוע הורד מהכביש ואסור היה לנסוע בו, אבל עומרי המשיך לטפח אותו ולנקות אותו בכל רגע פנוי שהיה לו".

תיעוד האופנוע כשהיה בחזקת משפחת ברנס. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הקטנוע הגנוב/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריה, ברגע שנודע דבר הגניבה למשפחה, כולם היו בהלם. "לא האמנתי שמישהו ייכנס לתוך חניון בבניין מלא מצלמות ויגנוב משם כלי רכב. בקלטות האבטחה ניתן לראות בבירור כי הגנבים יצאו בנסיעה עם הקטנוע כשמטרים ספורים לפניהם נוסעת ניידת משטרה. עומרי לקח את הגניבה בצורה קשה. חבריו האופנוענים פרסמו מאות סטוריז באינסטגרם עם צילומי הקטנוע ותוך זמן קצר התברר כי הוא מצא את דרכו אל אחד הערים הפלסטיניות בשומרון. הגשנו תלונה במשטרה ועדיין לא אמרו לנו איך הם מתכוונים להשיב את הזיכרון שלנו מברוך".

עוד בוואלה!

תחכום, תכנון ותעוזה: חוליות גניבת הרכב המתקדמות שוברות שיאים, והמצב רק עתיד להחמיר

לכתבה המלאה
גנב אופנועים. צילום מסך, אתר רשמי
נתפסו בקלטות האבטחה. הקטנוע הגנוב/אתר רשמי, צילום מסך

לבני משפחת ברנס חיכה זעזוע נוסף כשאדם שהזדהה כמחזיק בקטנוע התקשר לדרוש תשלום "דמי פרס" בתמורה להחזרת הרכב. בשיחה שהוקלטה אמר החשוד: "13 אלף, איך אתה משלם? אתה יכול להגיע לאן שנגיד לך? ניתן לך כתובת בקלקיליה ליד אריאל. יגיע מישהו ויפגוש אותך. אני יודע איפה אתה גר ואם קופצים עליו שוטרים זה בלאגן". בתיעודי וידאו שהתפרסמו בטיקטוק והגיעו לידי וואלה! ניתן לראות תושב קלקיליה נוסע בקטנוע הגנוב ברחובות העיר הפלסטינית, ובמשפחתו של עומרי מפצירים במשטרה להתערב. "כולם יודעים היכן הקטנוע. ברור מי מחזיק בו ואין פתרון לתופעה שהפכה למכת מדינה. אנא עזרו לנו", ביקשו בני המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully