וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על הקצין שירה במתמודד נפש: הוא פעל נכון

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 17:25

בתדרוך שקיים שר הביטחון על המצב הביטחוני הוא התייחס לתקרית שהתרחשה אתמול באשקלון, שם ירה מח"ט בנימין לעבר מתמודד נפש יהודי, לאחר שחשד שמדובר במחבל לאחר שחטף נשק מחיילת במקום. "רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח שיעצרו את הפיגוע כמה שיותר מהר"

שר הביטחון בני גנץ התייצב היום (שני) לצדו של מח"ט בנימין, שירה אמש לעברו של מתמודד נפש באשקלון בשוגג, לאחר שחשד שמדובר במחבל. "אתמול היה אירוע טרגי של מח"ט בנימין שהבין שהוא באירועי פח"ע ובסוף התברר שזאת טרגדיה", אמר. "בגלל שהייתה חטיפת נשק, הוא פעל נכון והתערב. אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר כוחות בשטח כך שאם לא נצליח למנוע פיגוע נוכל לפחות לעצור אותו כמה שיותר מהר".

את הדברים אמר במהלך תדרוך שקיים היום, בו דיבר על המתיחות הביטחונית בתקופה האחרונה. "אנחנו רואים תופעה של רצף אירועים מזה כבר תקופה של למעלה משבועיים, לצערי עם 14 הרוגים. אני לא יכול להגיד שהשטח נסחף אחרי האירועים האלה, אבל ארגוני הטרור לא מצטערים על מה שקורה ואלו תופעות חמורות ביותר. אנחנו ממשיכים להפעיל את הכוח שלנו גם בצורה תקיפה וגם בצורה אחראית", אמר.

לדבריו, מערכת הביטחון מתמקדת במענה המודיעיני, שמנוצל למעצרים של חשודים. עוד אמר כי תוגבאו הכוחות בישראל, באיו"ש ובתפר, וכי החלו במאמץ הנדסי לשיפור גדר ההפרדה. "פעילות הבינוי תצא לדרך בהקדם האפשרי וננסה לשפר את המצב לאורך התפר עצמו", אמר.

נסיון חטיפת נשק מחיילת באשקלון. 10 באפריל 2022. יניב כליף, מערכת וואלה!
זירת ניסיון חטיפת הנשק מחיילת באשקלון, אתמול/מערכת וואלה!, יניב כליף

"אנחנו משתדלים לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור ובין הסביבות הגיאוגרפיות השונות", המשיך גנץ. "אנחנו יודעים שבאזור ג'נין יש הרבה פעילות טרור ולכן האזור הזה הוא תחת פעילות מקיפה כולל פגיעה כלכלית. ביתר האזורים אנחנו מאפשרים את המשך החיים, המשך הפולחן, המשך שגרת החג. אני הרעיון המסדר הוא לבדל בין האוכלוסייה לבין מבצעי הטרור, ובין האזורים, וננסה להמשיך ולפעול כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully