וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פניית המשטרה: בפרקליטות החלו לבחון את הסרטון של ח"כ עודה

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 15:08

במשטרה פנו אל לשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים כדי שזו תבחן את הסרטון, שבו קרא יו"ר הרשימה המשותפת לאזרחים הערבים "להניח את הנשק" ולא לשרת בכוחות הביטחון. התנועה לאיכות השלטון קראה לפתוח בחקירה פלילית: "הדברים עולים כדי חשש להסתה לאלימות והמרדה"

בווידאו: ח"כ איימן עודה קורא לשוטרים ערבים להניח את נשקם/מתוך עמוד הפייסבוק של עודה

לשכת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים החלה היום (שני) לבחון את דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שקרא לאזרחים ערבים "להניח את נשקם" ולא לשרת בכוחות הביטחון. זאת, בעקבות פניית המשטרה בנושא.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון קראה לפתוח בחקירה פלילית כנגד חבר הכנסת, בטענה כי דבריו "עולים כדי חשש להסתה לאלימות והמרדה". אנשי התנועה פנו ליועמ"ש גלי בהרה-מיארה, כדי שתבחן "האם נחצו קווים פליליים בהתבטאויות".

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
בפרקליטות בוחנים. עודה/ראובן קסטרו

בסרטון, שהופץ ותורגם על ידי ארגון הימין "אם תרצו", עודה אומר כי "זהו שפל שצעיר או משפחתו יהיה מקובל עליהם שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון. העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו בשביל לגמור את הכיבוש הרצחן בשביל שתוקם מדינת פלסטין ויהיו דגלי פלסטין על חומות ירושלים". עוד אמר כי "אסור לכל צעיר להצטרף לכוחות הכיבוש ההשפלה והשנאה. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו: תזרקו להם (לישראלים) את הנשק בפרצוף, ותגידו להם: המקום שלנו לא איתכם, לא נהיה חלק מעוול ופשע".

עוד בוואלה!

עודה קרא לשוטרים הערבים "להניח את הנשק"; במערכת הפוליטית זועמים: "המרדה והסתה"

לכתבה המלאה

גורמים ברשימה המשותפת אומרים שהסרטון של עודה לא התייחס למשטרה אלא לאזרחים ערבים-ישראלים שמשרתים בשטחים. "אין בסרטון משער שכם שום חידוש. זאת העמדה הרגילה שלנו נגד הצטרפות ערבים לשירות כוח כובש מעבר לקו הירוק. אין קשר למשטרה אזרחית", אמרו הגורמים, אך הדברים עוררו סערה גדולה במערכת הפוליטית, וזעם מצד חברי כנסת ושרים.

ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ אתמול בטוויטר ברקע הסרטון כי הוא ‏"גאה בחיילים הערבים בצה"ל, בשוטרים הערבים במשטרת הישראל ובכל אנשי כוחות הביטחון, מכל הדתות והמגזרים, ששומרים עלינו בימים אלה", בעוד השר לביטחון פנים אמר כי מדובר ב"אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות". במקביל, בליכוד קראו לחקור את עודה, ואף להדיח אותו מהכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully