וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הצעת סער לשימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 12:46

הוועדה לבחירת שופטים אישרה את הצעתו של שר המשפטים להעביר ריאיונות למועמדים לעליון בשידור חי בטלוויזיה. המהלך מגיע כחלק מהניסיון להגביר את אמון הציבור במערכת המשפט. סער: "הליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו להגברת אמון הציבור בערכאת השיפוט העליונה שלנו"

בווידאו: הועדה לבחירת שופטים אישרה את ההצעה לשימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון/מערכת וואלה!

הוועדה לבחירת שופטים אישרה היום (שני) את הצעתו של שר המשפטים ויו"ר הוועדה, גדעון סער, לקיים שימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. על פי ההצעה, המועמדים שייבחרו על ידי הוועדה, יקיימו ראיונות שיועברו בשידור חי בטלוויזיה.

לדברי סער, המהלך מגיע כצעד שיתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט. "אני משוכנע שהמרכיב הפומבי בהליך הבחירה, והשקיפות שלו יתרמו להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו", הסביר שר המשפטים. "מעמדו של בית המשפט העליון, העובדה שהכרעותיו מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה, והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה".

הוועדה גם אישרה את מינויו של השופט עוזי פוגלמן למשנה לנשיאת העליון, אסתר חיות.

כינוס הוועדה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון, 21 בפברואר 2022. ללא, אתר רשמי
"קיים צורך במימד פומבי בהליך הבחירה". סער, שקד וחיות בוועדה לבחירת שופטים/אתר רשמי, ללא

לפני כחודשיים בחרו חברי הוועדה ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. השופטים שנבחרו הם חאלד כבוב, השופט המוסלמי הראשון, שתי נשים - השופטת גילה כנפי-שטייניץ, שהפכה לאישה המזרחית הראשונה בעליון, השופטת רות רונן ועורך דין מהמגזר הפרטי - יחיאל כשר. ח"כ שמחה רוטמן הצביע נגד ארבעת המועמדים, ואילו שרת הפנים איילת שקד התנגדה למינוי רונן ונמנעה בהצבעה על כבוב.

הבחירה בשתי שופטות חדשות תאזן את הרכב השופטים בבית המשפט העליון, בו נשים היוו רק כשליש מהשופטים. מספר הנשים שכיהנו מאז בחירתה של מרים בן פורת לשופטת הראשונה בעליון בשנת 1977, עמד על 12 נשים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully