וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לסקי הביעה תמיכה בתשלומים למשפחות מחבלים - וחזרה בה בעקבות הזעם

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 15:27

לסקי סירבה לגנות את תשלומי הרשות למשפחות מחבלים ואמרה: "ילדים נשארים ללא פרנסה". דבריה חוללו סערה פוליטית וביקורת חריפה. סער: "דבריה חמורים וחסרי אחריות", הליכוד: "הוכחה נוספת שהממשלה של בנט לא מסוגלת לנצח טרור". בעקבות הדברים פרסמה הודעת התנצלות

בווידאו: תיעוד מפיגוע הירי בתל אביב/ידיעות מהשטח בטלגרם

ח"כ גבי לסקי (מרצ) חוללה היום (שישי) סערה פוליטית לאחר שסירבה לגנות בראיון את תשלומי הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים. בראיון ברשת ב' אמרה "יש ילדים שנשארים ללא פרנסה, כדי למנוע שילדים ונשים ינצלו אותם או הם בעצמם ילכו לטרור צריך לדאוג שלילדים יהיה פרנסה. לא צריך לעשות עכשיו קולקטיבית למשפחות, לא להרמסת בתים לא למעצרים מינהליים, עם כל הקושי". בעקבות הזעם והביקורת לסקי פרסמה הודעת התנצלות והבהרה.

בימין תקפו את לסקי בחריפות על הדברים. בליכוד פירסמו תגובה לפיה "שעות ספורות אחרי הפיגוע הנורא בתל אביב, חברת הקואליציה של בנט, ח"כ גבי לסקי, מביעה תמיכה בתשלומים של הרשות הפלסטינית למחבלים - כולל למחבל שרצח אמש שני ישראלים בתל אביב. אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום".

פינוי משפחות מגבעת עמל   15 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"סירבה לגנות את תשלומי הרשות למשפחות מחבלים". לסקי/ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "מנסה להבין מה יהיה הרגע שבו חברי הכנסת שעוד נשארו בימינה יפסיקו להתפלל להמשך קיומה של הממשלה הרעה והמסוכנת הזו של השמאל העייף והמבולבל והתנועה האיסלמית ויבינו שהגיע העת ללכת עם הלב והערכים בעקבות עידית ולעשות את המעשה הנכון למען עם ישראל ומדינת ישראל".

גם מסיעות הימין בתוך הקואליציה הביעו זעם על לסקי. יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר שדבריה "חמורים, חסרי אחריות ומנוגדים לחלוטין לעמדת הממשלה. תגמול מחבלים ובני משפחותיהם ע"י הרשות הפלסטינית בשל מעשיהם הנפשעים מעודד טרור". שר התקשורת יועז הנדל כתב בטוויטר: ‏"אמירה הזויה. שנים שמדינת ישראל לא מקזזת תשלום משכורת המחבלים מהרש"פ. זה צעד קשה אבל חיוני כדי לצמצם מוטיבציה של המחבלים הפלסטינים. מי שיוצא לרצוח יהודים חייב לדעת שביתו יהרס ומשפחתו תסבול".

עוד בוואלה!

הנרצחים בפיגוע הירי בדיזנגוף בתל אביב: תומר מורד ואיתם מגיני מכפר סבא

לכתבה המלאה
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. אורי סלע
"חוללה סערה פוליטית". זירת הפיגוע בתל אביב/אורי סלע

בעקבות הזעם והביקורת, לסקי פירסמה לפני זמן קצר הודעת התנצלות והבהרה. "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע ואני מתנצלת עליה. אני מגנה באופן חד משמעי את הפיגוע המזוויע אתמול. משתתפת בצערן של המשפחות ושולחת תנחומים למשפחות. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אומרת באופן חד משמעי שיש להלחם כנגדו ויש לעשות הכל כדי להבטיח בטחון".

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג הביע אף הוא ביקורת על הדברים ואמר: "‏אין שום דרך להצדיק תשלומים למשפחות מחבלים. זו אמירה מיותרת ואומללה שלא היתה צריכה להיאמר. מי שעוסק בטרור צריך להבין שגם סביבתו תישא בהשלכות. טוב שמערכת הבטחון מקזזת כספים שמיועדים למשפחות המחבלים וכך צריך להמשיך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully