וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "היה מי שסייע למחבל בהתארגנות לפיגוע, נגיע לכל רוצח"

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 11:59

בתום הערכת מצב שקיים רה"מ עם גנץ ובר-לב אמר כי "ראיתי את אביו של המחבל מסית לאלימות, את החגיגות בעזה. אלה האנשים שאנחנו מתמודדים איתם". עוד הוסיף בנט כי הוא מבקש מהתקשורת "לגלות אחריות, זאת לא תכנית ריאליטי". גנץ: טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע

בווידאו: תיעוד מפיגוע הירי בתל אביב/ידיעות מהשטח בטלגרם

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שישי) בתום הערכת מצב בקריה בתל אביב כי היה מי שסייע למחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בעיר. "כל רוצח יידע שנגיע אליו. כל רוצח יידע שהמחיר שישלם יהיה כבד מנשוא", אמר בנט.

ראש הממשלה אמר כי "כוחותינו שמו יד על המחבל. ככה בדיוק מצופה מהלוחמים. לולא היו תופסים אותו הארוע היה יכול להתגלגל לעוד ימים. ראיתי את אביו של המחבל מסית לאלימות, את החגיגות בעזה. אלה האנשים שאנחנו מתמודדים איתם. רצונם לשבור אותנו - אבל הם לא יצליחו, לעולם לא נישבר".

"אנחנו לא נוריד את רמת הדריכות שלנו", הבהיר בנט. "קיימנו הערכת מצב ואנחנו מעניקים חופש פעולה מלא לצהל לשב"כ ולכל כוחות הביטחון על מנת למגר את הטרור. אין ולא יהיו מגבלות למלחמה הזאת. האינתיפאדה השנייה ערכה כמה שנים אבל בסוף ניצחנו, גם טרור הבודדים, בסוף ניצחנו, גם הפעם ננצח. האויבים שלנו יחפשו כל בקיע וינצלו כל הזדמנות כדי לפגוע בנו".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר לב,לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף. קונטקט, אתר רשמי
"היה מי שסייע למחבל". בנט/אתר רשמי, קונטקט

בנט אמר כי "מאנשים שחוגגים רצח במאצעות חלוקת ממתקים אין לי ציפיות, אבל יש לי ציפיות מעצמנו. נצטרך אורך רוח, ערנות, אבל מעל הכול - אמונה בצדקת דרכנו. טרור אינו גזירת גורל, בהלה והיסטריה הן לא תכנית פעולה. אני קורא לתקשורת לגלות אחריות, זאת לא תכנית ריאליטי. כושר העמידה שלנו הוא חיוני. הכוח שלנו זה האחדות. אנחנו נעמוד יחד ובעזרת השם ננצח".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "אני קורא לכלל האזרחים לקיים את שגרת חייהם ככל שניתן. הדריכות מתחייבת, אך ניצחוננו יהיה גם בשמירה על החוסן הישראלי. המשך שגרת החיים שלנו ככל שניתן היא התבוסה של הטרור. טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע, הדרישה שלי ממנה היא שלצד הגינויים יורחבו הפעולות נגד מחוללי הטרור, בכל הגזרות".

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, הבוקר/שלומי גבאי

מוקדם יותר ראש הממשלה עודכן בהתפתחויות וקיים הערכת מצב נוספת בהשתתפות שרי הביטחון וביטחון הפנים וראשי מערכת הביטחון.

מלשכתו של בנט נמסר כי ראש הממשלה הנחה לבדוק את המעורבות של סביבתו הקרובה של המחבל באירוע, ולפעול בהתאם כלפי כל מי שסייע או ידע על כוונותיו האלימות. עוד הנחה רה"מ להותיר את מעבר גלבוע (ג'למה) סגור בשלב זה עד להודעה חדשה, במטרה לבודד אפשרויות תנועה מהעיר ג'נין ואליה. בכיר ישראלי אמר כי הצעד הזה לא ישפיע על כניסת פועלים לישראל כיוון שממילא מדובר בסוף השבוע, אך נועד כדי לשדר מסר לתושבי ג'נין על ההשלכות של הפגוע.

לפי הבכיר שהשתף בהערכת המצב, בנט החליט לא לנקוט בצעדי ענישה קולקטיבית בגדה המערבית כולה ולהתמקד בסביבתו ותומכיו של המחבל. למה זה חשוב? היום הוא יום השישי הראשון של חודש הרמדאן. בישראל מעוניינים למנוע הסלמה רחבה יותר בגדה המערבית ובמזרח ירושלים במהלך הרמדאן. מדיניות הממשלה לקראת הרמדאן הייתה לאפשר שורה של הקלות לפלסטינים במיוחד בהגעה לתפילות במסגד אל-אקצא. בשלב זה הקלות אלה נותרו על כנן.

רעד פתחי חאזם, המחבל שביצע את פיגוע הירי, דיזנגוף תל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
המחבל שביצע את הפיגוע. רעד פתחי חאזם/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

במהלך הערכת המצב הבוקר ביקשו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי להמתין עם קבלת החלטות כדי לאפשר לפיקוד מרכז לבצע תחקירים ראשוניים ולהמליץ על צעדים נוספים. "גנץ וכוכבי אמרו - 'תנו לנו כמה שעות להפיק לקחים מלמטה במקום שאנחנו נחליט מלמעלה'", סיפר בכיר ישראלי שמעורה בתכני הישיבה.

"כל גורמים הביטחון שהשתתפו בישיבה המליצו להמשיך במדיניות של הפרדה בין האוכלוסייה האזרחית לבין המחבל ותומכיו ולא לפגוע בהקלות לרמדאן", אמר בכיר שהשתתף בישיבה.

בבית החולים איכילוב עדיין מאושפזים שלושה פצועים במצב קשה שיצאו מכלל סכנה ופצוע אנוש שעדיין נלחמים על חייו. בנוסף, יש ארבעה פצועים בינוני. כלל הפצועים הם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע. בשעה 11:30 ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים עמר בר-לב ימסרו הצהרה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע ואמר כי "הרג אזרחים ישראלים ופלסטנים לא יוביל אלא להידרדרות נוספת במצב. במיוחד בימים אלה של הרמדאן והחגים היהודים והנוצרים אנחנו מנסים להשיג יציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully