וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת סילמן, נתניהו בהפגנת התמיכה בימין: "הגיע הזמן לחזור הביתה"

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 11:59

יו"ר האופוזיציה הביע שמחה על המשבר בממשלה, ופסק כי ימיה ספורים. מוקדם יותר התייחס לראשונה בנט לפרישת חברת מפלגתו מהקואליציה, ואמר שהופעלו עליה לחצים וכי "יש פה הזדמנות לתקן את הפערים". אלפים השתתפו בהפגנה בירושלים

בווידאו: נאום נתניהו בהפגנת הימין בירושלים/מערכת וואלה!

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "הגיע הזמן לחזור הביתה, הדלת שלנו פתוחה לכל מי שנבחר בקולות הימין". זאת אמר בהפגנת תמיכה בימין בירושלים. ראש הממשלה לשעבר הביע שמחה על המשבר בממשלה בעקבות פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, ואמר כי "ימיה של הממשלה ספורים".

"בערב זה אני מבקש לומר לכם: הגיע זמן אחדות. הגיע הזמן לחזור הביתה, הגיע הזמן לשים בצד
את כל משקעי העבר ולחזור למחנה הלאומי", אמר נתניהו בנאומו. "הדלת שלנו פתוחה. היא פתוחה לכל מי שנבחר בקולות הימין, ורוצה להחזיר את מדינת ישראל למסלול הערכי, למסלול החזק, למסלול המנצח".

נתניהו המשיך, "לאחדות שלנו יש מטרה: היא באה לשרת את כל אזרחי ישראל - יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, דרוזים וצ'רקסים - כולם, בלי יוצא מן הכלל! כשאנחנו מאוחדים - אנחנו מבטיחים את ביטחון ישראל. כשאנחנו לא מאוחדים - אנחנו מקבלים את הממשלה המסוכנת והכושלת הזאת".

נתניהו במהלך הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
"הגיע הזמן לחזור הביתה". נתניהו, הערב/ראובן קסטרו

הוא הוסיף וקרא לכל חברי הכנסת בימין להצטרף אליו. "מקומכם בימין ולא בממשלת ההונאה הזאת", אמר. "נקבל אתכם בזרועות פתוחות, הקהל כאן יחבק אתכם. קהל עצום במדינה. כל הכבוד לעידית סילמן שעשתה את הדבר הנכון". לבסוף אמר כי "כולם יודעים דבר אחד, אפשר להסתיר או לעכב את זה אבל ימיה של הממשלה ספורים. היא בסוף דרכה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ דיבר גם הוא בהפגנה, ואמר שיש צורך להקים ממשלה "בכנסת הנוכחית". הוא הוסיף שהממשלה הנוכחית שייכת ל"פח האשפה של ההיסטוריה".

עוד בוואלה!

"איבדנו את תחושת הביטחון": כמאה מפגינים במרכז תל אביב נגד הממשלה

לכתבה המלאה
נתניהו במהלך הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
נתניהו בהפגנה, הערב/ראובן קסטרו

קודם לדבריו של נתניהו בהפגנה, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לראשונה לפרישת חברת מפלגתו עידית סילמן מהקואליציה, ואמר כי היא "עברה רדיפה במשך חודשים ונשברה בסוף". מוקדם יותר סילמן נפגשה עם סגן השר אביר קארה בניסיון לשכנעו לערוק עמה. הערב מתקיימת הפגנת תמיכה בימין בירושלים, אליה הוזמנה סילמן.

"עידית עברה רדיפה במשך חודשים, אלימות מילולית מאנשי ביבי וסמוטריץ' ברמה הנוראית ביותר", אמר בנט בישיבה עם חברי סיעת ימינה. "היא תיארה בפניי את האיומים על מקום העבודה של שמוליק בעלה ועל הילדים שלה בבני עקיבא. היא נשברה בסוף".

בדבריו לחברי הסיעה הדגיש שהנושא המרכזי בו הם צריכים לעסוק הוא ייצוב הסיעה והקואליציה. "שוחחתי עם כל ראשי המפלגות - כולם רוצים להמשיך עם הממשלה הזו. הממשלה הזו עובדת למען אזרחי המדינה. יש 8% צמיחה, הפסקנו את הזרמת המזומנים לחמאס, אנחנו מנהלים מערכה בהקשר האיראני, ונלחמים בפשיעה במגזר הערבי. יש פה הזדמנות לקחת את האירוע הזה, ללמוד ממנו ולתקן את הפערים שנוצרו", אמר.

במהלך השיחות של בנט עם חברי ימינה עלו טענות רבות כלפיו וכלפי ניהולו של הסיעה והמפלגה. לפי גורמים בימינה, "הח"כים הביעו זעם על כך שלא היו מעורבים בעשייה, למדו על אירועים ומהלכים מהתקשורת, שבנט לא נועץ בהם או נפגש איתם באופן שוטף, והעדיף לקרב את אנשי לשכתו". בנוסף, עלתה ביקורת כלפי ניסיונות ההתמרכזות של בנט ועל כך שלא התייצב לגבות את המאבקים האחרונים בימינה מול שר הביטחון בני גנץ לאישורי בנייה בהתנחלויות.

עידית סילמן. ראובן קסטרו
"נשברה בסוף". סילמן/ראובן קסטרו

ח"כ סילמן נפגשה היום עם סגן השר אביר קארה ברחובות, שהיה היחיד מחברי ימינה ששוחח עמה. בזמן שנועד עמה, הוא זומן ללשכת ראש הממשלה, ולא היה זמין והתעכב בהגעתו לשם. אחר הצהריים, כשהגיע לפגישה עם בנט, עדכן אותו על הפגישה עם סילמן.

בפגישתם ניסתה סילמן לשכנע את קארה להצטרף אליה למהלך. מוקדם יותר היום בכירים בליכוד אמרו לוואלה! כי המאמצים מתרכזים בקארה ב"מטרה לייצר מומנטום", שיהיה ברור שהממשלה באמת לא מחזיקה מעמד. בליכוד ממשיכים להפעיל לחצים כבדים על קארה להצטרף לסילמן ולח"כ עמיחי שיקלי, ולהיות השלישי מסיעת ימינה שיפרוש ויאפשר פילוג לסיעה נפרדת.

הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
ההפגנה, הערב/ראובן קסטרו

במקביל, שר הביטחון בני גנץ קיים הערב ישיבת סיעה עם חברי מפלגתו כחול לבן, ואמר כי שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט, וסיכם לפעול עמו כדי לשמר את הממשלה. "כחול לבן הייתה ותמשיך להיות הסיעה הממושמעת והמרכזית ביותר בקואליציה", אמר, "אנחנו רוצים בקיומה של הממשלה ובהצלחתה, ובמובן הזה לא השתנה דבר מאתמול".

הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
הפגנת הימין, הערב/ראובן קסטרו

אלפים השתתפו בהפגנת התמיכה בימין בירושלים, שנערכת בצומת הסינמה סיטי בעיר. זאת, לאכזבת המארגנים שציפו לעשרות אלפי משתתפים. להפגנה הגיעו ח"כים מהליכוד, הציונות הדתית וש"ס, ראשי מועצות מיו"ש ורבנים. מארגני ההפגנה מסרו כי התקיימה על רקע גל הטרור שהחל בשבועות האחרונים, שגבה את חייהם של 11 אזרחים, ולאחר שורה של הקלות ביטחוניות לפלסטינים והקפאת הבניה ליהודים בשטחי יהודה ושומרון.

המשתתפים באירוע לא הסתירו את שמחתם על פרישת סילמן מהקואליציה, וח"כים רבים שנכחו בה נראו רוקדים ושרים בעקבות זאת. הרב אליקין לבנון, רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, ציין בנאומו בעצרת כי סילמן "האמיצה עשתה צעד אמיץ". המנחה אביחי בוארון פתח את ההפגנה ב"חג שמח" והוסיף כי "לא נשקוט ולא ננוח עד שהממשלה הזאת תעבור מן הארץ".

הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
ההפגנה, הערב/ראובן קסטרו

מארגני ההפגנה ביקשו מח"כ סילמן להיות אורחת כבוד ולנאום באירוע, לאחר הודעתה הבוקר על פרישתה מהקואליציה, שבעקבותה איבדה הקואליציה את הרוב בכנסת. סילמן לא הגיעה.

הפגנת הימין בירושלים 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
ההפגנה, הערב/ראובן קסטרו

בעקבות האירוע הרחובות רבין, קפלן, זוסמן, וחלק מרחוב הנשיא השישי, נחסמו. במשטרה עדכנו כי ייתכנו עומסי תנועה בעיר בעקבות ההפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully