וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה תמנו שטה המריאה לאוקראינה: "נבחן מקרוב את מצב העלייה כדי להביא יהודים לישראל"

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 19:39

ברקע עלייתם של יותר מעשרת אלפים איש מאוקראינה לישראל מאז פרוץ הלחימה, שרת העלייה והקליטה הגיעה למדינה ותבחן את זכאותם של נוספים. "נעבוד קשה כדי להביא את יהודי אוקראינה למקלט בטוח", אמרה. יו"ר הסוכנות היהודית: "חילוץ יהודים מהתופת - יעד משותף לכולם"

מימין לשמאל: חברי משלחת המנהיגות הבכירה - בת׳ קיפר לאונרד, יעקב חגואל, סטיבן לואי, ג׳ודי לואי, סם גרונדוורג, השרה פנינה תמנו שטה, אמירה אהרונוביץ, מייקל סיגל. 6 באפריל 2022. הסוכנות היהודית, עיבוד תמונה
בתמונה מימין לשמאל: בת' קיפר לאונרד, יעקב חגואל, סטיבן לואי, ג'ודי לואי, סם גרונדוורג, תמנו שטה, אמירה אהרונוביץ ומייקל סיגל/עיבוד תמונה, הסוכנות היהודית

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הגיעה היום (רביעי) לאוקראינה כדי לבחון את מצבם של הזכאים לעלות לישראל. כ-11 אלף איש עלו לישראל מפרוץ הלחימה ורבבות זכאי חוק השבות מילאו טפסי התעניינות לעלייה. הצפי שבחודשים הקרובים יגיעו עוד עשרות אלפים.

"לאחר 40 יום של מאמץ לאומי לחלץ ולקבל את יהודי אוקראינה בישראל, אבחן מקרוב את מאמצי העלייה של העולים וזכאי שבות", אמרה לקראת המראתה. "ההנחיה שלי ברורה לא מורידים רגל מהגז, נעבוד קשה כדי להביא את יהודי אוקראינה למקלט בטוח בישראל, זו משימתנו ושליחותנו".

לצידה של השרה הצטרך למשלחת יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית. חגואל אמר כי "המשלחת מביאה לידי ביטוי את השותפות העמוקה בין הקהילות היהודיות בעולם למדינת ישראל. חילוץ היהודים מהתופת וקליטתם הטובה בארץ הוא היעד המשותף לכולם ולכן מתקיים שיתוף פעולה חסר תקדים בין כל הגופים".

לנסיעה שותף גם היו"ר העולמי של קרן היסוד, סאם גרונדוורג. "מתחילת הלחימה פועלת קרן היסוד בשיתוף הסוכנות היהודית ויחד עם משרד העלייה והקליטה בהובלתה של השרה, לסייע לתושבי אוקראינה", אמר גרונדוורג. "יד ביד עם מדינת ישראל, מלווים מנהיגי העולם היהודי מבצעים בסדר גודל חסר תקדים: מחילוץ יהודים תחת אש, אכלוסם במלונות ודאגה לצרכי היום יום שלהם ועד הגעתם למדינת ישראל ודאגה מלאה לקליטתם המיטבית".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה
בגבול פולין. משרד העלייה והקליטה, אתר רשמי
"נדאג לקליטה מיטבית". תמנו שטה/אתר רשמי, משרד העלייה והקליטה

השרה פגשה רופאים ורופאות ישראלים שבעצמם עלו בעבר לישראל מאוקראינה, וסיפרו את סיפורם. בין היתר, ד"ר אניה קושניר שעלתה בגפה בגיל 15 לישראל במסגרת פרוייקט נעל"ה, למדה בפנימייה, שירתה כקצינה בצה"ל ומימשה את חלומה להיות רופאה.

"מאוד מרגש אותי שיש לי את האפשרות לחזור למדינה שבה נולדתי ולתרום עכשיו כדי להציל חיים", סיפרה קושניר. "אני רוצה גם שיעבור מסר לכל הילדים שבורחים מאוקראינה בשעה זו ומגיעים לישראל, שהם יכולים להגשים את החלומות שלהם ושדבר לא יעמוד בדרכם".

השרה תמנו שטה הוסיפה: "מאז פרוץ הלחימה ארגון נעל"ה, שהוא פרוייקט משותף למשרד החינוך ולסוכנות היהודית, חילץ למעלה מ-150 בני ובנות נוער שהגיעו לישראל". את הסיור סיכמה השרה באופן מרגש כשבחרה לשיר עם הרופאים "כל העולם כולו גשר צר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully