וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 משאיות ביום, פי 2 ניסיונות הברחת נשק: נתוני האכיפה במחסומים נחשפים

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 12:20

רשות המעברים במשרד הביטחון הודיעה כי מספר פיגועי הירי על מחסומים נחתך בחצי בשנה החולפת, והצביעה על תופעה חדשה: הברחת זהב מהרצועה כדי להמירו למשכורות לפעילי חמאס בגדה. קטאר ביקשה מישראל להעלות את המכסות, ולאפשר לכ-30 אלף פועלים מרצועת עזה לעבוד בישראל

בווידאו: כדורי 9 מ"מ שהוסלקו בגלילים בניסיון להבריח אותם לעזה/צילום: דוברות רשות המיסים

בשנת 2021 חלה ירידה במספר פיגועי הירי על מחסומים בגבול רצועת עזה וביהודה ושומרון - כך עולה מנתונים של רשות המעברים במשרד הביטחון שנחשפו אתמול. לפי הנתונים 45 ניסיונות כאלה התרחשו בשנה החולפת, כמחצית ממספר הפיגועים שהתרחשו בשנת 2020 (87). ירידה חלה גם בניסיונות לפרוץ מחסומים ביהודה ושומרון - 139 ניסיונות ב-2021, לעומת 156 בשנה שקדמה לה.

עוד עולה מהנתונים כי זוהו 395 ניסיונות הברחת חומרים שעלולים לשמש לפעילות טרור במעבר כרם שלום, ולמעלה מ-30 משאיות חולטו במסגרת זו. 712 מקרים של זיוף תעודות ואישורים (כמעט פי שניים מבשנת 2020), ו-491 ניסיונות הברחת כלי נשק חמים וקרים (יותר מפי שניים לעומת 2020, אז הנתון עמד על 220). גם מספר ההברחות הפליליות גדל - 142 מקרים השנה לעומת 84 אשתקד. הרשות הצביעה על תופעה נוספת, במסגרת פעילי חמאס מנסים להבריח זהב מרצועת עזה ליהודה ושומרון, שם יומר הזהב בכסף שיחולק לפעילי הארגון ולמשפחותיהם.

העברת סחורה במעבר כרם שלום לרצועת עזה. רויטרס
העברת סחורה לרצועת עזה במעבר כרם שלום, 2019/רויטרס

ברשות גם מצביעים על התייעלות משמעותית בייצוא סחורות מרצועת עזה. לפי הנתונים מדי יום נכנסו בין 60 ל-80 משאיות עם ירקות, שאחרי בידוק קפדני של משרד החקלאות מועברות לגדה המערבית, ובנוסף אליהן נכנסו מדי יום בין עשר ל-16 משאיות פסולת מתכתית שנשלחת לישראל. בסך הכול עוברות במעבר כרם שלום 800 משאיות ביום - 90% מהן יוצאות מהרצועה לישראל, והיתר בכיוון ההפוך. עיקר חומרי הבנייה שנכנסים לרצועה מגיעים ממצרים. כזכור, קטאר מימנה את הקמתן של ארבע שכונות ושני גשרים בעלות כוללת של כחצי מיליארד דולר, כשעל העבודה אחראים בעיקר קבלנים מצרים.

עוד בוואלה!

בחמאס מנסים להרגיע את השטח, אך חודש הרמדאן עלול לטרוף את הקלפים

לכתבה המלאה

מחסום ארז ישודרג

הנתונים נחשפו ברקע החלטת הממשלה להעלות את מכסות הכניסה לפועלים פלסטינים מרצועת עזה לכ-20 אלף - 12 אלף בענף הבנייה, 8,000 בחקלאות ו-50 נוספים בתעשייה, כחלק ממגמה לאפשר אופק כלכלי. זאת, בעוד קטאר פנתה לגורמים במערכת הביטחון וביקשה להעלות את המכסה ל-30 אלף מבין תושבי הרצועה. לפי הערכות במערכת הביטחון, בשבעה חודשים הכניסו הפלסטינים שיצאו לעבוד בישראל כ-38 מיליון שקלים בסך הכול.

כדי לעמוד בהיקף המצופה, הוחלט לשדרג את רמת הבידוק במעבר ארז ולממן מכשור מתקדם לאיתור חפצים חדים, כלי נשק וחומרי נפץ. עוד הוחלט להרחיב שרוולי הכניסה והבידוק ולהגביר את השירות כדי לצמצם עד כמה שניתן את העיכוב במחסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully