וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארומה של פאשלות: פרשת מסיר השומנים היא לא היחידה שסיבכה את רשת בתי הקפה

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 20:54

החל מתקרית הרעלת הטונה באוקטובר 2019 דרך הזכוכיות בכוס הקפה ועד הצפרדע בסלט והעכברים בסניף. לאחרונה הרשתות ארומה תל אביב וישראל הכריזו על מיזוג, אך הכשלים נמשכים. אלו התקריות שאירעו בשנים האחרונות

בווידאו: בעקבות ההרעלה בארומה סגן מנהל בית החולים מאיר מדגיש שיש למנוע גישה של ילדים לחומרי ניקוי רעילים/צילום: המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית

תקרית מסיר השומנים שאירעה היום (ראשון) בסניף ארומה בקניון רננים ברעננה היא לא הראשונה שמסבכת את רשת המזון המהיר. אמנם עד לא מזמן סניפי הרשת היו מפוצלים בין "ארומה תל אביב" ו"ארומה ישראל", אך בדצמבר האחרון שתי הרשתות התאחדו - ונדמה שהמהלך לא פתר את הבעיות שאפיינו את שתיהן ופגעו בשמן.

תקרית הרעלת הטונה - אוקטובר 2019
אישה בת 41 וגבר בן 34 אושפזו במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב לאחר שאכלו כריך טונה בסניף של רשת ארומה תל אביב ברחוב מנחם בגין בעיר. האישה שהגיעה לבית החולים במצב קשה מאוד לאחר שאיבדה את הכרתה והייתה במצב של שוק עמוק, והגבר פונה לבית החולים במצב קל עם כאבי ראש ודפיקות לב מואצות. השניים אושפזו והמקרה דווח למשרד הבריאות.

מהרשת נמסר אז בתגובה: "בראש ובראשונה אנו מבקשים לשלוח איחולי החלמה מהירה לשני לקוחותינו אשר אושפזו היום. אנו נסייע ככל שניתן ללקוחות אלה ולבני משפחותיהם. לא התפשרנו ולא נתפשר לעולם על איכות וטריות המזון הנמכר בסניפי הרשת. מזון טרי ואיכותי הוא הבסיס לאמון לקוחותינו ואנו מתייחסים לאמון זה ברצינות רבה מאוד. לפיכך, שכרנו באופן מידי, עת נודע לנו דבר האירוע, חברה חיצונית שתבצע בקרה ותספק תוצאות מעבדה על מוצרי המזון שנמכרו בסניף המדובר. בנוסף, וליתר ביטחון, נבצע בדיקות מעבדה בסניפי הרשת כולה. אנו מתחייבים להביא ממצאים אלה לידיעת הציבור".

סניף ארומה, מנחם בגין 48, תל אביב. יותם רונן
סניף ארומה במנחם בגין בתל אביב בו אירעה הרעלת הטונה, אוקטובר 2019/יותם רונן
שברי זכוכית נמצאו בכוס קפה שנקנתה בארומה נהריה, 26 בנובמבר 2015. גדי שבתאי, מערכת וואלה! NEWS
שברי זכוכית נמצאו בכוס קפה שנקנתה בארומה נהריה, 26 בנובמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, גדי שבתאי

תקרית הזכוכיות בכוס הקפה - נובמבר 2015
מה שהתחיל בגילוי שברי זכוכיות בכוס הקפה שקנו מסניף ארומה בשדרות הגעתון בנהריה, המשיך באשפוזה של לקוחה בבית החולים בעיר כשהיא סובלת מכאבי תופת בבטן. הרופאים כתבו בדוחותיהם כי יתכן שהגופים הזרים שזוהו בבטנה הינם זכוכיות. "בחיים שלי לא חשבתי שיקרה לי דבר כזה. בסך הכל רציתי להתענג על כוס קפה. לא תיארתי לעצמי שזה יסתיים בכאבי תופת, באשפוז שהרחיק אותי למשך ארבעה ימים מילדי הקטנים ובטראומה מלשתות קפה בחוץ", היא אמרה אז לוואלה!.

בני הזוג קנו בסניף שתי כוסות קפה הפוך בכוסות חד פעמיות ויצאו להמשך סידוריהם בעיר. "כשכבר כמעט סיימנו לשתות את הקפה, אלין אמרה לי שהיא מרגישה משהו מוזר בפה. הורדנו את המכסה מהכוס וגילינו לתדהמתנו שברי זכוכיות בתוך הכוס" סיפר גדי שבתאי. "חזרנו לסניף ואחרי בירור של מנהל המשמרת הם הודו שנשברה להם כוס על מכונת הקפה ושככל הנראה חלק מהרסיסים נפלו אל תוך הכוסות החד פעמיות".

הנהלת סניף ארומה בשדרות הגעתון בנהריה מסרה אז בתגובה: "קיבלנו את התלונה, המתואר בתלונה שונה מהמקובל לפי נהלי העבודה בסניף והמוכר לנו. עם זאת נבחן את התלונה לגופה לאחר שנקבל את מלוא התיעוד המתייחס אליה. ואם ניווכח לדעת שהייתה תקלה אצלנו נעשה כמיטב יכולתנו כדי לדאוג שהלקוחה תהיה מרוצה "

סניף ארומה, ברחוב מנחם בגין 144, תל אביב 16 באוקטובר 2019. יותם רונן
סניף ארומה מידטאון בתל אביב, אוקטובר 2019/יותם רונן

תקרית הצפרדע בסלט - מרץ 2008
אירנה סרברני, חיילת בת 21, הגישה נגד ארומה אספרסו בר תביעה בסך 150 אלף שקל בשל צפרדע מתה, שהוגשה בתוך ארוחת הבוקר שהזמינה בסניף בהרצליה פיתוח. לפי התיאור בתביעה, ארוחת הבוקר כללה את הדברים הרגילים והמוכרים: לחם, גבינות, ביצים וסלט. בסלט, הודגש, הופיעו המרכיבים הבאים: חסה, עגבניות, גמבה ומלפפונים. "בעת שהתובעת יושבת עם חברותיה בסניף ואוכלת מהסלט, הרגישה לפתע כי בתוך פיה קיים עצם זר. סרברני התבוננה בעצם הזר והבחינה בצפרדע מתה.

מארומה ישראל נמסר אז: "המקרה המצער אירע לפני יותר משנה וחצי. מהבדיקות עלה כי התקלה נבעה ככל הנראה מעלי ירק שהגיעו באריזה אטומה מהמפעל הגדול בארץ להנפקת ירק טרי. בעקבות המקרה, הפסיקה רשת ארומה ישראל את התקשרותה עם הספק וכן התנצלה בפני הלקוחה על המקרה. ארומה ישראל ניאותה לשלם לתובעת ולחבריה סכום שסוכם במו"מ בין עורכי הדין של הצדדים. להפתעתנו, הוגשה התביעה לאחר שנה וחצי".

סניף ארומה, קניון רעננים 4 באפריל 2022. ראובן קסטרו
סניף ארומה בקניון רננים, היום/ראובן קסטרו

תקרית העכברים - פברואר 2008
התוכנית "שומר מסך" עם אמנון לוי פרסמה תחקיר המתייחס לסניף גורדון של רשת ארומה תל אביב, ממנו עולה כי אחד מעובדי הסניף פנה באנונימיות למשרד הבריאות ודיווח על נוכחותם של עכברים וחולדות במטבח המסעדה. בעקבות התלונה משרד הבריאות ערך ביקורת בסניף והנהלת ארומה תל אביב דיווחה למשרד בהתאם כי היא ביצעה הדברה וכי העניין טופל.

למרות הדיווח המרגיע של ארומה תל אביב, הגיעו לידי מערכת התוכנית סרטונים שצולמו באמצעות מכשירים סלולריים של עובדי המסעדה והמטבח באותו הסניף, בהם מתועדים עכברים וחולדות ברחבי אותו הסניף. הם נראים מתרוצצים על הרצפה, על משטחי העבודה במטבח, מכרסמים את הלחם והמאפים, ומטיילים על המגשים בהם מונח הבצק להתפחה במהלך הלילה. צילומי מצלמה נסתרת שהפעילה מערכת התוכנית תיעדה הודאה של אחת מעובדות המסעדה שטוענת כי כאשר פנתה לבעלי המקום והודיעה לו כי יש לה צילומים של אותם מכרסמים במטבח וכי עליו לטפל בנושא - הוא ביקש ממנה למחוק את הצילומים.

מרשת ארומה תל אביב נמסר כי היא "מבצעת את כל הבדיקות התברואתיות על בסיס קבוע ותכוף, דואגת להדברה ובקרה תקופתית בהיתר ולקבלת כל האישורים והאסמכתאות בנושא ההיגיינה הבלתי מתפשרת בסניפים. הרשת מביעה את תמיהתה למראה התמונות שבידי התוכנית ולטענתה אין ספק כי הן אינן מייצגות את המצב בסניפי הרשת. הנהלת רשת ארומה תל אביב אומרת כי היא תפנה בדרישה לבדיקה ומענה מהחברה האמונה על הדברות הסניפים והיא תעשה כל שביכולתה על מנת לוודא שמקרים אלה לא ישנו".

"הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות"

במסגרת התקרית שאירעה היום, הגבר, תושב כפר סבא, פונה לאחר שחש צריבה בפה ושפתיו התנפחו. במשטרה חוקרים חשד לרשלנות מצד עובדי הסניף. המשקה ששתה, תה כורכום קר, דורש בהכנתו למזוג מים חמים כדי להמיס את קפסולת התה, ולאחר מכן להוסיף מים קרים. מבדיקת המקרה עלה כי אחד העובדים הוסיף לתה נוזל מכוס שהייתה מונחת על הבר, והיה בה מסיר שומנים. בעקבות המקרה יצאה הוראה לכל סניפי הרשת שלא לשים חומרי ניקוי בכלים חד פעמיים.

מארומה ישראל נמסר: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי - מסיר שומנים שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק לבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully