וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד בן הזוג החשוד בגרימת מותה של יולי זולקוביץ' ממנת יתר

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 14:59

שנה וחצי לאחר המקרה, נגנז התיק נגד איליה שקון החשוד בגרימת מותה של בת זוגתו בת ה-18 מצריכת יתר של סמים. "בערב שקדם למותה נטלה המנוחה סמים בכמות קטלנית, שלא בנוכחות בן זוגה", מסרה הפרקליטות

בווידאו: בני משפחתה של יולי זולקוביץ מוחים על שחרור בן זוגה ממעצר/צילום: ספיר לוי, עריכה: טל רזניק

אחרי שנה וחצי, פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (שני) כי היא גונזת את התיק נגד איליה שקון בן ה25, שנחשד בגרימת מותה של בת זוגו יולי זולקוביץ' בת ה-18, כתוצאה מצריכת יתר של סמים בדירתם בתל אביב בדצמבר 2020. "המנוחה היתה עצמאית בהחלטותיה ובהתנהלותה. בערב שקדם למותה נטלה המנוחה סמים בכמות קטלנית, שלא בנוכחות בן זוגה", ציינו בפרקליטות.

בתחילת חודש דצמבר 2020, הוזעקו כוחות הצלה אך דירתם של בני הזוג בתל אביב בעקבות דיווח על צעירה שנמצאת במצב אנוש. לאחר פעולות החייאה נקבע מותה של הצעירה והמשטרה פתחה בחקירה. במסגרת החקירה נעצר בן זוגה, איליה שקון, בחשד שמותה מצריכת מנת יתר נגרם מסמים שסיפק שקון. במהלך דיוני הארכת מעצר עלה כי שקון תיעד את זולקוביץ' שעות לפני מותה כשהיא תחת השפעת סמים. לטענתו, עשה זאת כ"אקט חינוכי" וכדי "ללמד אותנ לקח, שלא תעשה זאת בעתיד".

יולי זולקוביץ, הנערה בת ה-18 שמתה ממנת יתר של סמים. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
יולי זולקוביץ, הנערה בת ה-18 שמתה ממנת יתר של סמים/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בתגובה מסרה הפרקליטות כי "מדובר באירוע מצער בו המנוחה מצאה את מותה ממנת יתר. מחומר הראיות בתיק עלה כי המנוחה היתה עצמאית בהחלטותיה ובהתנהלותה, ולא שעתה לבקשת בן זוגה לצמצם את כמות הכדורים שנטלה באופן קבוע"

"עוד עלה, כי בערב שקדם למותה נטלה המנוחה סמים בכמות קטלנית, שלא בנוכחות בן זוגה", מסרה הפרקליטות, הוסיפה כי "לאחר בחינת מכלול הראיות ונסיבות העניין, וביצוע מספר השלמות חקירה, עלה כי לא ניתן לייחס אחריות משפטית כלשהי לבן הזוג, בין היתר משום שהמצב הפיזי בו ראה אותה בן הזוג לא היה חריג, והיא היתה במצבים דומים בעבר. לאור האמור החליטה הפרקליטות לסגור את התיק."

חולצה שהציגו בני משפחתה של יולי זולקוביץ שמתה מסמים בבית בן זוגה
6.12.20. ספיר לוי, אתר רשמי
חולצה שהכינו בני משפחתה של זולקוביץ/אתר רשמי, ספיר לוי

תגובת בא-כוחו של איליה שקון מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד אלעד רט: "מהרגע הראשון היה ברור לכל מי שהכיר את פרטי התיק שאיליה לא שימש כספק הסמים של הצעירה ולא הוא זה שדרדר אותה לסמים. למרבה הצער, מצבה של הצעירה בבוקר בו נפטרה לא היה חריג ביחס למצבה בשבועות ובחודשים שקדמו למותה, ואיליה בוודאי שלא יכול היה לצפות את מותה. אנחנו כמובן מברכים על ההחלטה המתבקשת לסגור את התיק נגד איליה, אך בה בעת מצרים על עינוי הדין הכבד והממושך שנגרם לו. איליה איבד באירוע את בת זוגו אותה אהב, אך במקום שיתאפשר לו להתאבל עליה הוא נאלץ להתמודד עם האשמות קשות ומשוללות יסוד שהוטחו בו, עם מעצר ראווה מיותר שנועד כל כולו לצרכים תקשורתיים ועם המתנה ממושכת של חודשים עד לקבלת ההחלטה על סגירת התיק בפרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully