וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני שחוסל: המחבל ירה צרורות לעמדת צה"ל במטרה להוכיח שהוא לא משת"פ של ישראל

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 21:37

ממידע שהגיע לוואלה!, אחד המחבלים שחוסלו בקרב היריות סמוך לג'נין היה יעד למעצר מזה כמה זמן. בליל חמישי, במסגרת מאמציו להשיג תחמושת מגורמי טרור, ירה המחבל 52 קליעים לעבר עמדת צה"ל לאחר שנדרש על ידיהם לבצע פיגוע כדי להוכיח שהוא לא משתף פעולה עם כוחות הביטחון

בווידאו: המצוד אחר המחבל החבר בחולייה שסוכלה בג'נין/קרדיט: דובר צה"ל

יום חמישי בשעה 22:00, יממה לפני חילופי האש של השב"כ והימ"מ באיזור ג'נין עם חוליית הג'יהאד האסלאמי, המחבל הבכיר, ביצע ניסיון פיגוע ליד שער הדוקטור בחטיבה המרחבית מנשה. הפיגוע לא דווח על ידי צה"ל, מפני שאותו מחבל היה יעד למעצר כבר באותן דקות. ממידע שהגיע לידי וואלה!, הוא היה יעד למעצר מזה כמה זמן.

בצה"ל היה חשש שהמחבל יבין שהוא יעד למעצר, לכן הוחלט לשמור על עמימות סביב רגע המעצר. אותו מחבל ירה 52 קליעים לעבר חיילי צה"ל. עוד התברר כי הוא ביצע את ניסיון הפיגוע ביום חמישי במסגרת המאמץ שלו להשיג אמצעי לחימה ותחמושת. לאחר שפנה לגורמי טרור הם הגדירו אותו כמשתף פעולה של ישראל ולאחר שהמשיך ללחוץ דרשו ממנו לבצע פיגוע כדי להוכיח שהוא לא משתף פעולה וגם כדי לנקום את מות חבריהם על ידי לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ביהודה ושומרון כמה ימים קודם לכן.

התרמילים שנספו מזירת ניסיון הפיגוע ליד ג'נין. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
התרמילים שנאספו/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבל התמקם בחמישי בלילה, ירה על חיילי צה"ל, תיעד את הניסיון, והעביר לגורמי הטרור סרטון. בעלי אמצעי הלחימה מג'נין השתכנעו, נענו לבקשתו והזמינו אותו לקבל את הרובים, הרימונים והמחסניות עבור שאר חברי החוליה. את הרובה באמצעותו ביצע את ניסיון הפיגוע הוא העביר לידי חבר החוליה הרביעי, שלא נהרג בליל שישי אלא נעצר ביום שבת בבוקר על ידי חטיבת הקומנדו.

כוח צה"ל הגיע למקום האירוע, זיהה את הנקודה ממנה ניסה לבצע את ניסיון הפיגוע ואסף תרמילים. ביום שישי בלילה התקבלה "ידיעת הזהב" בשב"כ שאותו מחבל נמצא בדרכו לפיגוע עם אמצעי הלחימה ושאר חברי החוליה ברכב ביציאה מג'נין. החבר הרביעי בחוליה שהה באותו הזמן בעראבה. טרם ברור אם המחבלים שחוסלו היו בדרך לאסוף את חבר החוליה הרביעי או לבצע פיגוע.

לוחמי הימ"מ המסתערבים שהו כבר בשטח ג'נין ב-24 שעות שקדמו להיתקלות. בזמן שהם ביצעו את ניסיון הפיגוע, כוחות ימ"מ ושב"כ חיפשו אותם בשטח.

עוד בוואלה!

"זיהוי מוחלט ב-100%": המידע המודיעיני שהוביל לחיסול מחבלי הג'יהאד בג'נין

לכתבה המלאה
מכונית מחוררת אחרי החיסול בג'נין. 3 באפריל 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
המכונית המחוררת אחרי חיסול הפלסטינים בג'נין/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

אז, בליל שישי, הגיעה "ידיעת הזהב". לוחמי הימ"מ התפרסו בשטח בכמה כלי רכב ועקבו אחרי רכב המחבלים. בשלב הראשון הם חסמו אותו, ואז בהחלטה מבוקרת, רכב של הימ"מ ניגח את רכב המחבלים. המחבל הבכיר הבין שזו לא תאונת דרכים אלא התקפה ישראלית, פתח באש מידית ופגע בקצין הימ"מ. סגן מפקד גולני הוקפץ לזירה עם כוח רפואי ששהה שעה וחצי כדי למנוע את אבטחת המרחב. בתוך כרבע שעה לאחר שייצבו את מצבו נחת מסוק במרחב ופינה את הפצועים.

חבר החוליה הרביעי ששמע שהחבר'ה שלו חוסלו הוא יוצא עם חברים נוספים שלו לכיוון ג'נין. בדרך הוא עוצר בנקודה שבה חוסלו חבריו. צה"ל ושב"כ עוקבים אחריו ומקפיצים את סיירת גולני שפורקים מכלי הרכב ומסתערים עליו בריצה אך המחבל מצליח לברוח. לוחמי סיירת גולני מצליחים לעצור מחבל אחד שלא נמנה על חבריו החוליה הראשונה.

המחבל הרביעי, נמלט, עוצר טרמפים בתחנת דלק סמוכה, לא ברור לאן יכול היה להגיע משם. היו למערכת הביטחון מספר אופציות וסביב כולן בוצע מעקב באותן דקות. חטיבת הקומנדו בפיקודונ של אל"מ מני לברטי משלחת צוותי לוחמים למספר מקומות : טול כרם, ג'נין ולשויכה. ביום שבת מזהים את המבנה בו הוא שוהה בשויכה. השב"כ נותן אישור בשעה 11:00 ולוחמי חטיבת הקומנדו מסתערים על המבנה ועוצרים את חבר החוליה הרביעי ותופסים את הנשק עם שתי המחסניות באמצעותם בוצע ניסיון הפיגוע בחמישי.

זירת ניסיון הפיגוע ליד ג'נין. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הקליעים שנמצאו סמוך לעמדת צה"ל/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבר החוליה הרביעי, ששמע שחבריו חוסלו, יצא עם חברים נוספים שלו לכיוון ג'נין. בדרך הוא עצר בנקודה שבה חוסלו חבריו. צה"ל ושב"כ עקב אחריו והקפיץ את סיירת גולני שהסתערו לעברו בריצה אך המחבל הצליח לברוח. לוחמי סיירת גולני הצליחו לעצור מחבל אחד שלא נמנה על חברי החוליה הראשונה.

המחבל הרביעי נמלט ועצר טרמפים בתחנת דלק סמוכה. למערכת הביטחון היו כמה אופציות לאזור אליו יבחר המחבל להימלט, וסביב כולן בוצע מעקב באותן דקות. חטיבת הקומנדו בפיקודונ של אל"ם מני לברטי שלחה צוותי לוחמים לטול כרם, ג'נין ושויכה. ביום שבת זיהו הלוחמים את המבנה בו שהה בשויכה. שב"כ נתן אישור בשעה 11:00, ולוחמי חטיבת הקומנדו הסתערו על המבנה ועצרו את חבר החוליה הרביעי. במהלך המעצר, תפסו הלוחמים את הנשק עם שתי המחסניות באמצעותם בוצע ניסיון הפיגוע בחמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully