וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל גל הטרור: מערכת הביטחון נערכת לתפילות שישי בהר הבית

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 23:12

תפילות יום השישי בשילוב פתיחת הרמדאן העלו את הכוננות ברקע הפיגועים הקטלניים בשבוע האחרון. המשטרה סימנה 110 יעדים נפיצים, ובמערכת הביטחון תגברו את מוקדי החיכוך והצירים המרכזיים מחשש לפיגועי השראה. לדברי גורמים צבאיים, 30 תקריות תג מחיר התרחשו היום בגדה

בווידאו: מאות פלסטינים התעמתו עם שוטרים מחוץ להר הבית/צילום: מבזקי רעם בטלגרם

המשטרה ומערכת הביטחון נערכות לתפילות שיערכו מחר (שישי) בהר הבית ולחגיגות הרמדאן, שמדי שנה מביאות עימן התפרעויות בירושלים. זאת, ברקע גל הטרור ששוטף את ישראל בחודש האחרון. כך, בין היתר, סימנה המשטרה כ-110 יעדים שזוהו כמתסיסים במהלך הפרות הסדר האחרונות בירושלים, וביצעה עשרות שיחות אזהרה. לדברי גורמים צבאיים, ביממה האחרונה אירעו 30 תקריות תג מחיר ברחבי הגדה, ביניהם פגיעה בכלי רכב ואלימות כלפי פלסטינים. לפיהם, האירועים היו עלולים להצית את האזור.

בנוסף, כחלק מהלקחים שהופקו מאירועי האלימות טרם שומר החומות, המשטרה תקים חמ"ל תודעה - צוות בין-ארגוני בהובלת המשטרה, שב"כ, אגף סי"ף, יומנט ועוד, שיעסוק בפרסומים מסיתים ופיקטיבים בטיקטוק וברשתות חברתיות נוספות. "אנחנו הולכים לחודש מורכב", אמר מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, "אין טיקטוק אחד שאני לא אטפל בו".

מפקד מחוז ירושלים הוסיף כי קיימים כמה תומכי דאעש בירושלים, שנמצאים במעקב המשטרה. גורמים במשטרת ירושלים ציינו כי כיום ישנם 17 עצורים מנהליים, תושבי ירושלים, שזוהו כתומכי דעאש.

פלסטינים במהלך עימותים במתחם מסגד אל-אקצא בהר הבית בירושלים. 18 ביוני 2021. רויטרס
פלסטינים בהר הבית, 2021/רויטרס

לדברי גורמים במערכת הביטחון, ביממה האחרונה הוצפו הרשתות החברתיות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים בקריאות להגיע ולהתפלל בהר הבית. החשש בשלב הזה הוא מאירועים לקראת התפילות. "נעשים מאמצים גדולים לאפשר פולחן דתי אך אין כוונה לאפשר חריגים או להכיל אלימות", אמרו לוואלה!. "יש מאמץ של חמאס וגורמים מסיתים נוספים להבעיר את יהודה ושומרון. כרגע כוחות צה"ל מצליחים להרגיע באופן יחסי. חשוב לזכור שהרמדאן מתחיל ביום שבת, ולכן היום הרגיש בשבוע הקרוב יהיה ביום שישי בשבוע הבא בתפילות בהר הבית. משטרת ישראל וצה"ל ירכזו כוחות גדולים כדי למנוע אירועים חריגים".

במקביל קיימת הנחיה לתגבר את מוקדי החיכוך והצירים המרכזיים מחשש למחבלים בודדים שיכולים לצאת ולבצע פיגועי חקיינות בהשראת הפיגועים שהתרחשו בבאר-שבע, חדרה ובבני ברק. כמו כן, בעקבות החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי, אוגדת יהודה ושומרון ממשיכה לצבור כוחות. הגזרה תגיע לשיא של 21 גדודי לוחמים לקראת יום שישי. מפקד האוגדה, תא"ל אבי בלוט, העביר מסר למפקדי החטיבות המרחביות אליהן יגיעו הכוחות המתגברים. "יש למצות נכון את הכוחות שיגיעו אל הגזרות השונות. המטרה העליונה היא הגנה", אמר.

סמוך לזירת פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 7 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
כוחות מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, החודש/פלאש 90, יונתן זינדל

סימנים נוספים לרגיעה באוגדת יהודה ושומרון באים לידי ביטוי בפעולה שביצעו היום כוחות דובדבן, סיירת גולני ויחידת המסתערבים של מג"ב למעצר מבוקש. שלושה מחבלים חמושים נהרגו מאש צה"ל ולוחם אחד מיחידת דובדבן נפצע באורח קל ולמרות זאת לא התפרצו מוקדים רבים של הפרות סדר.

"הועבר מסר גם למנגנוני הביטחון הפלסטינים כי מהר מאוד ניתן לפגוע בהקלות שניתנו לרחוב הפלסטיני", אמרו גורמים במערכת הביטחון. "השקט משרת את שני הצדדים. ולכן יש מאמץ גם בצד הפלסטיני להרגיע את השטח. יש התרעות לפיגועים ולכן יש גם מעצרים. כולל של מסיתים".

בתוך כך, צה"ל ממשיך לשמור על תגבור כוחות גם באוגדת עזה וגם במערך הגנה אווירית בדרום הארץ מחשש להפרות סדר אלימות וחוליות סוררות שינסו ללבצע שיגורי רקטות. גורמי צבא אמרו כי "אין צפי לפעולות טרור אבל נערכים לכלל התרחישים".

לאון: לכבד את החודש הקדוש

מעיריית ירושלים נמסר כי היא השלימה את היערכותה לקראת חודש הרמדאן. אגף התברואה ערך מבצע נרחב להגברת הניקיון ואיסוף הפסולת ברחבי מזרח העיר. לטובת כך גם פינתה העירייה פסולת עפר, ופינתה מצבורי אשפה כחלק מניקיון הצירים המרכזיים. כמו כן, נפרסה תאורת חג ברחובות מזרח העיר, נתלו עשרות שלטי ברכה בשלוש שפות ברחבי העיר ודגלים חגיגיים. רובדו כבישים ושופצו רחובות ראשיים. במהלך ימי הרמדאן תמשיך העירייה לבצע פינוי מוגבר של אשפה, ותדאג לניקיון הפארקים והגנים הציבוריים.

"אני מברך את כל תושביה ומבקריה המוסלמים של העיר במיטב הברכות והאיחולים לרגל חודש הרמדאן", אמר ראש העיר משה ליאון. "עיריית ירושלים השקיעה השנה באופן חסר תקדים בשיפור חזות העיר, בתשתיות וברווחת התושבים, זאת בנוסף להערכות בתחום התחבורה וניקיון העיר. כראש העיר של כל תושבי ירושלים החיים כאן ביחד, אעשה כל שביכולתי על מנת שחודש הרמדאן יעבור על כולנו בשלום ובביטחון. אני קורא לכולם לכבד את החודש הקדוש הזה, ולקיים אותו באווירה של כבוד הדדי וסובלנות".

  • עוד באותו נושא:
  • גל טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully