וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גל הטרור: המשטרה דורשת תוספת של 4,000 שוטרים ברחובות

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 8:04

המשטרה מבקשת תוספת תקציב של חמישה מיליארד שקל לעיבוי מערך השיטור כדי להתמודד עם גל הפיגועים, ודוחה את הצעת שר הביטחון לתגבר אותה ב-1,000 חיילים. "המשטרה שבעה פתרונות זמניים", אומר גורם בכיר במשטרה, "הם טובים בעתות חירום, אך לאורך זמן הם לא אפקטיביים"

בווידאו: מבצע מעצרים של המשטרה ושב"כ בעקבות הפיגוע בחדרה/צילום: דוברות משטרת ישראל

על רקע המצב הביטחוני הקשה שנוצר בעקבות גל הפיגועים, המשטרה דורשת לעבות את מערך השיטור ב-4,000 שוטרים. לשם כך דורשת המשטרה מהממשלה וממשרד האוצר תוספת תקציבית של חמישה מיליארד שקל, שתופנה להוספת תקנים לשוטרים. במשטרה טוענים שהפער בין הקיים לבין מה שנחוץ מבחינת כוח אדם קיים כבר שנים, וניתן היה לחוש בו באופן בולט במהלך מבצע שומר החומות, שבו בלט חוסר היכולת של המשטרה לטפל בכל האירועים במקביל לפעילות השגרתית.

המשטרה דחתה את הפתרון שהציע שר הביטחון בני גנץ, לתגבר את המשטרה ב-1,000 חיילים שיסייעו למאמצי השיטור. גורם בכיר במשטרה אמר: "המשטרה שבעה פתרונות זמניים. הם טובים בעתות חירום, כמו עכשיו, אך לאורך זמן הם לא אפקטיביים". הגורם אמר כי יש לחזק באופן משמעותי וקבוע את המשטרה ולהיענות לדרישת המפכ"ל "לקבל כעת תקנים של 4,000 שוטרים, שאת חלקם ניתן לאייש באופן מידי, וזאת לצד תוספת תקציב גדולה".

הגורם הוסיף כי במענה לדרישת המפכ"ל לפני שנה לתוספת של 5,000 שוטרים "קיבלו במשטרה כאלף שוטרים בלבד, שגויסו לתחנות המשטרה בחברה הערבית". לדבריו, בערים הגדולות בישראל ובמרבית התחנות לא נוסף אף לא שוטר אחד. "הפתרונות הזמניים לא יתנו את המענה הביטחוני לאורך זמן שלו ראויים אזרחי ישראל. כולם מבינים כבר תקופה ארוכה שהמשטרה קטנה על המשימות שלה ועל המדינה, אך לא הרבה נעשה כדי לחזק אותה", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully