וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני סגירת ההגרלה: משרד השיכון הודיע על הארכת מועד הרישום ל"דירה בהנחה"

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 13:46

בשל עומסים שנובעים מפניות מרובות, הודיע המשרד על הארכת המועד לסיום הגרלת "דירה בהנחה" עד ה-10 באפריל, כשאת הבקשה לזכאות ניתן להגיש עד חצות. באר יעקב, ראשון לציון ואור יהודה ממשיכות להוביל את טבלת הביקושים של היישובים - אך האם אלה באמת יעדים כדאיים?

שכר המינימום לא יעלה/NOW גל הללי

משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (שלישי) כי הוא מאריך את המועד האחרון להרשמה להגרלות תכנית "דירה בהנחה" עד ליום ראשון ה-10 באפריל בחצות. זאת, בשל "היענות חסרת תקדים של הציבור". יחד עם זאת, עדכן המשרד כי המועד האחרון להגשת בקשה לאישור זכאות הוא היום בחצות, ומי שלא יגיש את הבקשה לא יוכל להירשם להגרלה. בינתיים, 98,279 אנשים נרשמו להגרלה, שהינם 89% מהזכאים לרישום.

נכון להיום, באר יעקב, ראשון לציון ואור יהודה ממשיכות להוביל את טבלת הביקושים של 31 היישובים. בבאר יעקב, הראשונה בטבלה, 31,565 משקי בית מתמודדים על 512 דירות בהגרלה. בראשון לציון הסמוכה לה, מתמודדים 30,554 משקי בית על 409 דירות. באור יהודה 28,312 משקי בית מתמודדים על 322 דירות. במקום הרביעי נמצאת תל אביב, עם 18,779 שמתמודדים על 153 דירות בלבד. לאחר מכן נמצאת אשדוד, גם היא עם ביקוש גבוה, עם 17,443 משקי בית שמתחרים על 860 דירות.

ראש העין בניינים מחיר למשתכן נדל"ן. ראובן קסטרו
בניינים בראש העין/ראובן קסטרו

הערים המדורגות במיקום הנמוך ביותר בטבלה הן טורעאן, כרמיאל ונצרת. בטורעאן שבגליל התחתון, נרשמו 72 משקי בית, שמתמודדים על 18 דירות. בכרמיאל נרשמו 996 משקי בית שמתמודדים על 24 דירות, ובנצרת נרשמו 1,024 משקי בית שמתמודדים על 90 דירות.

מאז נפתחה ההרשמה לדירות נרשמו שיבושים באתר של משרד הבינוי והשיכון, וזאת בשל העומס. במשרד הזדרזו להרגיע את הציבור ולשדר מסר שהאתר בטיפול, אולם מאז בוחנים במשרד השיכון להאריך את מועד הרישום להגרלות כדי שאנשים נוספים יוכלו להכנס ולהירשם.

עוד בוואלה!

עוד לא נרשמתם? כל מה שחשוב לדעת על הגרלות "דירה בהנחה"

לכתבה המלאה

כל מה שצריך לדעת:

עורך דין אמיר עדיקא, ראש במחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית במשרד טל קדרי שמיר ושות', מסביר כי "יש לזכור כי על פי תקנוני ההגדלות ניתן להירשם להגרלות בשלושה יישובים בלבד (לכל ההגרלות באותם יישובים). הסיכוי לזכות בהגרלה מושפע מהיצע הדירות כמו גם מן הביקוש להם למשל: בלוד יוגרלו 1,460 דירות ב-14 פרוייקטים, ובעכו 1,035 דירות ב-13 פרוייקטים. לעומת זאת בקרית טבעון יוגרלו 51 דירות בלבד ב- 2 פרוייקטים, ובשדרות 28 דירות בלבד.

עדיקה מוסיף ומסביר: "יש לזכור גם כי סדר ההגרלות מתבצע לפי גודל היישובים כך למשל, דירה בנהריה תוגרל לפני דירה בקרית טבעון כך שאם אתם ממש מעדיפים את קרית טבעון, אולי כדאי שלא תציינו ישוב גדול יותר קודם. כמו כן, חשוב מאוד לדעת כי לא ניתן לדעת כיום מהו מחיר הזכיה שכן בחלק מן הפרוייקטים עדיין אין היתרי בניה ומכאן שגודלהדירות אינו קבוע (המחיר משולם לפי מ"ר) . עוד יש לקחת בחשבוןשכי מחיר הדירה צמוד למדד תשומות הבניה החל ממועד קבלת היתר או ממועד החתימה על ההסכם עם היזם".
 
לבסוף, מביא עדיקא את דעתו האישית על ההגרלה: "האם דירה בהנחה יכולה לפתור את מצוקת הדיור? התשובה בפשטות היא לא. ההגרלה תקל נקודתית על אלו שיצליחו להשיג בה דירה, אך אלו מעטים בלבד - כך לא תיפתר הבעיה המערכתית. ניסיונות המדינה בעשור האחרון להורדת מחירים מאז 'מחאת הקוטג'' ב-2011 נחלו כישלון חרוץ ולא משנה מה היה שמה של התוכנית. מאחר ולמדינה אינטרס משמעותי בהאמרת מחירי הדיור ההגרלות נחזות להיות יותר כ'לחם ושעשועים' לקבוצות קטנות של זוכים מאושרים ולא פתרון למצוקת הדיור". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully