וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציפורי הלילה" הם המרוויחים הגדולים מהעבודה מהבית

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 12:37

מחקר חדש מצא כי השינוי בדפוסי העבודה בשל הקורונה מיטיבה בעיקר עם בעלי שעון ביולוגי שגורם להם להתעורר מאוחר ולעבוד בשעות הלילה, כדוגמת מנכ"ל גוגל והזמרת כריסטינה אגילרה

מגפת הקורונה שינתה את דפוסי העבודה שלנו מבחינות רבות, כשהשינוי המשמעותי ביותר היה המעבר לעבוד מהבית במקום מהמשרד. על פי מחקר חדש, המגפה שינתה גם את שעות העבודה שלנו - מה שמייטיב בעיקר עם אלה מאיתנו שאוהבים להתעורר מאוחר ולעבוד בלילה.

מחקר חדש בשם Life between clocks: daily temporal patterns of human chronotypes , מצא כי מחצית מהאנשים הם "ציפורי לילה" בשל הגנטיקה שלהם - ולא מבחירה. כעת, היכולת לעבוד מהבית מאפשרת לאוהבי שעות הלילה להתעורר מאוחר יותר ולעבוד בשעות מאוחרות יותר של היום.

מחברי המחקר, שהתפרסם בכתב העת "נשיונל לייבררי אוף מדיסין", רצו להבין טוב יותר את הבסיס הגנטי של ניהול הזמן בקרב בני אדם, ולשם כך גיבשו שאלון לתיעוד זמני השינה, חשיפה לאור והשעון הביולוגי של 500 משתתפי הסקר.

מהשאלון עולה כי במהלך שבוע העבודה, ציפורי הלילה עם השעון הביולוגי המאוחר סבלו ממחסור משמעותי בשינה, שעליו פיצו בימי החופש שלהם באמצעות הארכת השינה בכמה שעות.

בנוסף מצא המחקר כי זמן החשיפה לאור יום הוא גורם המשפיע משמעותית על תזמון שינה: חשיפה רבה לאור גורמת להקדמת זמן השינה. באופן כללי, על פי נתונים של המכון הלאומי לבריאות בארה"ב, בעבור רוב האנשים, חצות היא השעה הטבעית ללכת לישון.

עוד עולה מהמחקר כי 76% מהחברות הגלובליות מאפשרות שבוע עבודה היברידי, כלומר, מרבית העובדים יכולים לעבוד מכל מקום באיזו שעה שהם רוצים.

"התוצאות שלנו מראות כי שעות השינה השתנו מאז תחילת המהפכה התעשייתית, ומרבית בני האדם סובלים מחוסר שינה בשבוע העבודה. יש לכך השפעות מרחיקות לכת על למידה, זיכרון, ערנות, ביצועים ואיכות החיים", נכתב במאמר.

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל בפברואר כי הוא מתעורר לחיים בתשע בלילה ואילך. הוא עדיין מתעורר מדי יום בין 06:30 ל-7:45 בבוקר, אך מקדיש את הבקרים לחשיבה והרהורים. הזמרת כריסטינה אגילרה אמרה בזמנו כי "אם זה היה תלוי בי, הזמן המועדף עלי לעבודה הוא בין 3 ל-4 בבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully