וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לא יממן חידוש דרכון לחיילים היוצאים לאימונים בחו"ל. הורי החיילים: "זאת בושה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 9:27

חיילים היוצאים לאימונים בחו"ל כדי להעלות את רמת הכשירות שלהם, קיבלו הודעה שהם יצטרכו לספוג את עלות חידוש הדרכון בסך 130 שקל. הורי חיילים מתחו על כך ביקורת חריפה. "כל מקום עבודה ששולח עובדים לחו"ל מממן את עלויות הנסיעה", אמרו, "אולי גם יורידו להם אש"ל"?

תרגיל חטיבתי חץ וקשת. דובר צה"ל
תרגיל חטיבתי חץ וקשת/דובר צה"ל

בצה"ל לא מתכוונים לממן את עלות חידוש הדרכון לחיילים היוצאים לאימונים בחו"ל. מדי שנה יוצאים כוחות היבשה של צה"ל לאימונים בחו"ל כדי להעלות את רמת הכשירות לפעילות בשטחים מורכבים, בטווח רחוק מגבולות המדינה. בשבועות האחרונים קיבלו לוחמי חטיבת הצנחנים הודעה שלפיה מי שהדרכון שלו לא בתוקף יתבקש לשלם מכספו על חידוש הדרכון. הלוחמים שאלו את המפקדים אם מגיע להם החזר על ההוצאה ונענו בשלילה.

הורי הלוחמים השמיעו ביקורת על צה"ל. "העלות של חידוש הדרכון היא 130 שקל. זאת בושה וחרפה שהורי החיילים צריכים לממן את השירות שהמדינה נותנת כדי שצה"ל ייצא לאימונים בחו"ל". ההורים אמרו כי כל מקום עבודה סביר ששולח עובדים לחו"ל מממן את עלויות הנסיעה או הוויזה. "ממתי חייל קרבי צריך לשלם על שירות שהמדינה נותנת"? שאלו, "אולי יתחילו גם להוריד להם אש"ל מהמשכורת?".

מדובר צה"ל נמסר כי "במסגרת תרגיל שעתיד להתקיים בחו"ל בחודשים הקרובים, נדרשים המשתתפים לדרכון בתוקף. חידוש דרכון עבור חייל בשירות חובה הינו בעלות מוזלת של 50%. בקשה של חייל שנדרש לסיוע כלכלי, תיבחן באופן פרטני ותקבל מענה בהתאם". כמו כן אמרו בדובר צה"ל כי לא יהיה מצב שבו חייל לא טס בשל קושי כלכלי. "חידוש הדרכון משמש בעיקרו עבור צרכים אישיים, וישמש את החייל בעשור הקרוב. מי שחידש את דרכונו עד 27 בפברואר נדרש לשלם 80 שקל, ומי שחידש את הדרכון החל מ-28 בפברואר נדרש לשלם 125 שקל. "חייל אשר בוחר לא לחדש את דרכונו שלא בנסיבות כלכליות, בקשתו תיענה באופן פרטני", הוסיפו בדובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully