וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לערב הסעודית: "מביע צער על המתקפה החות'ית, איראן אינה יודעת גבולות"

עודכן לאחרונה: 26.3.2022 / 23:25

ראש ממשלת ישראל הביע בפנייה נדירה לערב הסעודית צער על המתקפות של החות'ים על השטח הסעודי. "המתקפה היא הוכחה נוספת לכך שהתוקפנות האזורית של איראן אינה יודעת גבולות", מסר. בנט אמר כי ישראל מחזקת את החשש מהסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

מתקפה של החות'ים על מתקן נפט בג'דה, סעודיה, 25 במרץ 2022. Stringer, רויטרס
אש עולה ממתקן הנפט בג'דה אחרי מתקפה חות'ית, אתמול/רויטרס, Stringer

ראש הממשלה נפתלי בנט הביע הערב (שבת), בשם מדינת ישראל, את צערו בפני סעודיה "נוכח המתקפה הקשה בהובלת החות'ים, אשר נתמכים ע"י איראן". הוא הוסיף כי "מתקפה זו היא הוכחה נוספת לכך שהתוקפנות האזורית של איראן אינה יודעת גבולות, ומחזקת את החשש מהסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור".

בסוף השבוע, תקפו החות'ים מאגר נפט בעיר ג'דה שבסעודיה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים. המתקן שהותקף על ידי החות'ים נמצא סמוך לשדה התעופה של העיר. בנוסף הותקפו על ידי החות'ים גם מתקנים בריאד. המתקפה תוזמנה על ידי המורדים בעת שג'דה מתכוננת לארח מירוץ של פורמולה 1 שיתקיים בעיר ביום ראשון.

במתקפה נפגע מתקן של חברת הנפט ארמקו. דובר החות'ים אמר כי המתקן של ארמקו הותקף באמצעות טילים ואילו שני בתי זיקוק הותקפו בעזרת כטב"מים. מדובר במתקפה החמורה ביותר שהצליחו החות'ים לבצע עד כה.

גם משרד החוץ האמריקני פרסם גינוי למתקפה. "אנחנו מגנים בתוקף את המתקפה המשולבת של הטרוריסטים החות'ים על ערב הסעודית, כולל על המתקן של ארמקו, שהוא תשתית אזרחית באופן ברור", נאמר בהודעת המשרד. "בזמן שבו הצדדים צריכים להתמקד בהורדת המתיחות ובהבאת סיוע מציל חיים לעם התימני לקראת חודש הרמדאן, החות'ים ממשיכים בפעילותם ההרסנית, ובמתקפות הפרועות שלהם על תשתיות אזרחיות".

כתגובה להתקפות של המורדים החות'ים, הנתמכים על ידי השלטון השיעי באיראן, תקפה היום ערב הסעודית מטרות בצנעא ובחודידה בתימן. לדברי הקואליציה הסעודית, המתקפות כוונו נגד "מקורות האיום" על ערב הסעודית.

התייחסותו של ראש הממשלה נפתלי בנט למשמרות המהפכה נוגעת לדרישה שהעלו האיראנים להוציא את היחידה מרשימת ארגוני הטרור כתנאי להתקדמות בחידוש הסכם הגרעין. דרישה ברוח זו העלה היום שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן.

אחד המשברים ההומניטריים החמורים בעולם

המלחמה בתימן פרצה ב-2015 בעקבות כיבוש הבירה צנעא ורוב שטחה של צפון תימן בידי החות'ים. הקואליציה הסעודית בלמה את נפילת כל שטחי המדינה לידי המורדים, אולם היא לא הצליחה להשיב את השלטון לידי הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית והצדדים מנהלים מלחמת התשה. אחד ממוקדי הלחימה המרכזיים הוא במחוז מאריב העשיר בנפט, מעוזה האחרון של הממשלה בצפון תימן.

המלחמה יצרה את אחד המשברים ההומניטריים החמורים ביותר בעולם, והקואליציה הסעודית החריבה בתקיפות אוויריות תשתיות אזרחיות ופגעה במטרות אזרחיות כמו בתי חולים וחתונות. החות'ים, מצדם, משגרים בדרך קבע טילים בליסטיים וכלי טיס בלתי-מאוישים אל מטרות ברחבי ערב הסעודית, ולאחרונה גם אל איחוד האמירויות הערביות. אף שבמעט מאוד מקרים הם הסבו נזק משמעותי, המתקפות על מתקני הנפט טלטלו את שווקי האנרגיה ולעתים אף שיבשו את תפוקת הנפט הסעודית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully