וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב תל אביב, עשרות הפגינו בעד רוסיה: "גם ישראל מפציצה בעזה"

עודכן לאחרונה: 26.3.2022 / 20:43

עשרות מפגינים, רובם בני משפחה של עולים מרוסיה או עולים בעצמם, הניפו דגלי רוסיה וברית המועצות בכיכר הבימה. "פוטין רוצה להוריד את שלטון הנאצים", הצהיר מפגין. "כל המזרח התיכון בוער בגלל נאט"ו", טען אחר. בצד השני של הכיכר - קומץ מפגינים בעד אוקראינה

בווידאו: הפגנת תמיכה ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב/צילום: אורי סלע מערכת וואלה

עשרות הגיעו הערב (שבת) לכיכר הבימה בתל אביב כדי להפגין בעד רוסיה ונשיאה, ולדימיר פוטין, ברקע המלחמה באוקראינה. המפגינים, רובם עולים מרוסיה או משפחות של עולים, הניפו דגלי רוסיה, חצי האי קרים וברית המועצות, ונשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "בעד עולם ללא נאצים", "לא לרוסופוביה בישראל" ו"תפסיקו לשנוא רוסים".

במהלך ההפגנה פרץ עימות בין המפגינים הרוסים לתושב תל אביב פרו אוקראיני. "הגעתי כדי לשאול למה הם עושים זאת ולמה הם בוגדים", אמר, וסיפר שמשפחתו מאודסה. שוטרים נאלצו להפריד בין הצדדים.

אחד המפגינים הרוסים נעצר לאחר שתקף אדם אחר ברחבת הבימה. לטענת המשטרה, התוקף היה שיכור, והתקיפה לא הגיע ברקע לאומני.

"אנחנו נגד נאצים, פוטין רוצה לסיים עם הנאצים ועם כל הבלאגן", הצהיר יוסי, תושב בת ים, וכינה את פוטין "רופא". "עכשיו אין קורונה, אין בעיות. צריך להוריד את שלטון הנאצים באוקראינה ושיהיה שלטון שם. אנחנו אחים וצריכים לחיות בשלום כמו שחיינו בכל השנים האלה". רוב המפגינים סיפרו שהגיעו דרך התארגנויות ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק, טלגרם וטיקטוק.

הפגנת תמיכה ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 26 במרץ 2022. אורי סלע, מערכת וואלה!
"תפסיקו לשנוא רוסים". הפגנת תמיכה ברוסיה בכיכר הבימה/מערכת וואלה!, אורי סלע
הפגנת תמיכה ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 26 במרץ 2022. אורי סלע, מערכת וואלה!
דגלי רוסיה וברית המועצות. הפגנת תמיכה ברוסיה בכיכר הבימה/מערכת וואלה!, אורי סלע

אברהם, שהגיע עם אשתו מפתח תקווה, מצדיק את פעולות רוסיה באוקראינה. "אני נגד המלחמה אבל רוסיה עושה את זה בצדק", טען. "מה, ישראל לא מפציצה בעזה? כשאנחנו מפציצים בסוריה ולבנון זה כי אנחנו רוצים להגן על המדינה. זה אותו דבר. פוטין הזהיר כבר ה-2014 שלא ייתן לכוח נאט"ו להתקרב לגבול רוסיה, הם לא הקשיבו. זה סדר עולמי חדש, נמאס מהשלטון של ארצות הברית ונאט"ו. כל המזרח התיכון בוער בגלל נאט"ו".

בצד השני של הכיכר, קומץ הפגינו בעד אוקראינה. "אנחנו מכירים את הפרצופים", אמרה סבטלנה חנינייב, שהגיעה לחצי הגמר בעונה האחרונה של משחקי השף. המפגינים הערב הפגינו גם אתמול, בנתניה. "מביאים את אותם אנשים באוטובוסים", טענה. "יש סיבה שהם מצהירים עליה ויש סיבה אמיתית. אני ממוסקבה וכואב לי מאוד לראות את זה. ברחנו בדיוק מזה. הם אומרים שהם נגד נאצים ואלימות, אבל אין אלימות כמו ברוסיה". היא הוסיפה כי "יש להם דגלים נאצים, של קבוצה שבמלחמת העולם אמרה, 'תהרגו את היהודים ותצילו את הרוסים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully