וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיה מתה 3 שנים לאחר שהוכתה באכזריות, התוקף עשוי להיות מואשם ברצח

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 21:37

אירוע התקיפה התרחש ב-2018 ע"י אזרח זר שגרר את אולימפיה חביב מהשוק בנתניה לנקודה חשוכה, ניסה לאנוס אותה והכה אותה בראשה. לאחר תקופה בביה"ח, בה הייתה מורדמת, היום מתה מפצעיה. כעת, במשטרה סבורים שמותה עשוי להוביל להחמרת עונש התוקף שנידון ל-18 שנות מאסר

בווידאו: קטטות בתל אביב ומודיעין עילית/קרדיט - משה בלאו, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אולימפיה חביב מתה אתמול (רביעי) בגיל 45, שלוש וחצי שנים אחרי שהותקפה באכזריות על ידי אזרח זר בנתניה. משפחתה סיפרה כי במשטרה ביקשו לדחות את ההלוויה ולשלוח את הגופה לניתוח, כדי לאפשר לפרקליטות להחליט לפתוח את התיק ולהאשים את התוקף ברצח. בפרקליטות מחוז מרכז בוחנים את הסוגיה.

התקיפה התרחשה באוקטובר 2018. באותו ערב, האזרח האריתראי טפסה מריים אימביה תפס את אולימפיה בשוק העירוני, גרר אותה לנקודה חשוכה ומוסתרת וניסה לאנוס אותה. כשניסתה להתנגד, הוא הרים אבן מהמדרכה והכה אותה בראשה שוב ושוב, עד שהפסיקה להגיב, ועזב אותה בעודה שותתת דם. עובר אורח הזעיק את כוחות ההצלה, אבל הפגיעה כבר נגרמה.

אולימפיה פונתה לבית החולים והייתה מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ עם דימום תוך מוחי. אחרי שבבית החולים לא נתנו לה סיכוי לחיות, מצבה השתפר והיא הועברה למחלקה גריאטרית. היא החלה להזיז את ידיה ורגליה ואף פקחה את עינה היחידה שנותרה שלמה. לדבר היא לא יכלה, אבל לכתוב הצליחה, ומשפחתה החלה לפתח תקוות שתתאושש. אולם מאז היא יצאה ונכנסה לבתי חולים ומצבה הידרדר מחדש, עם בעיות קשות בלבה.

אולימפיה חביב. באדיבות המשפחה
אולימפיה חביב/באדיבות המשפחה

"אולימפיה עברה בין מחלקה למחלקה. החזירו אותה לבית החולים במצב קשה מאוד והתקשרו להגיד שהלב שלה לא במצב טוב. כשהגענו היא כבר לא הייתה בחיים", סיפרה גיסתה, חנה חביב בבליאן. "הגוף שוכב שלוש שנים במיטה בחוסר תפקוד מלא והמערכות קורסות לאט לאט. היא ירדה המון במשקל והפכה לשלד ועצמות".

"כולם המומים. היא הייתה אם וסבתא לחמישה נכדים, בחורה בת 45 שלא עשתה דבר. החיים המשיכו הלאה והיא נותרה שם חסרת אונים, חיה על מכונות הנשמה", אמרה בדמעות.

לדבריה, המשטרה סבורה שמשמעות מותה של אולימפיה עשויה להיות החמרת עונשו של התוקף, שנידון ל-18 שנות מאסר בגין ניסיון רצח. "היום הייתה צריכה להתקיים ההלוויה שלה, אבל המשטרה ביקשה לדחות בגלל שרוצים לפתוח מחדש את התיק של האריתראי המרצח. ההלוויה נדחתה למחר. זה היה שיא האכזריות. אלמלא אותו אדם שעבר והזעיק את האמבולנס היא הייתה מתה מזמן. העונש לא היה מספיק מלכתחילה והוא היה צריך להישפט על רצח".

הפרקליטות לא שללה זאת. "נודע לנו על מותה של המנוחה אתמול בלילה. בשלב זה, אנו בוחנים את ההשלכות בעקבות כך", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully