וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת שואה חולצה מאוקראינה במבצע מיוחד: "ארזה מאה שנה בשעתיים"

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 9:13

בעוד הלחימה הקטלנית נמשכת, הצליחו מתנדבי זק"א לחלץ את היהודייה בת ה-100 שגרה בקייב במבצע שבמהלכו הוסעו היא ואחרים במשך 12 שעות דרך יערות וכבישים מסוכנים עד למולדובה. היא צפויה להגיע ארצה בימים הקרובים. "כל הזמן אמרה 'אני רוצה להגיע לארץ ישראל'"

בווידאו: ניצולת שואה בת 100 חולצה ע״י מתנדבי זק״א אוקראינ/צילום: זק"א

ניצולת שואה יהודייה בת 100 חולצה אתמול (רביעי) מאוקראינה במבצע חילוץ של מתנדבי זק"א, ובימים הקרובים תועבר בטיסה רפואית לישראל. הקשישה הועברה מקייב למולדובה יחד עם ניצולת שואה נוספת בת 91, ושמונה אנשים מהעיר צ'רניגוב.

"ניצולת השואה, ששרדה את מלחמת העולם השנייה, ארזה מאה שנים של חיים בשעתיים", סיפר בריאיון ב-103FM נחמן דיקשטיין, סגן מפקד זק"א אוקראינה, שהשתתף יחד עם אשתו ולרי במשימת החילוץ. לדבריו, המתנדבים הגיעו לקשישה דרך פנייה של קרוב משפחתה, ושהיתה מוטרדת מאוד מהמלחמה, "היא אישה בודדה, לא התחתנה אף פעם. דיברנו איתה בשתיים-שלוש בבוקר. בשבע וחצי בבוקר כבר היה אמבולנס אצלה. כשהגענו אליה כל מה שהיא אמרה לי, 'אני כבר רוצה להגיע לארץ ישראל'".

"החילוץ היה נראה כבלתי אפשרי לביצוע לנוכח הסיכון הכרוך בתנועת אזרחים לעבר היציאה מהעיר הכמעט כבושה", סיפר חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות בזק"א. לדבריו, מתנדבי זק"א הצליחו לרתום אזרח מקומי למשימת החילוץ. "הקשר היחיד עם אותם אנשים ואיש החילוץ התבצע פעם ביום כשהוא עולה על גג בנין בן תשע קומות לקבל קליטה למספר דקות ומשם קיבל את הוראות החילוץ", סיפר.

ניצולת שואה בת 100 חולצה ע״י מתנדבי זק״א אוקראינה. זק"א
ניצולת השואה בת ה-100 שחולצה, אתמול/זק"א

"יממה בלבד לפני שהגשר המחבר בין צ'רניגוב לקייב פוצץ עברו עליו שמונת האנשים, ברכב ודלק שהושגו בדרכים שהשתיקה יפה להם, ובעיקר שת"פ עם חיילים רוסים שתמורת תשורה נאה שיתפו פעולה וסייעו בהימלטות, כמו בסיפורים של פעם", המשיך אוטמזגין. "בתום 12 שעות של נסיעה מסוכנת דרך יערות ונתיבים מסוכנים הגיעו המחולצים לקייב למקום מוגן". הוא הוסיף, "לראות את מתנדבות המוקד בישראל שעקבו בדאגה במשך כל השעות אחר המבצע נושמות לרווחה היה שווה הכל, עוד מבצע חילוץ שהושלם בהצלחה".

מתחילת הלחימה טופלו מאות פניות סיוע, הכוללות חילוץ קשישים ניצולי שואה וילדים, שינוע והבאת תרופות, אוכל ומשימות הומוניטריות. חמל זק"א פועל 24 שעות מסביב לשעון ומטפל בעשרות פניות מדי יום בעזרת מתנדבים בארץ, באוקראינה ובמדינות הגובלות את אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully