וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע לפני המשטרה ומד"א": האזרח שירה במחבל ונשקו הוחרם משחזר

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 19:38

מקורביו של האזרח תושב הר חברון שירה במחבל בפיגוע בב"ש, שמעו ממנו על השתלשלות האירועים בזמן הירי המחבל. "הוא קיבל שיחת טלפון ממישהי שנמלטה מהמחבל", סיפרו. לדבריהם, "הוא הבין שצריכים אותו, הוא בנאדם שנמצא בחזית יום יום". בנט: "מגיע להם צל"ש"

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

האזרח תושב הר חברון שירה במחבל בבאר שבע ונשקו הוחרם שיחזר בפני מקורביו את השתלשלות האירועים. "הוא קיבל שיחת טלפון ממישהי שנמלטה מהמחבל, אחרי שהיא התקשרה למשטרה ולמד"א", מספר חברו בשיחה עם וואלה!.

חברו המשיך וסיפר כי אותה בחורה "מכוונת אותו לזירת הפיגוע אחרי שהיא מבינה שהוא נמצא באיזור. והיא אומרת לו 'יש פה פיגוע תבוא', הוא מגיע למקום ומזהה את המחבל, הוא רואה את הנהג מתנהל מול המחבל, וככה לוקח לו כמה שניות עד שהוא מוצא זווית נכונה בכדי לא לפגוע בנהג, זה היה מאוד מורכב, הרבה אנשים ורעש מסביב".

תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
רגעי הירי, אתמול/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

לאחר הנטרול, "הוא תכנן להמשיך בשגרת יומו אבל התייעץ עם חבר שהמליץ לו ללכת ולמסור עדות במשטרה. הוא לא בן אדם שמחפש פרסום או משהו, הוא הבין שצריכים אותו ואדם שייתן את המענה, הוא בנאדם שנמצא בחזית יום יום, אם זה במילואים ואם זה בהתיישבות שבה הוא מתגורר".

בתוך כך, שרת התחבורה מרב מיכאלי העניקה תעודת הוקרה מטעם משרדה לנהג אגד ארתור חיימוב, אחד מהשניים שירו במחבל. "בנחישות ובאומץ נטרלת מחבל שלקח אתמול חיים של ארבע ישראליות וישראלים. גם ביום יום אתה משרת את הציבור הישראלי במסגרת תפקידך, ומאפשר לרבות ורבים להגיע בביטחון לכל מקום ועל כן, אני רוצה להודות לך. תודה על התושיה יוצאת הדופן שמנעה פגיעה באזרחיות ובאזרחים נוספים והצילה חיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון של צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית כי "אני רוצה לשבח פה, שוב, את שני האזרחים שפעלו בתושייה ובאומץ ופשוט הצילו חיים. מגיע להם צל"ש, לא פחות מצל"ש. על התושייה, על החתירה למגע. כך צריך לפעול כל ישראלי מול פיגוע טרור".

שרת התחבורה ביקרה את נהג האוטובוס ארתור חיימוב שנטרל את המחבל בפיגוע בבאר שבע. 23 במרץ 2022. ללא, אתר רשמי
מיכאלי ונהג האוטובוס, היום/אתר רשמי, ללא

בתום האירוע אתמול, האזרחים שירו במחבל נלקחו לתחנת משטרה במטרה לתשאול אודות האירוע. המשטרה לקחה את האקדח של אחד מהם, תושב עשהאל, לצורך בדיקה בליסטית, אך הוא ביקש שישיבו לו את האקדח שכן הוא נתון לאיומים וזקוק לו להגנה על חייו. שוטרי התחנה הציעו לו שישכור על חשבונו חברת אבטחה וכשסירב לעזוב את המקום עד השבת הנשק איימו עליו במעצר. הדבר גרר ביקורת חריפה על המשטרה, ולבסוף הוחלט להשיב לו את נשקו עוד הבוקר.

הבוקר המשטרה הודיעה כי נשקיהם של האזרחים שירו במחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע - הושבו לבעליהם "בתיאום מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully