וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלת הדירות: כ-62.5% מהזכאים נרשמו, הציבור בורח מהערים הגדולות

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 18:53

כ-75 אלף משקי בית נרשמו לפרויקטים המיועדים, כשדווקא בתל אביב, ירושלים וחיפה הביקוש נמוך באופן יחסי לראשון לציון, באר יעקב ואור יהודה. את טבלת הביקושים ביחס למספר ההגרלות נועלות בית שאן ודימונה. כך תירשמו גם אתם

בווידאו: שר האוצר במסיבת עיתונאים להצגת תכנית הדיור הממשלתית/מערכת וואלה!

74,806 מתמודדים נרשמו עד כה (רביעי) להגרלות לדירות מוזלות במסגרת פרויקט "דירה בהנחה" - כ-62.5% מסך כל הזכאים הרשומים. ההרשמה להגרלה תסתיים ב-29 לחודש.

נכון להיום, באר יעקב מובילה את טבלת הביקושים, כש-23,950 משקי בית מתמודדים על 512 דירות בהגרלה. מיד אחריה נמצאת ראשון לציון, הסמוכה לה גאוגרפית, עם 23,311 משקי בית המתמודדים על 409 דירות. אור יהודה אף היא מבוקשת מאוד, ובה 21,544 משקי בית מתמודדים על 322 דירות. במקום הרביעי נמצאת תל אביב, עם 13,389 שמתמודדים על 153 הדירות בה. לאחר מכן נמצאת אשדוד, גם היא עם ביקוש גבוה, עם 13,093 משקי בית שמתחרים על 860 דירות.

ערפל בשמי באר יעקב 3 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מבוקשת מאוד. באר יעקב/ראובן קסטרו

נתון מפתיע למדי שעולה מטבלת הנרשמים להגרלות מגלה כי המשתתפים בהגרלות לא מסתערים על הערים הגדולות. אמנם להגרלות בעיר תל אביב נרשמו 13,389 משקי בית ל-153 הגרלות - אלא שזהו נתון נמוך באופן יחסי מהערים שמובילות את טבלת הביקושים. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה הן במחיר היקר יחסית למטר של הדירות בתל אביב, כמו גם במספר המועט של הדירות. לצד זאת, להגרלות בעיר ירושלים נרשמו רק 8,952 משקי בית ל-468 דירות.

עוד בוואלה!

המדריך המלא: זה מה שצריך לעשות כדי לזכות בדירה מוזלת

לכתבה המלאה

הביקוש המועט ביותר ביחס למספר ההגרלות נמצא בדימונה, שם 717 משקי בית מתחרים על 733 דירות, ובבית שאן, שם 933 משקי בית יתמודדו על 332 דירות.

איך נרשמים?

אז מה צריך לדעת ומה צריך לעשות? וואלה! מדריך אתכם כל הדרך לדירה. הנה השלבים הראשונים:

בשלב הראשון צריך להוציא אישור זכאות: על מנת להירשם להגרלה יש להוציא אישור זכאות באחת משלוש חברות ההרשמה ברחבי הארץ: אלונים, מילגם או עמידר. את אישור הזכאות אפשר להוציא באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט או בסניפים.

מה עושים שלא עונים בחברות לפניות הטלפוניות? במשרד השיכון ידעו לספר לוואלה! שהתקבלו הרבה תלונות שלא עונים אך במשרד ציינו שיש עומס שלא צפו אותו ששבר כל שיא, מדובר בכ-12 אלף שיחות ביום, לכן במשרד מבקשים שמי שלא הצליח לתפוס נציג שירות, ישאיר הודעה - והחברות התחייבו לחזור בתוך 24 שעות.

שלב שני: כניסה לאתר ההרשמה להגרלות - אחרי שהוצאתם אישור זכאות יש לוודא שזכאותכם תיקלט באתר ההרשמה. אם נשלחו אליכם דואר אלקטרוני ומסרון המודיעים לכם על כך סימן שקיבלתם את הזכאות ועכשיו אתם יכולים להיכנס לאתר ההרשמה להגרלות באמצעות הסיסמה הראשונית המופיעה בדואר אלקטרוני שקיבלתם.

אם לא קיבלתם את ההודעות, סימן שנתוני הזכאות טרם נקלטו, ואי-אפשר להיכנס ולהירשם להגרלות.

ראש העין בניינים מחיר למשתכן נדל"ן. ראובן קסטרו
בנייה בראש העין, 2018/ראובן קסטרו

שלב שלישי: הרשמה להגרלה לפרויקט - כדי להירשם להגרלה לפרויקט עליכם להיכנס לרשימת הפרויקטים באתר ההרשמה להגרלות. אפשר להירשם לפרויקטים הפתוחים להרשמה בלבד. בסדרת הגרלות ראשונות יהיה מותר להירשם להגרלות בשלושה יישובים בלבד, ובסדרת הגרלות ההמשך יהיה מותר להירשם לכל ההגרלות ללא הגבלת מספר היישובים.

שלב רביעי: המתנה להגרלה ולהודעה על תוצאותיה לאחר סגירת ההרשמה ובדיקות תקינות הנרשמים, במשרד הבינוי והשיכון יערכו את ההגרלה על התור לבחירת דירה. תוצאות ההגרלה יישלחו לאחר ההגרלה לנרשמים בדואר אלקטרוני וגם באתר התוכנית.

ואם זכיתם, כאן תוכלו לקרוא על המשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully