וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם יורוקום: תודה בשוחד בתיק 4000 ותשלם מאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 15:16

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי הגיעה להסדר טיעון עם החברה המצויה בפירוק, שהייתה בעבר בבעלות אלוביץ'. לפי ההסדר, היא תודה באישומים נגדה בתיקים "בזק-ני"ע" ו"וואלה-בזק", ותשלם 400 אלף שקלים תוך שנה. מחר, תחל עדותו של עד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000

בווידאו: עדות היועמ"שית של משרד התקשורת בתיקי האלפים/צילום: רוני כנפו

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי הגיעה להסדר טיעון עם חברת "יורוקום אחזקות", לשעבר בבעלותו של שאול אלוביץ', לפיו החברה תודה באישומים נגדה בתיק 4000 ובתיק "בזק-ני"ע" ותשלם קנס של 400 אלף שקלים תוך שנה.

העבירות שבהן תודה החברה, המצויה בפירוק, הן מתן שוחד והלבנת הון בתיק 4000, בשל "מחשבתו הפלילית של אלוביץ'", וכן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות בתיק "בזק-ני"ע". זאת, בעקבות תשלום התמורה עבור רכישת המניות של חברת "יס" על ידי בזק והתנהלות הוועדות הבלתי תלויות שהוקמו בבזק לצורך בחינת עסקאות שלאלוביץ' היה עניין אישי בהן.

עו"ד ז'ק חן המייצג את שאול אלוביץ' מסר: "מדובר במהלך תכסיסני, חסר משמעות משפטית, שנועד להשיג הישג 'תודעתי ומוראלי' בקרב הציבור ולהשפיע בכך בעקיפין ובצורה פסולה על בית המשפט. חברת יורוקום אחזקות היא חברה בפירוק. קליפה ריקה. היא לא נאשמת בתיק 4000 אשר מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים".

דיון | תיק 2000 
30 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
יורוקום תודה בשוחד. בעל השליטה לשעבר בחברה, שאול אלוביץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

מחר, יתחיל להעיד בתיק 4000 עד המדינה השני בפרשה, שלמה פילבר, שהיה אחד האנשים המקורבים לנתניהו. יו"ר האופוזיציה הודיע כי לא יגיע לעדות הראשית של פילבר, אך יגיע לחקירה הנגדית על ידי סניגורו עו"ד בעז בן צור, שצפויה להתחיל לאחר פסח.

פילבר ניהל את קמפיין הליכוד בבחירות לכנסת ה- 20 בשנת 2015 והיה לו חלק משמעותי בניצחון הגדול של נתניהו בזכות השימוש במערכת ביג דאטה למיפוי מצביעים ושליחת סמסים לפי פילוחים. נתניהו גמל לפילבר ומינה אותו למנכ"ל משרד התקשורת ביוני 2015, לאחר שהדיח את המנכ"ל הקודם אבי ברגר בשיחת טלפון. ברגר התנגד במשך תקופה ארוכה לאישור עסקת מיזוג בזק-יס, ודרש לכרוך אותה ביישום רפורמת השוק הסיטונאי.

  • עוד באותו נושא:
  • תיק 4000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully