וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בתיק 4000: כל הטרלול שהמדינה עוברת נולד מתזה הזויה

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 11:44

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, הצפוי להעיד בשבוע הבא במסגרת משפט האלפים, הוא דמות מפתח בפרשה בכל הנוגע להחלטות בנושא בזק. כעת, הוא טען בטוויטר כי אותה תזה עיתונאית "חלחלה כמו תולעת רעילה לגופי החקירה והאכיפה", וכי היא נשענת על "תשתית עובדתית שקרית"

בווידאו: עדות היועמ"שית של משרד התקשורת בתיקי האלפים/צילום: רוני כנפו

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, כתב היום (רביעי) בטוויטר כי המדינה עוברת בשנים האחרונות "טרלול", שנולד מ"תזה הזויה". פילבר אמור להתחיל להעיד במשפט נתניהו כבר בשבוע הבא.

בהמשך לוויכוח עם כתב דה מרקר נתי טוקר, הוא האשים אותו ועיתונאים נוספים בהפצת אותה "תזה ההזויה, שהם הציגו וחלחלה כמו תולעת רעילה לגופי החקירה והאכיפה". לטענתו, "רק באיחור גדול כולם מבינים עתה שהתשתית העובדתית שהציגו לציבור היתה שקרית, והמציאות חושפת את קלונם".

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) הוא התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לבעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שלמה פילבר. יונתן זינדל, פלאש 90
"תזה הזויה". פילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, כיהן בעברו כראש המטה של נתניהו, ומשמש כעד מדינה בתיק 4000. בתחילה, עמד פילבר בפני המלצה לכתב אישום בשל יחסיו הפסולים, לכאורה, עם בזק, אך בהמשך הוא חתם על הסכם, שבמסגרתו סנגוריו סיכמו עם הפרקליטות כי הוא לא יעמוד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה.

המנכ"ל לשעבר קשר עבור החוקרים את נתניהו באופן ישיר להחלטות שהתקבלו במשרד התקשורת בנוגע לבזק, ולפי התביעה היו שוות לשאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, מאות מיליוני שקלים. בנוסף, סיפר על פגישות שקיים בעצמו עם ניר חפץ, בהן הועברו לו כביכול מסרים מנתניהו בעניין בזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

ביטול ההפרדה המבנית בין בזק לבין חברות הבת שלה, הוא מהלך שיחסוך לבזק עלויות כפולות בחברות השונות ויחזק את מעמדה מול המתחרות הקטנות יותר. לפי טענת התביעה, "על מנת להיטיב עם הנאשם אלוביץ', ועל רקע הנחיית הנאשם נתניהו, קידם פילבר את ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק. תהליך זה קודם על ידי פילבר בחשאיות, תוך שיתוף פעולה עם אנשי בזק, הנאשם אלוביץ', סטלה הנדלר ושרון פליישר, בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד ומבלי להתייעץ עמם" - כך לפי כתב האישום.

במהלך החקירה הנגדית של יועמ"שית משרד התקשורת דנה נויפלד, טענה ההגנה כי פילבר יזם את ההפרדה המבנית של בזק מחברות הבת שלה כמנוף להאיץ את פריסת הסיבים באופן ארצי על ידי בזק - ולא כפי שטוענת התביעה, כדי לסייע לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק-יס.

כתב דה מרקר נתי טוקר התייחס לטענה זו וצייץ כי "מי שטוען שהיוזמה של פילבר לביטול הפרדה מבנית בבזק היתה דיל מול התחייבות שלהם לפרוש סיבים - רק מזכיר שכיום יש מתווה שבו יש יותר סיבים (100% סיבים ולא 76%), ועד היום בזק בלי ביטול הפרדה מבנית. אז או שפילבר היה רגולטור טיפש מאוד, או מושחת מאוד. אני חושב שאני יודע את התשובה".

פילבר תקף את טוקר חזרה והגן על המתווה שלו בציוץ. "המתווה שלי כלל גם הוא 76% משטח מדינת ישראל שהיה אמור להסתיים עד סוף 2019. והשטח הנותר 20%+ פריפריה ואזורים חסרי ביקוש היו צריכים להיות מושלמים תוך שלוש שנים נוספות. וכך הגענו ל-2022 עם 100% אצלי לעומת 50% כיום". בציוץ נוסף הוא תקף כאמור את התביעה, והאשים אותה באימוץ "תזה רעילה" של העיתונאים בנוגע לקשירת ההפרדה המבנית בבזק ובין פריסת הסיבים, כאשר לטענתו העובדות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully