וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שנמלט מהעיר הנצורה באוקראינה: "יש פיצוצים כל חצי דקה, מעטים מצליחים לברוח"

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 8:22

רומאז, המתגורר בעיר מריופול, סיפר בריאיון ב-103FM על המצב הקשה בעיר שספגה הרס בקנה מידה היסטורי ועל הקשיים בבריחה מהעיר. "הרוסים יורים מתותחים של אוניות מלחמה וממטוסים", סיפר. "הצבא הרוסי עומד ממש בגבול העיר. משפחה שרוצה לברוח הולכת 20 קילומטר ברגל"

בווידאו: תיעוד מרחפן של מתקפה על בניינים והרס במריופול הנצורה/צילום: רויטרס

ההפגזות הקשות על העיר מריופול שבדרום-מזרח אוקראינה נמשכות והבוקר (שלישי) סיפר אחד הישראלים שהצליחו להימלט מהעיר ל-103FM על המצב הקשה בעיר וקשיי האזרחים לצאת ממנה בשלום.

"הצבא הרוסי ממשיך להפציץ את העיר, והצבא האוקראיני לא נותן להיכנס אליה. שומעים פיצוצים כל חצי דקה", סיפר רומאז. "הרוסים יורים גם ארטילריה, גם ממטוסים, וגם מבצעים ירי מתותחים של אוניות מלחמה".

לדבריו, רק משפחות ספורות מצליחות להימלט מהעיר, ואלה שעושות זאת צריכות ללכת ברגל למנגוש, כ-20 קילומטרים מהעיר. משם, מצליחות המשפחות לעלות על הסעות בניסיון להגיע לחוף מבטחים.

תיאטרון שהופגז על ידי רוסיה בעיר מריופול, אוקראינה, 16 במרץ 2022. טלגרם, אתר רשמי
"כל חצי דקה שומעים פיצוצים", תיאטרון שהופצץ במריופול/אתר רשמי, טלגרם

"ברגע שאתה יוצא מהעיר, בדיוק בגבול, כבר עומד הצבא הרוסי. ממש על הקו של העיר, והם נותנים לפליטים לעבור", סיפר רומאז, ששמע על אנשים שנלקחו בניגוד לרצונם לשטח הרוסי, אך טוען כי מדובר האירועים שקורים במזרח העיר.

כעת, לאחר שהצליח להימלט, מקווה רומאז להגיע לישראל. "עברנו אתמול את הגבול לפולין, הגענו לאיזשהו שטח די גדול, שנמצאים בו הרבה פליטים. אכלנו וקיבלנו מידע", סיפר. "היום אנחנו צריכים ליצור קשר עם החברים בוורשה, ואז אמרו לי שיש לנו מטוס שבחינם יביא אותנו לישראל".

שירותי החירום מפנים אישה הרה שנפצעה בהפגזת בית חולים ליולדות בעיר מריופול, אוקראינה, 9 במרץ 2022. AP
"יורים ממטוסים וספינות". הפגזת בית חולים ליולדות במריופול/AP

אתמול, דחתה אוקראינה את קריאותיה של רוסיה להיכנע במריופול הנצורה, שלתושביה נותר מעט מזון, מים וחשמל. מוסקבה הציעה לכוחות האוקראיניים בעיר הנמל הדרומית להניח את נשקם, בתמורה למעבר בטוח ולפתיחת מסדרונות הומניטריים.

"לא יכולה להיות שאלה של כניעה והנחת נשק", הצהירה סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירנה ורשצ'וק. "כבר עדכנו את הצד הרוסי על כך". מריופול ספגה חלק מהפצצות הכבדות ביותר מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר. רבים מ-400 אלף תושביה נותרו לכודים בעיר שבה מתחוללים קרבות רחוב. כיבוש מריופול יסייע לכוחות הרוסיים ליצור מסדרון יבשתי אל חצי האי קרים, שאותו סיפחה מוסקבה מאוקראינה ב-2014.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully