וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יגיע לעדותו של עד המדינה שלמה פילבר ברביעי

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 16:03

תחילה נתניהו הודיע שיגיע רק לחקירתו הנגדית של פילבר, שצפויה להתחיל לאחר פסח, אך היום נודע כי הוא יקדים להגיע. פילבר היה אחד מהאנשים הקרובים לנתניהו - וברביעי יעיד נגדו במסגרת תיק 4000

בווידאו: נתניהו הגיע לדיון במשפטו, עדות חפץ נדחתה בעקבות מידע חדש/צילום: קונטקט

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יגיע לחקירתו הראשית של עד המדינה שלמה פילבר ביום רביעי - כך הודיע היום (שני) עורך דינו של נתניהו, בעז בן צור. תחילה נתניהו הודיע שיגיע רק לחקירתו הנגדית של פילבר, שצפויה להתחיל לאחר פסח, אך היום נודע כי הוא יקדים להגיע.

פילבר היה מהאנשים הקרובים ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וביום רביעי הקרוב יעלה לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים כדי להעיד נגדו במסגרת תיק 4000.

ישיבות סיעה בכנסת, בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

פילבר ניהל את קמפיין הליכוד בבחירות לכנסת ה-20 בשנת 2015 והיה לו חלק משמעותי בניצחון הגדול של נתניהו בזכות השימוש במערכת ביג דאטה למיפוי מצביעים ושליחת אסמסים לפי פילוחים. נתניהו גמל לפילבר ומינה אותו למנכ"ל משרד התקשורת ביוני 2015, לאחר שהדיח את המנכ"ל הקודם אבי ברגר בשיחת טלפון. ברגר התנגד במשך תקופה ארוכה לאישור עסקת מיזוג בזק-יס, ודרש לכרוך אותה ביישום רפורמת השוק הסיטונאי.

המנכ"ל לשעבר קשר עבור החוקרים את נתניהו באופן ישיר להחלטות שהתקבלו במשרד התקשורת בנוגע לבזק, ולפי התביעה היו שוות לשאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, מאות מיליוני שקלים. בנוסף, סיפר על פגישות שקיים בעצמו עם ניר חפץ, בהן הועברו לו כביכול מסרים מנתניהו בעניין בזק.

עוד בוואלה!

כשמסך העשן יתפזר, העבודה בעיניים תיחשף: לקראת עדותו של שלמה פילבר בתיק 4000

לכתבה המלאה
שלמה פילבר. יונתן זינדל, פלאש 90
היה מהאנשים הקרובים לנתניהו. פילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

ביטול ההפרדה המבנית בין בזק לבין חברות הבת שלה, הוא מהלך שיחסוך לבזק עלויות כפולות בחברות השונות ויחזק את מעמדה מול המתחרות הקטנות יותר. לפי טענת התביעה, "על מנת להיטיב עם הנאשם אלוביץ', ועל רקע הנחיית הנאשם נתניהו, קידם פילבר את ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק. תהליך זה קודם על ידי פילבר בחשאיות, תוך שיתוף פעולה עם אנשי בזק, הנאשם אלוביץ', סטלה הנדלר ושרון פליישר, בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד ומבלי להתייעץ עמם" - כך לפי כתב האישום.

במהלך החקירה הנגדית של יועמ"שית משרד התקשורת דנה נויפלד, טענה ההגנה כי פילבר יזם את ההפרדה המבנית של בזק מחברות הבת שלה כמנוף להאיץ את פריסת הסיבים באופן ארצי על ידי בזק - ולא כפי שטוענת התביעה, כדי לסייע לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק-יס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully