וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות היהודית פועלת להרחבת עליית הפליטים מאוקראינה לישראל

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 14:37

מתחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הגיעו לארץ כ-4,000 פליטים - ובסוכנות היהודית החליטו להגדיל את מספרם לעד עשרות אלפי עולים. זאת, בין היתר, באמצעות הטסה מהירה של השוהים במתקני המעבר ברחבי אירופה והוספת עשרות עובדים שיקלטו את הפליטים שמגיעים לישראל

בווידאו: שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות/צילום: יותם רונן

הגדלת מתקני המעבר באירופה, הקלות בבדיקות הזכאות והטסה מהירה - הסוכנות היהודית פועלת להרחבת עליית הפליטים מאוקראינה לישראל, ככל שהמלחמה בין רוסיה ואוקראינה נמשכת ומספר מבקשי המקלט גדל. מתחילת המלחמה הגיעו לארץ כ-4,000 פליטים מאוקראינה, ובסוכנות היהודית מקווים להגדיל את מספרם לעשרות אלפי עולים.

הסוכנות היהודית מסייעת להקמת מטה משותף לכלל הגופים העוסקים בעלייה, שיתבסס על התשתיות והניסיון של הסוכנות היהודית בעליית הצלה ושבאמצעותו תפעיל הממשלה את זרועותיה. סיוע נוסף הוא בקליטת הפליטים שיגיעו לישראל, באמצעות גיוס עשרות עובדים שיסייעו למאמצי משרד העלייה והקליטה בקליטת העולים במלונות בישראל ובאמצעות הפעלת תכנית חירום שתסייע לאלפי צעירים להיקלט בארץ, במסגרת פרויקט "מסע" של הממשלה והסוכנות היהודית.

ברחבי אירופה, במרכזי העלייה שמפעילות הסוכנות היהודית והקרן לידידות בבתי מלון ובמתקני מעבר נוספים - בפולין, רומניה, הונגריה ומולדובה - כבר שוריינו כ-7,000 מיטות, והסוכנות היהודית נערכת להגדלת מכסת המיטות אף יותר, בין היתר באמצעות פתיחת מתקני מעבר נוספים ברומניה ומתקן אכסון לעולים באצטדיון בבולגריה. במתקנים אלה נקלטו כבר כ-8,000 איש, ובמתקני המעבר שוהים כ-4,500 יהודים מאוקראינה שעתידים לעלות לישראל בקרוב.

מנהל היחידה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית שי פלב,  יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל, מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ. הסוכנות היהודית, אתר רשמי
ראשי הסוכנות היהודית/אתר רשמי, הסוכנות היהודית

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, מסר כי "הסוכנות היהודית ממשיכה לעמוד בחוד החנית בהתגייסותה למען עם ישראל בכלל ולמען יהדות אוקראינה בפרט. שילוב הכוחות, האמצעים והניסיון של הסוכנות היהודית עם שאר הגופים והארגונים, יסייעו בפתרון משבר החרום העובר על יהדות אוקראינה, תוך חילוץ, קליטה ועלייה מהירים בכדי להקל על האלפים שיגיעו ארצה, לביתם החדש".

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ, הוסיפה כי "ההתגייסות של יהדות העולם והחברה הישראלית למען יהודי אוקראינה אדירה. הפעילות של הסוכנות היהודית במבצע הזה מתבצעת בין השאר הודות לתרומות של עשרות מיליונים שהעבירו הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד ותורמים וידידים אוהבי ישראל ברחבי העולם".

לדבריה, "הסוכנות היהודית ממשיכה להיות מחויבת להציל כל יהודי מכל מקום בעולם וכבר פועלת בימים אלה במקביל למבצע אוקראינה ליישום החלטת הממשלה להמשך מבצע צור ישראל שבמסגרתו יועלו בקרוב כ 3,000 איש מבני קהילת הממתינים באתיופיה. בין השאר הרחיבה הסוכנות היהודית את הצוותים הפועלים באתיופיה ובמקביל היא נערכת לקליטה מיטבית של העולים במרכזי הקליטה ברחבי הארץ. הצלת יהודי אוקראינה ויהודי אתיופיה גם יחד הם חלק מחובתה המוסרית ושליחותה של הסוכנות היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully