וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמי בדיקות הקורונה מתמלאים מחדש: "התור רק מתארך"

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 12:38

העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה החזירה את הציבור למתחמי הבדיקות. התורים עדיין לא מזכירים את שיאי הגל הקודם, אך במד"א ובפיקוד העורף כבר מדווחים על עלייה במספר הנבדקים ברחבי הארץ. בינתיים הנבדקים מעידים על בלבול: "לא רואים את הסוף"

תורים לבדיקות קורונה, כיכר הבימה, תל אביב, 21 במרץ 2022. אורי סלע
תורים לבידקת קורונה בכיכר הבימה, היום/אורי סלע

העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה החזירה את הציבור למתחמי הבדיקות. התורים עדיין לא מזכירים את אלה שארכו שעתיים ושלוש בשיא הגל הקודם, אך במד"א ובפיקוד העורף כבר מדווחים על עלייה במספר הנבדקים ברחבי הארץ. במתחמי מד"א, 45% מתוך כ-13 אלף בני אדם שנבדקו אתמול יצאו חיוביים. מספרים דומים נראו גם בימים הקודמים.

במתחם הבדיקות המהירות של הארגון בכיכר הבימה בתל אביב ממתינים עשרות אנשים בתור. הבלבול מההנחיות לגבי בדיקת אנטיגן ביתית, בדיקת אנטיגן מוסדית ו-PCR, ומתי יש לעשות כל אחת, ניכר אצל המגיעים.

הבלבול נוצר גם עקב ההנחיה כי מתחמי בדיקות ה-PCR של פיקוד העורף מיועדים רק עבור בני 30 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון, בצרוף אישור כתוב מקופת החולים המאשר זכאות לבדיקת PCR לאוכלוסייה בסיכון. כמו כן, בעקבות מגמת הירידה בתחלואה צומצמו מתחמי הבדיקות ורק חלקם נותרו פתוחים.

"באתי לעשות PCR ולא נתנו לי"

"חזרתי מחול ובאתי להיבדק", סיפרו שני צעירים מתל אביב שחיכו כעשרים דקות. "באתי לעשות PCR ולא נתנו לי כי אני מתחת לגיל 30. זה מטומטם", הם אמרו לאחר שחיכו כעשרים דקות. "רגע, זה לא PCR?", התערב אחד אחר, שעמד מאחוריהם, "יש תשובות במקום?".

הנבדקים פקדו את המתחם מסיבות מגוונות - אחדים בדיוק חזרו מחוז"ל, אחרים באו לאחר בדיקה ביתית חיובית. עדי, בן 38 מתל אביב, הגיע כדי שיוכל לבקר את אמו בבית אבות. "אני מחכה כבר עשר דקות, ועוד לא קרוב לתחילת התור", אמר. ליאור בת ה-27 נבדקה בביתה ומיד יצאה לאשר את הממצאים במתחם המוסדר. "מצב התחלואה והחלטות הממשלה בסדר בעיניי, לא צריך עדיין להחזיר הגבלות", טענה.

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
בדיקת אנטיגן באשקלון/שי מכלוף

עומסים קלים נרשמו גם במתחמי פיקוד העורף באצטדיון סמי עופר בחיפה, באצטדיון דוחא בסחנין, באצטדיון עכו בהיכל הספורט בנהריה, בתיכון ד"ר הישאם בעיר טמרה, במתחם טיפת חלב הישן באור עקיבא, במתחם הוילג' בחדרה ובאנדרטת חללי בית ליד בכפר יונה.

במתחם באצטדיון העיר נשר כבר נרשם עומס בינוני. המתחמים במרכז הפיס אום אל פחם, בבי"ס יסודי ממלכתי עומר אל חטאב בבאקה אל גרביה ובפלנטניה בנתניה סגורים כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully